Invelt Rally Pačejov byla první soutěží, kde startovala posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka pod hlavičkou Hájek Rally Teamu.
Petr Semerád, který letos v květnu oslavil teprve sedmnácté narozeniny, odstartoval do své první rally již před rokem v rámci Poháru mládeže a Invelt Rally Pačejov pro něj byla první soutěží, kde startoval podruhé. Oblíbený Rallysprint s centrem v Horažďovicích byl pro Petra Semeráda také první soutěží, kde startoval pod hlavičkou znovu vzkříšeného Hájek Rally Teamu, který se v posledních letech odmlčel. Hájek Rally Team má na svém kontě kromě jiného několik titulů mistra ČR v rally historických automobilů a mistra Evropy v rally historických automobilů, o které se zasloužil Miroslav Janota. Při několika exhibicích se pod hlavičkou Hájek Rally Teamu objevili s historickými Opely Kadett například hvězdy světové rally jako Juha Kankkunen, Markku Alén, Juho Hänninen, Tomáš a Břetislav Engovi a třeba i Petr Fulín. Zdravotní problémy ale Ctirada Hájka na nějakou dobu vyřadily z akce, ale nyní se opět vrací zpět a pod svá křídla bere mladého Petra Semeráda, který je označován za jeden z největších talentů českého motorsportu současnosti.
Petrovi Semerádovi je sedmnáct let a v motorsportu už má na svém kontě několik úctyhodných výsledků. Do závodního automobilu se poprvé posadil ve dvanácti letech, na Autodromu Sosnová, kde se začal účastnit závodů série Mogul Driving Cup. Zde se postupem času probojoval mezi absolutně nejrychlejší a jako patnáctiletý se stal dvakrát vítězem této série s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Petr Semerád se také stal vítězem talentového programu Junior Star, která mu před lety zajistila účast v závodech na okruzích s juniorskou formulí a následně jej jako prvního Čecha přivedla do formule 4. Petr ale pochází ze slavné rally rodiny Semerádů, kde navazuje na úspěchy svého táty Josefa Semeráda a bratra Martina, kteří patřili mezi nejužší soutěžáckou špičku v České republice. Svou první rally absolvoval Petr Semerád v loňském roce, kdy se s Peugeotem 208 R2 postavil na start Rallysprintu v Mostě. V letošním roce se Petr Semerád účastní české rally znovu v rámci Poháru mládeže, který je vypsán pro jezdce od 16 let, a který je součástí A Sport Rallysprint série. Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka na sebe poprvé výrazně upozornila letos na Rallysprintu Vyškov, kdy se jim podařilo s Peugeotem 208 R2 zvítězit v absolutní klasifikaci Rallysprint série, což znamenalo, že byli nejrychlejší dvoukolkou této rally a vyhráli rovněž třídu 6.
Invelt Rally Pačejov byl druhou společnou soutěží Petra Semeráda a Jiřího Hlávky, kteří ale tentokrát sáhli po technice v podobě Opelu Adam R2, který na soutěž připravil tým Brynda Racing. Premiérová soutěž hned z několika ohledů dopadla na jedničku a Petr Semerád s Jiřím Hlávkou startující za Hájek Rally Team se znovu stali vítězi této soutěže, jak v rámci Poháru mládeže, tak ve třídě 6 i v absolutní klasifikaci Rallysprint série.
Petr Semerád: „Na Rally Pačejov jsem vyrážel s představou, že trochu vím, jak taková soutěž vypadá, protože jsem tady už loni jel. Od loňska mám ale úplně jiný rozpis, takže to pro mě byla vlastně znovu jiná soutěž, přesto už jsem některé zrádné pasáže trochu znal. Měli jsme za sebou perfektní test s Brynda Racingem, kde jsem se seznámil s novým autem a ve druhé půlce testu už řešil i nastavení na Pačejov, které jsme nakonec po první sekci trochu upravovali, protože to nebylo úplně ono. Při prvních průjezdech jsme jeli úplně na jistotu a spíše si kontrolovali rozpis, jestli nám to vše sedí a ve druhých už jsme trochu zabrali, ale přesto jeli úplně na jistotu a bez chyb, za což jsem moc rád. I tak se nám podařilo vítězství urvat a z toho mám velkou radost. Opel Adam R2 se mi líbí. Není to až tolik změna oproti Peugeotu 208 R2, ale Opel je možná trochu mrštnější v techničtějších pasážích, Peugeot je podle mě zase lepší v rychlých zatáčkách. Celkově se mi ale auto líbí a hlavně spolupráce s Brynda Racing fungovala skvěle. Děkuji moc našim partnerům, hlavně Ctiradu Hájkovi za velkou pomoc a tátovi za podporu, díky níž jsme mohli v Pačejově odstartovat takhle pěkně připravení. Díky si zaslouží určitě i Jirka, za perfektní spolupráci, brácha Martin za pomoc při psaní rozpisu a další, kteří nám pomáhají.“
Jiří Hlávka: „Rally Pačejov s Petrem nám krásně vyšel. Projevila se pečlivá příprava před soutěží, kdy jsme s Brynda Racing absolvovali test, kde jsme najeli asi 100 kilometrů. Petr si rychle zvykl na nové auto a podařilo se najít dobré nastavení pro soutěž samotnou. Hodně společně pracujeme na rozpisu a zpracováváme rady, kterých není nikdy dost. Pro mě je úžasné sledovat, jak Petr všechno vnímá, zpracovává a nedělá chyby. Jsem rád, že u toho můžu být a děkuji za to Petrovi i Ctiradovi.“
Ctirad Hájek: „Petra Semeráda sleduji už dlouhou dobu a tenhle kluk mě nesmírně baví. Jeho nadšení do motorsportu je pro mě hnacím motorem a znovu mě to vlastně donutilo se do rally vrátit. Zkusíme Petrovi pomoci v jeho dalším růstu, protože si myslím, že je to talent pro rally, který tady v Čechách roky nebyl. V sedmnácti letech je to už špičkový závodník a má na to jít dál, získávat zkušenosti a růst. S Petrem a dalšími lidmi pracujeme i mimo soutěže. Snažíme se zdokonalit rozpis, makáme na fyzičce a třeba i na technice, kdy Petr jezdí na testování se závodní motokárou 125 ccm pod vedením Pepy Kališe. Teď za Pačejov ode mě mají oba kluci jedničku. Měli za úkol soutěž dokončit a neublížit testovanému autu, což se povedlo. Vítězství v Rallysprint sérii je vlastně něco navíc a nadplán. Těším se na další závody s Petrem.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.