S dvěma sadami pohárů odjížděla z Rally Jeseníky tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Třetí místo ve třídě 6 a stejné umístění v absolutním hodnocení RSS dává posádce naději bojovat o konečné stříbro v jednodenních soutěžích.
Po dvouleté pauze se do A sport Rallysprint série vrátila Rally Jeseníky v okolí Šternberka. Pořadatelé připravili pro 73 převzatých posádek trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 71,8 km. Ve startovní listině nechyběla tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník s Opel Adam R2, která nafasovala startovní číslo 15. Vůz specifikace R2 spadá do třídy 6, která bývá pravidelně nejpočetněji obsazená, a ve Šternberku bylo v této třídě „skromných“ 19 posádek.
Celé seznamovací jízdy pršelo, což ovlivnilo sobotní závod. Už na trati první sekce RZ bylo dost vytahaného bláta a hlavně lesní úseky byly hodně kluzké. Tyto těžké podmínky ale posádce seděly. První erzetu, 12,7 km dlouhou zkoušku Jívová – Hraničné Petrovice, Lukáš s Romanem vyhráli jak ve třídě, tak i v absolutním pořadí RSS. Druhé místo na následující zkoušce a 4. místo na 3. RZ znamenalo průběžnou stříbrnou příčku po první sekci ve třídě i v rallysprintovém mistrovství. Na vedoucího Michala Horáka startujícího se stejným vozem jako kluci, ztrácela posádka pouhé 4,2 vteřiny. Do druhé sekce Lukáš s Romanem nechali na svém Opelu Adam R2 mokré gumy, což se ukázalo jako špatná volba. "Mysleli jsme, že mokro vydrží déle, ale už na první RZ druhé sekce jsme zjistili, že tahle volba není správná, jelikož tratě byly téměř suché,“ prozradil chybičku v taktickém plánování Roman Koscelník. I přes špatnou volbu pneumatik ale dokázali Tišnováci zajíždět na zbylých čtyřech erzetách vyrovnané časy, a to znamenalo konečné 3. místo v nejpočetnější třídě 6 i 3. místo v absolutním pořadí RSS. "Výsledek bereme všemi deseti. Za daných okolností víme, že víc jak na 3. místo jsme neměli. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing za jako obvykle skvěle připraveného Adámka, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, městu Tišnov, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ poděkoval za posádku všem přátelům a fanouškům Lukáš Nekvapil.
O vítězi Rallysprint série pro letošní sezónu je již rozhodnuto, ale otazník ještě stále visí nad dalšími příčkami. O stříbrnou příčku v konečné klasifikaci RSS si to rozdají na posledním sprintu ve Vsetíně hned tři jezdci – Marcel Svačina, Lukáš Nekvapil a Michal Horák. Mezi těmito jezdci je rozdíl pouhých 12 bodů a velkou roli jistě sehraje i škrtání jednoho nejhoršího výsledku v sezóně. Pokud hypoteticky nyní škrtneme páté příčky u Svačiny (Pačejov) a Nekvapila (Kopná), bodový stav je před Vsetínem následující: Svačina a Horák 64 bodů, Nekvapil 58 bodů. A obdobná situace je i ve třídě 6. Na Valašsku tedy půjde o hodně, pouze připomínáme, že poslední sprint sezóny se uskuteční ve dnech 26. - 27. října. "Po Jeseníkách se situace v tabulce ještě víc zamotala, každopádně do Vsetína jedeme bojovat o co nejlepší konečné místo jak ve třídě, tak v RSS," uvedl Roman Koscelník.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.