Ondřej Bisaha s Martinem Turečkem zvítězili na Rally Weiz v rámci European Rally Trophy Central. Kroměřížský jezdec tak navázal na úspěšný start v Chorvatsku, kde rovněž nenašel přemožitele. Navíc v Steiermarku obsadil celkovou třetí příčku.
Přesně po roce se vrátil Ondřej Bisaha na rakouské tratě Rallye Weiz, soutěže započítávané do European Rally Trophy (ERT). V loňském premiérovém startu na této rally dosáhl kroměřížský jezdec na pátou příčku v absolutní klasifikaci a nyní stála před „Bishopem“ výzva v podobě vylepšení výsledku. Letošní závod byl opět rozdělený do dvou etap a ve svém harmonogramu měl 14 rychlostních zkoušek se 179,22 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali celkem 74 posádek z pěti zemí. Vedle početného domácího zastoupení zde byli i jezdci z Maďarska, Německa, Itálie a Česka. Ondřej Bisaha se spolujezdcem Martinem Turečkem byli se svým Fordem Fiesta R5 zařazeni do třídy 1, kde se sešlo jedenáct soupeřů. První etapu si česká dvojice užívala, a na jejím konci držela průběžnou třetí příčku v absolutní klasifikaci. V ERT byli Ondra s Martinem na čele s přehledným náskokem, a to hlavně díky pěti vyhraným zkouškám. „Už při loňském startu jsem byl ze zdejších rychlostních zkoušek nadšený a letos pořadatelé opět nezklamali. Krásné erzety s obrovskými nálety přes horizonty v táhlých zatáčkách na srdíčko, to jsou úseky, za které je vděčný každý jezdec. Pořadatelé zařadili do harmonogramu i divácky velmi atraktivní městskou polookruhovou erzetu, kde se sešla spousta fanoušků a ti vytvořili skvělou atmosféru. Nám se první etapa rakouské rally velmi povedla. V ERT jsme si vybudovali téměř minutový náskok. V absolutní klasifikaci jsme zajížděli svůj standard, ale sportovně musím přiznat, že na dvě posádky před námi to jednoduše nestačilo. Přesto jsem s výsledkem z poloviny závodu spokojený,“ uvedl na konci páteční etapy Ondřej Bisaha.
Druhý den začal kluzkými rychlostními zkouškami, ale Ondra s Martinem jeli na jistotu. Měli dostatečný náskok před soupeři, který se ale lehce ztenčil. „Klasický paradox je, že zvolnění tempa přináší drobné chybičky. Navíc, na první sobotní zkoušce jsme měli pomalý defekt, který asi neměl vliv na dosažený čas v rychlostní zkoušce. Přehodili jsme rezervu za cílem zkoušky a směle pokračovali v soutěži dál. V průběhu dne nás ještě postihl jeden defekt, ale ani tento drobný incident neznamenal velkou časovou ztrátu,“ přiblížil menší trable v soutěži kroměřížský jezdec. V průběhu sobotní etapy zajeli Bisaha s Turečkem čtyřikrát nejrychlejší čas v ERT a na cílovou rampu si dovezli téměř minutu a čtvrt náskoku na druhou posádku v pořadí. V absolutní klasifikaci si česká posádka držela s přehledem třetí příčku, čímž splnila cíl daný před soutěží. Další sady pohárů získali Ondra s Martinem za 3. místo ve třídě 1, vítězství ve třídě RC2 a zároveň se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou. „Celkový dojem z rally mám výborný. S Martinem jsme se krásně svezli a já mu musím poděkovat za profesionální přístup v autě. Náš ford až na zmiňované defekty fungoval bez problémů a celý tým odvedl v Rakousku stoprocentní práci, díky všem. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají,“ uvedl na závěr Ondřej Bisaha.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.