Ondřej Bisaha s Martinem Turečkem zvítězili na Rally Weiz v rámci European Rally Trophy Central. Kroměřížský jezdec tak navázal na úspěšný start v Chorvatsku, kde rovněž nenašel přemožitele. Navíc v Steiermarku obsadil celkovou třetí příčku.
Přesně po roce se vrátil Ondřej Bisaha na rakouské tratě Rallye Weiz, soutěže započítávané do European Rally Trophy (ERT). V loňském premiérovém startu na této rally dosáhl kroměřížský jezdec na pátou příčku v absolutní klasifikaci a nyní stála před „Bishopem“ výzva v podobě vylepšení výsledku. Letošní závod byl opět rozdělený do dvou etap a ve svém harmonogramu měl 14 rychlostních zkoušek se 179,22 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali celkem 74 posádek z pěti zemí. Vedle početného domácího zastoupení zde byli i jezdci z Maďarska, Německa, Itálie a Česka. Ondřej Bisaha se spolujezdcem Martinem Turečkem byli se svým Fordem Fiesta R5 zařazeni do třídy 1, kde se sešlo jedenáct soupeřů. První etapu si česká dvojice užívala, a na jejím konci držela průběžnou třetí příčku v absolutní klasifikaci. V ERT byli Ondra s Martinem na čele s přehledným náskokem, a to hlavně díky pěti vyhraným zkouškám. „Už při loňském startu jsem byl ze zdejších rychlostních zkoušek nadšený a letos pořadatelé opět nezklamali. Krásné erzety s obrovskými nálety přes horizonty v táhlých zatáčkách na srdíčko, to jsou úseky, za které je vděčný každý jezdec. Pořadatelé zařadili do harmonogramu i divácky velmi atraktivní městskou polookruhovou erzetu, kde se sešla spousta fanoušků a ti vytvořili skvělou atmosféru. Nám se první etapa rakouské rally velmi povedla. V ERT jsme si vybudovali téměř minutový náskok. V absolutní klasifikaci jsme zajížděli svůj standard, ale sportovně musím přiznat, že na dvě posádky před námi to jednoduše nestačilo. Přesto jsem s výsledkem z poloviny závodu spokojený,“ uvedl na konci páteční etapy Ondřej Bisaha.
Druhý den začal kluzkými rychlostními zkouškami, ale Ondra s Martinem jeli na jistotu. Měli dostatečný náskok před soupeři, který se ale lehce ztenčil. „Klasický paradox je, že zvolnění tempa přináší drobné chybičky. Navíc, na první sobotní zkoušce jsme měli pomalý defekt, který asi neměl vliv na dosažený čas v rychlostní zkoušce. Přehodili jsme rezervu za cílem zkoušky a směle pokračovali v soutěži dál. V průběhu dne nás ještě postihl jeden defekt, ale ani tento drobný incident neznamenal velkou časovou ztrátu,“ přiblížil menší trable v soutěži kroměřížský jezdec. V průběhu sobotní etapy zajeli Bisaha s Turečkem čtyřikrát nejrychlejší čas v ERT a na cílovou rampu si dovezli téměř minutu a čtvrt náskoku na druhou posádku v pořadí. V absolutní klasifikaci si česká posádka držela s přehledem třetí příčku, čímž splnila cíl daný před soutěží. Další sady pohárů získali Ondra s Martinem za 3. místo ve třídě 1, vítězství ve třídě RC2 a zároveň se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou. „Celkový dojem z rally mám výborný. S Martinem jsme se krásně svezli a já mu musím poděkovat za profesionální přístup v autě. Náš ford až na zmiňované defekty fungoval bez problémů a celý tým odvedl v Rakousku stoprocentní práci, díky všem. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají,“ uvedl na závěr Ondřej Bisaha.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.