Další díl rallysprintu se odehraje ve Šternberku na Moravě, jako předposlední díl tohoto seriálu.
Další díl rallysprintu se odehraje ve Šternberku na Moravě, jako předposlední díl tohoto seriálu, tím posledním pak bude XV. Bonver-Partr rally Vsetín na konci října. Letošní šternberská soutěž se uskuteční po dvouleté odmlce. Rally Jeseníky se jeden rok neuskutečnila kvůli uzavírkám stěžejních komunikací, kde měla vést trať jesenické, další rok stály v cestě chybějící finance. Letos jsme ale připraveni opět vyjet do tratí v podhůří Jeseníků.
„Pro jezdce máme nakresleny a schváleny krásné a zajímavé rychlostní zkoušky, které vedou úchvatnou jesenickou přírodou. Celý organizační tým je nyní připraven přivítat jezdce nejen podniku A SPORT Rallysprint série, ale také AUTOKLUB POHÁR 2+,“ uvedl zbrusu nový ředitel této soutěže Ing. Boleslav Krejčíř.
Účastníkům rally se budou započítávat body do výše zmíněných pohárů a pro všechny ostatní zájemce o start v Rally Jeseníky, byl vypsán Pohár pořadatele, kam se mohou přihlásit i ostatní účastníci. Čeká je trať dlouhá něco málo přes 246 km celkem, z toho necelých 74 km rychlostních zkoušek. RZ 1 Jívová – Hraničné Petrovice je nejdelší a pojede se jako jediná na tři průjezdy. Další dvě rychlostí zkoušky jsou v harmonogramu pouze dvakrát; RZ 2/5 Dalov – Chabičov i RZ 3/6 Mutkov – Paseka. Rychlostní zkoušky mají na starosti velmi zkušení činovníci, mnozí z nich jsou součástí pořadatelského týmu i jiných rally soutěží.
Jubilejní X. ročník bude o to významnější a důležitější už proto, že se koná po dvouleté odmlce. Rally Jeseníky, tradičně jako Memoriál Jiřího Skoupila, se uskuteční ve dnech 14. – 15. 9. 2018, kdy start prvních vozidel ze šternberského náměstí je naplánován na osmou hodinu ranní a do stejně umístěného cíle by pak první posádka měla dorazit přibližně v 15:40 hod.
„Díky velkému množství uzavírek, které jsou po celém širokém okolí, bych rád poděkoval všem obcím, které vyšly vstříc při jednání o trasách rychlostních zkoušek,“ doplnil ředitel rally Krejčíř.
Zdroj: Milena Schärferová
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.