Invelt Rally Pačejov byla první soutěží, kde startovala posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka pod hlavičkou Hájek Rally Teamu.
Petr Semerád, který letos v květnu oslavil teprve sedmnácté narozeniny, odstartoval do své první rally již před rokem v rámci Poháru mládeže a Invelt Rally Pačejov pro něj byla první soutěží, kde startoval podruhé. Oblíbený Rallysprint s centrem v Horažďovicích byl pro Petra Semeráda také první soutěží, kde startoval pod hlavičkou znovu vzkříšeného Hájek Rally Teamu, který se v posledních letech odmlčel. Hájek Rally Team má na svém kontě kromě jiného několik titulů mistra ČR v rally historických automobilů a mistra Evropy v rally historických automobilů, o které se zasloužil Miroslav Janota. Při několika exhibicích se pod hlavičkou Hájek Rally Teamu objevili s historickými Opely Kadett například hvězdy světové rally jako Juha Kankkunen, Markku Alén, Juho Hänninen, Tomáš a Břetislav Engovi a třeba i Petr Fulín. Zdravotní problémy ale Ctirada Hájka na nějakou dobu vyřadily z akce, ale nyní se opět vrací zpět a pod svá křídla bere mladého Petra Semeráda, který je označován za jeden z největších talentů českého motorsportu současnosti.
Petrovi Semerádovi je sedmnáct let a v motorsportu už má na svém kontě několik úctyhodných výsledků. Do závodního automobilu se poprvé posadil ve dvanácti letech, na Autodromu Sosnová, kde se začal účastnit závodů série Mogul Driving Cup. Zde se postupem času probojoval mezi absolutně nejrychlejší a jako patnáctiletý se stal dvakrát vítězem této série s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Petr Semerád se také stal vítězem talentového programu Junior Star, která mu před lety zajistila účast v závodech na okruzích s juniorskou formulí a následně jej jako prvního Čecha přivedla do formule 4. Petr ale pochází ze slavné rally rodiny Semerádů, kde navazuje na úspěchy svého táty Josefa Semeráda a bratra Martina, kteří patřili mezi nejužší soutěžáckou špičku v České republice. Svou první rally absolvoval Petr Semerád v loňském roce, kdy se s Peugeotem 208 R2 postavil na start Rallysprintu v Mostě. V letošním roce se Petr Semerád účastní české rally znovu v rámci Poháru mládeže, který je vypsán pro jezdce od 16 let, a který je součástí A Sport Rallysprint série. Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka na sebe poprvé výrazně upozornila letos na Rallysprintu Vyškov, kdy se jim podařilo s Peugeotem 208 R2 zvítězit v absolutní klasifikaci Rallysprint série, což znamenalo, že byli nejrychlejší dvoukolkou této rally a vyhráli rovněž třídu 6.
Invelt Rally Pačejov byl druhou společnou soutěží Petra Semeráda a Jiřího Hlávky, kteří ale tentokrát sáhli po technice v podobě Opelu Adam R2, který na soutěž připravil tým Brynda Racing. Premiérová soutěž hned z několika ohledů dopadla na jedničku a Petr Semerád s Jiřím Hlávkou startující za Hájek Rally Team se znovu stali vítězi této soutěže, jak v rámci Poháru mládeže, tak ve třídě 6 i v absolutní klasifikaci Rallysprint série.
Petr Semerád: „Na Rally Pačejov jsem vyrážel s představou, že trochu vím, jak taková soutěž vypadá, protože jsem tady už loni jel. Od loňska mám ale úplně jiný rozpis, takže to pro mě byla vlastně znovu jiná soutěž, přesto už jsem některé zrádné pasáže trochu znal. Měli jsme za sebou perfektní test s Brynda Racingem, kde jsem se seznámil s novým autem a ve druhé půlce testu už řešil i nastavení na Pačejov, které jsme nakonec po první sekci trochu upravovali, protože to nebylo úplně ono. Při prvních průjezdech jsme jeli úplně na jistotu a spíše si kontrolovali rozpis, jestli nám to vše sedí a ve druhých už jsme trochu zabrali, ale přesto jeli úplně na jistotu a bez chyb, za což jsem moc rád. I tak se nám podařilo vítězství urvat a z toho mám velkou radost. Opel Adam R2 se mi líbí. Není to až tolik změna oproti Peugeotu 208 R2, ale Opel je možná trochu mrštnější v techničtějších pasážích, Peugeot je podle mě zase lepší v rychlých zatáčkách. Celkově se mi ale auto líbí a hlavně spolupráce s Brynda Racing fungovala skvěle. Děkuji moc našim partnerům, hlavně Ctiradu Hájkovi za velkou pomoc a tátovi za podporu, díky níž jsme mohli v Pačejově odstartovat takhle pěkně připravení. Díky si zaslouží určitě i Jirka, za perfektní spolupráci, brácha Martin za pomoc při psaní rozpisu a další, kteří nám pomáhají.“
Jiří Hlávka: „Rally Pačejov s Petrem nám krásně vyšel. Projevila se pečlivá příprava před soutěží, kdy jsme s Brynda Racing absolvovali test, kde jsme najeli asi 100 kilometrů. Petr si rychle zvykl na nové auto a podařilo se najít dobré nastavení pro soutěž samotnou. Hodně společně pracujeme na rozpisu a zpracováváme rady, kterých není nikdy dost. Pro mě je úžasné sledovat, jak Petr všechno vnímá, zpracovává a nedělá chyby. Jsem rád, že u toho můžu být a děkuji za to Petrovi i Ctiradovi.“
Ctirad Hájek: „Petra Semeráda sleduji už dlouhou dobu a tenhle kluk mě nesmírně baví. Jeho nadšení do motorsportu je pro mě hnacím motorem a znovu mě to vlastně donutilo se do rally vrátit. Zkusíme Petrovi pomoci v jeho dalším růstu, protože si myslím, že je to talent pro rally, který tady v Čechách roky nebyl. V sedmnácti letech je to už špičkový závodník a má na to jít dál, získávat zkušenosti a růst. S Petrem a dalšími lidmi pracujeme i mimo soutěže. Snažíme se zdokonalit rozpis, makáme na fyzičce a třeba i na technice, kdy Petr jezdí na testování se závodní motokárou 125 ccm pod vedením Pepy Kališe. Teď za Pačejov ode mě mají oba kluci jedničku. Měli za úkol soutěž dokončit a neublížit testovanému autu, což se povedlo. Vítězství v Rallysprint sérii je vlastně něco navíc a nadplán. Těším se na další závody s Petrem.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.