Ondřej Bisaha s Martinem Turečkem zvítězili na Rally Weiz v rámci European Rally Trophy Central. Kroměřížský jezdec tak navázal na úspěšný start v Chorvatsku, kde rovněž nenašel přemožitele. Navíc v Steiermarku obsadil celkovou třetí příčku.
Přesně po roce se vrátil Ondřej Bisaha na rakouské tratě Rallye Weiz, soutěže započítávané do European Rally Trophy (ERT). V loňském premiérovém startu na této rally dosáhl kroměřížský jezdec na pátou příčku v absolutní klasifikaci a nyní stála před „Bishopem“ výzva v podobě vylepšení výsledku. Letošní závod byl opět rozdělený do dvou etap a ve svém harmonogramu měl 14 rychlostních zkoušek se 179,22 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali celkem 74 posádek z pěti zemí. Vedle početného domácího zastoupení zde byli i jezdci z Maďarska, Německa, Itálie a Česka. Ondřej Bisaha se spolujezdcem Martinem Turečkem byli se svým Fordem Fiesta R5 zařazeni do třídy 1, kde se sešlo jedenáct soupeřů. První etapu si česká dvojice užívala, a na jejím konci držela průběžnou třetí příčku v absolutní klasifikaci. V ERT byli Ondra s Martinem na čele s přehledným náskokem, a to hlavně díky pěti vyhraným zkouškám. „Už při loňském startu jsem byl ze zdejších rychlostních zkoušek nadšený a letos pořadatelé opět nezklamali. Krásné erzety s obrovskými nálety přes horizonty v táhlých zatáčkách na srdíčko, to jsou úseky, za které je vděčný každý jezdec. Pořadatelé zařadili do harmonogramu i divácky velmi atraktivní městskou polookruhovou erzetu, kde se sešla spousta fanoušků a ti vytvořili skvělou atmosféru. Nám se první etapa rakouské rally velmi povedla. V ERT jsme si vybudovali téměř minutový náskok. V absolutní klasifikaci jsme zajížděli svůj standard, ale sportovně musím přiznat, že na dvě posádky před námi to jednoduše nestačilo. Přesto jsem s výsledkem z poloviny závodu spokojený,“ uvedl na konci páteční etapy Ondřej Bisaha.
Druhý den začal kluzkými rychlostními zkouškami, ale Ondra s Martinem jeli na jistotu. Měli dostatečný náskok před soupeři, který se ale lehce ztenčil. „Klasický paradox je, že zvolnění tempa přináší drobné chybičky. Navíc, na první sobotní zkoušce jsme měli pomalý defekt, který asi neměl vliv na dosažený čas v rychlostní zkoušce. Přehodili jsme rezervu za cílem zkoušky a směle pokračovali v soutěži dál. V průběhu dne nás ještě postihl jeden defekt, ale ani tento drobný incident neznamenal velkou časovou ztrátu,“ přiblížil menší trable v soutěži kroměřížský jezdec. V průběhu sobotní etapy zajeli Bisaha s Turečkem čtyřikrát nejrychlejší čas v ERT a na cílovou rampu si dovezli téměř minutu a čtvrt náskoku na druhou posádku v pořadí. V absolutní klasifikaci si česká posádka držela s přehledem třetí příčku, čímž splnila cíl daný před soutěží. Další sady pohárů získali Ondra s Martinem za 3. místo ve třídě 1, vítězství ve třídě RC2 a zároveň se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou. „Celkový dojem z rally mám výborný. S Martinem jsme se krásně svezli a já mu musím poděkovat za profesionální přístup v autě. Náš ford až na zmiňované defekty fungoval bez problémů a celý tým odvedl v Rakousku stoprocentní práci, díky všem. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají,“ uvedl na závěr Ondřej Bisaha.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?