Po dvouleté pauze se sprintový seriál vrátil do města Šternberku, které hostilo již X. ročník závodu. Tato rally je známá nádhernými erzetami, které jsou atraktivní spíše pro jezdce, ale i diváci si na této soutěži přijdou na své. Páteční deštivé počasí vystřídal nádherný závěr léta a krajina pomalu nasazující podzimní barvy tvořila společně se závodními auty zajímavé scenérie. Redakční fotograf Honza Dušek to má do dějiště soutěže takřka za kopec a tak nemohl chybět u své oblíbené, prakticky domácí soutěže. A vy se můžete podívat, jak tuto závodní sobotu zaznamenal.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.