S dvěma sadami pohárů odjížděla z Rally Jeseníky tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník. Třetí místo ve třídě 6 a stejné umístění v absolutním hodnocení RSS dává posádce naději bojovat o konečné stříbro v jednodenních soutěžích.
Po dvouleté pauze se do A sport Rallysprint série vrátila Rally Jeseníky v okolí Šternberka. Pořadatelé připravili pro 73 převzatých posádek trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 71,8 km. Ve startovní listině nechyběla tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník s Opel Adam R2, která nafasovala startovní číslo 15. Vůz specifikace R2 spadá do třídy 6, která bývá pravidelně nejpočetněji obsazená, a ve Šternberku bylo v této třídě „skromných“ 19 posádek.
Celé seznamovací jízdy pršelo, což ovlivnilo sobotní závod. Už na trati první sekce RZ bylo dost vytahaného bláta a hlavně lesní úseky byly hodně kluzké. Tyto těžké podmínky ale posádce seděly. První erzetu, 12,7 km dlouhou zkoušku Jívová – Hraničné Petrovice, Lukáš s Romanem vyhráli jak ve třídě, tak i v absolutním pořadí RSS. Druhé místo na následující zkoušce a 4. místo na 3. RZ znamenalo průběžnou stříbrnou příčku po první sekci ve třídě i v rallysprintovém mistrovství. Na vedoucího Michala Horáka startujícího se stejným vozem jako kluci, ztrácela posádka pouhé 4,2 vteřiny. Do druhé sekce Lukáš s Romanem nechali na svém Opelu Adam R2 mokré gumy, což se ukázalo jako špatná volba. "Mysleli jsme, že mokro vydrží déle, ale už na první RZ druhé sekce jsme zjistili, že tahle volba není správná, jelikož tratě byly téměř suché,“ prozradil chybičku v taktickém plánování Roman Koscelník. I přes špatnou volbu pneumatik ale dokázali Tišnováci zajíždět na zbylých čtyřech erzetách vyrovnané časy, a to znamenalo konečné 3. místo v nejpočetnější třídě 6 i 3. místo v absolutním pořadí RSS. "Výsledek bereme všemi deseti. Za daných okolností víme, že víc jak na 3. místo jsme neměli. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli – Brynda racing za jako obvykle skvěle připraveného Adámka, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, městu Tišnov, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás hnali dopředu jako vždy! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ poděkoval za posádku všem přátelům a fanouškům Lukáš Nekvapil.
O vítězi Rallysprint série pro letošní sezónu je již rozhodnuto, ale otazník ještě stále visí nad dalšími příčkami. O stříbrnou příčku v konečné klasifikaci RSS si to rozdají na posledním sprintu ve Vsetíně hned tři jezdci – Marcel Svačina, Lukáš Nekvapil a Michal Horák. Mezi těmito jezdci je rozdíl pouhých 12 bodů a velkou roli jistě sehraje i škrtání jednoho nejhoršího výsledku v sezóně. Pokud hypoteticky nyní škrtneme páté příčky u Svačiny (Pačejov) a Nekvapila (Kopná), bodový stav je před Vsetínem následující: Svačina a Horák 64 bodů, Nekvapil 58 bodů. A obdobná situace je i ve třídě 6. Na Valašsku tedy půjde o hodně, pouze připomínáme, že poslední sprint sezóny se uskuteční ve dnech 26. - 27. října. "Po Jeseníkách se situace v tabulce ještě víc zamotala, každopádně do Vsetína jedeme bojovat o co nejlepší konečné místo jak ve třídě, tak v RSS," uvedl Roman Koscelník.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).