Ondřej Bisaha s Martinem Turečkem zvítězili na Rally Weiz v rámci European Rally Trophy Central. Kroměřížský jezdec tak navázal na úspěšný start v Chorvatsku, kde rovněž nenašel přemožitele. Navíc v Steiermarku obsadil celkovou třetí příčku.
Přesně po roce se vrátil Ondřej Bisaha na rakouské tratě Rallye Weiz, soutěže započítávané do European Rally Trophy (ERT). V loňském premiérovém startu na této rally dosáhl kroměřížský jezdec na pátou příčku v absolutní klasifikaci a nyní stála před „Bishopem“ výzva v podobě vylepšení výsledku. Letošní závod byl opět rozdělený do dvou etap a ve svém harmonogramu měl 14 rychlostních zkoušek se 179,22 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali celkem 74 posádek z pěti zemí. Vedle početného domácího zastoupení zde byli i jezdci z Maďarska, Německa, Itálie a Česka. Ondřej Bisaha se spolujezdcem Martinem Turečkem byli se svým Fordem Fiesta R5 zařazeni do třídy 1, kde se sešlo jedenáct soupeřů. První etapu si česká dvojice užívala, a na jejím konci držela průběžnou třetí příčku v absolutní klasifikaci. V ERT byli Ondra s Martinem na čele s přehledným náskokem, a to hlavně díky pěti vyhraným zkouškám. „Už při loňském startu jsem byl ze zdejších rychlostních zkoušek nadšený a letos pořadatelé opět nezklamali. Krásné erzety s obrovskými nálety přes horizonty v táhlých zatáčkách na srdíčko, to jsou úseky, za které je vděčný každý jezdec. Pořadatelé zařadili do harmonogramu i divácky velmi atraktivní městskou polookruhovou erzetu, kde se sešla spousta fanoušků a ti vytvořili skvělou atmosféru. Nám se první etapa rakouské rally velmi povedla. V ERT jsme si vybudovali téměř minutový náskok. V absolutní klasifikaci jsme zajížděli svůj standard, ale sportovně musím přiznat, že na dvě posádky před námi to jednoduše nestačilo. Přesto jsem s výsledkem z poloviny závodu spokojený,“ uvedl na konci páteční etapy Ondřej Bisaha.
Druhý den začal kluzkými rychlostními zkouškami, ale Ondra s Martinem jeli na jistotu. Měli dostatečný náskok před soupeři, který se ale lehce ztenčil. „Klasický paradox je, že zvolnění tempa přináší drobné chybičky. Navíc, na první sobotní zkoušce jsme měli pomalý defekt, který asi neměl vliv na dosažený čas v rychlostní zkoušce. Přehodili jsme rezervu za cílem zkoušky a směle pokračovali v soutěži dál. V průběhu dne nás ještě postihl jeden defekt, ale ani tento drobný incident neznamenal velkou časovou ztrátu,“ přiblížil menší trable v soutěži kroměřížský jezdec. V průběhu sobotní etapy zajeli Bisaha s Turečkem čtyřikrát nejrychlejší čas v ERT a na cílovou rampu si dovezli téměř minutu a čtvrt náskoku na druhou posádku v pořadí. V absolutní klasifikaci si česká posádka držela s přehledem třetí příčku, čímž splnila cíl daný před soutěží. Další sady pohárů získali Ondra s Martinem za 3. místo ve třídě 1, vítězství ve třídě RC2 a zároveň se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou. „Celkový dojem z rally mám výborný. S Martinem jsme se krásně svezli a já mu musím poděkovat za profesionální přístup v autě. Náš ford až na zmiňované defekty fungoval bez problémů a celý tým odvedl v Rakousku stoprocentní práci, díky všem. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají,“ uvedl na závěr Ondřej Bisaha.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.