S dvěma sadami pohárů odjížděla z Rally Jeseníky tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Třetí místo ve třídě 6 a stejné umístění v absolutním hodnocení RSS dává posádce naději bojovat o konečné stříbro v jednodenních soutěžích.
Po dvouleté pauze se do A sport Rallysprint série vrátila Rally Jeseníky v okolí Šternberka. Pořadatelé připravili pro 73 převzatých posádek trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 71,8 km. Ve startovní listině nechyběla tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník s Opel Adam R2, která nafasovala startovní číslo 15. Vůz specifikace R2 spadá do třídy 6, která bývá pravidelně nejpočetněji obsazená, a ve Šternberku bylo v této třídě „skromných“ 19 posádek.
Celé seznamovací jízdy pršelo, což ovlivnilo sobotní závod. Už na trati první sekce RZ bylo dost vytahaného bláta a hlavně lesní úseky byly hodně kluzké. Tyto těžké podmínky ale posádce seděly. První erzetu, 12,7 km dlouhou zkoušku Jívová – Hraničné Petrovice, Lukáš s Romanem vyhráli jak ve třídě, tak i v absolutním pořadí RSS. Druhé místo na následující zkoušce a 4. místo na 3. RZ znamenalo průběžnou stříbrnou příčku po první sekci ve třídě i v rallysprintovém mistrovství. Na vedoucího Michala Horáka startujícího se stejným vozem jako kluci, ztrácela posádka pouhé 4,2 vteřiny. Do druhé sekce Lukáš s Romanem nechali na svém Opelu Adam R2 mokré gumy, což se ukázalo jako špatná volba. "Mysleli jsme, že mokro vydrží déle, ale už na první RZ druhé sekce jsme zjistili, že tahle volba není správná, jelikož tratě byly téměř suché,“ prozradil chybičku v taktickém plánování Roman Koscelník. I přes špatnou volbu pneumatik ale dokázali Tišnováci zajíždět na zbylých čtyřech erzetách vyrovnané časy, a to znamenalo konečné 3. místo v nejpočetnější třídě 6 i 3. místo v absolutním pořadí RSS. "Výsledek bereme všemi deseti. Za daných okolností víme, že víc jak na 3. místo jsme neměli. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing za jako obvykle skvěle připraveného Adámka, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, městu Tišnov, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ poděkoval za posádku všem přátelům a fanouškům Lukáš Nekvapil.
O vítězi Rallysprint série pro letošní sezónu je již rozhodnuto, ale otazník ještě stále visí nad dalšími příčkami. O stříbrnou příčku v konečné klasifikaci RSS si to rozdají na posledním sprintu ve Vsetíně hned tři jezdci – Marcel Svačina, Lukáš Nekvapil a Michal Horák. Mezi těmito jezdci je rozdíl pouhých 12 bodů a velkou roli jistě sehraje i škrtání jednoho nejhoršího výsledku v sezóně. Pokud hypoteticky nyní škrtneme páté příčky u Svačiny (Pačejov) a Nekvapila (Kopná), bodový stav je před Vsetínem následující: Svačina a Horák 64 bodů, Nekvapil 58 bodů. A obdobná situace je i ve třídě 6. Na Valašsku tedy půjde o hodně, pouze připomínáme, že poslední sprint sezóny se uskuteční ve dnech 26. - 27. října. "Po Jeseníkách se situace v tabulce ještě víc zamotala, každopádně do Vsetína jedeme bojovat o co nejlepší konečné místo jak ve třídě, tak v RSS," uvedl Roman Koscelník.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.