Ondřej Bisaha s Martinem Turečkem zvítězili na Rally Weiz v rámci European Rally Trophy Central. Kroměřížský jezdec tak navázal na úspěšný start v Chorvatsku, kde rovněž nenašel přemožitele. Navíc v Steiermarku obsadil celkovou třetí příčku.
Přesně po roce se vrátil Ondřej Bisaha na rakouské tratě Rallye Weiz, soutěže započítávané do European Rally Trophy (ERT). V loňském premiérovém startu na této rally dosáhl kroměřížský jezdec na pátou příčku v absolutní klasifikaci a nyní stála před „Bishopem“ výzva v podobě vylepšení výsledku. Letošní závod byl opět rozdělený do dvou etap a ve svém harmonogramu měl 14 rychlostních zkoušek se 179,22 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali celkem 74 posádek z pěti zemí. Vedle početného domácího zastoupení zde byli i jezdci z Maďarska, Německa, Itálie a Česka. Ondřej Bisaha se spolujezdcem Martinem Turečkem byli se svým Fordem Fiesta R5 zařazeni do třídy 1, kde se sešlo jedenáct soupeřů. První etapu si česká dvojice užívala, a na jejím konci držela průběžnou třetí příčku v absolutní klasifikaci. V ERT byli Ondra s Martinem na čele s přehledným náskokem, a to hlavně díky pěti vyhraným zkouškám. „Už při loňském startu jsem byl ze zdejších rychlostních zkoušek nadšený a letos pořadatelé opět nezklamali. Krásné erzety s obrovskými nálety přes horizonty v táhlých zatáčkách na srdíčko, to jsou úseky, za které je vděčný každý jezdec. Pořadatelé zařadili do harmonogramu i divácky velmi atraktivní městskou polookruhovou erzetu, kde se sešla spousta fanoušků a ti vytvořili skvělou atmosféru. Nám se první etapa rakouské rally velmi povedla. V ERT jsme si vybudovali téměř minutový náskok. V absolutní klasifikaci jsme zajížděli svůj standard, ale sportovně musím přiznat, že na dvě posádky před námi to jednoduše nestačilo. Přesto jsem s výsledkem z poloviny závodu spokojený,“ uvedl na konci páteční etapy Ondřej Bisaha.
Druhý den začal kluzkými rychlostními zkouškami, ale Ondra s Martinem jeli na jistotu. Měli dostatečný náskok před soupeři, který se ale lehce ztenčil. „Klasický paradox je, že zvolnění tempa přináší drobné chybičky. Navíc, na první sobotní zkoušce jsme měli pomalý defekt, který asi neměl vliv na dosažený čas v rychlostní zkoušce. Přehodili jsme rezervu za cílem zkoušky a směle pokračovali v soutěži dál. V průběhu dne nás ještě postihl jeden defekt, ale ani tento drobný incident neznamenal velkou časovou ztrátu,“ přiblížil menší trable v soutěži kroměřížský jezdec. V průběhu sobotní etapy zajeli Bisaha s Turečkem čtyřikrát nejrychlejší čas v ERT a na cílovou rampu si dovezli téměř minutu a čtvrt náskoku na druhou posádku v pořadí. V absolutní klasifikaci si česká posádka držela s přehledem třetí příčku, čímž splnila cíl daný před soutěží. Další sady pohárů získali Ondra s Martinem za 3. místo ve třídě 1, vítězství ve třídě RC2 a zároveň se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou. „Celkový dojem z rally mám výborný. S Martinem jsme se krásně svezli a já mu musím poděkovat za profesionální přístup v autě. Náš ford až na zmiňované defekty fungoval bez problémů a celý tým odvedl v Rakousku stoprocentní práci, díky všem. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají,“ uvedl na závěr Ondřej Bisaha.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).