Rally Bohemia letos po pěti letech naváže na tradici speciální divácké rychlostní zkoušky na Autodromu Sosnová. Při té příležitosti pořadatelé připravují nový, ještě atraktivnější, formát trati, na které se pojedou hned dvě rychlostní zkoušky. V areálu budou nachystány také atrakce pro děti, takže na své si přijdou i celé rodiny.
Autodrom Sosnová u České Lípy a Rally Bohemia dlouhá leta patřily nerozlučně k sobě. Návrat do této známé závodní lokality proběhne prostřednictvím dvou bezprostředně po sobě následujících rychlostních zkoušek SS 8/9 Global Assistance Gladiator Sosnová I./II. v závěru sobotní etapy soutěže. Pro obnovenou premiéru v Sosnové chystají pořadatelé hned několik divácky velmi atraktivních novinek. Více prozradil ředitel Rally Bohemia Petr Pavlát: „Budou startovat vždy zároveň dvě auta proti sobě, půjde tedy o přímý duel, stejně jak tomu bylo v minulosti. Novinkou ovšem je, že každá posádka pojede dvakrát (jako RZ8 a RZ9) a to vždy z jiného místa startu. Nově také povede část trati po šotolině, na které jistě nebude nouze o atraktivní smyky. Kromě toho bych ještě rád uvedl, že na facebookovém profilu Rally Bohemia mohou fanoušci již od začátku dubna vybírat dvojici „gladiátorů“ z čela startovní listiny, kterou by rádi viděli jet přímo proti sobě. Tu která získá nejvíc hlasů, postaví pořadatel proti sobě (tedy v případě, že dojedou oba po náročné první etapě až na super-RZ do Sosnové). V Sosnové se tedy určitě bude na co dívat. Chceme, by si návštěvu super-RZ na autodromu mohli užít i celé rodiny, takže pro děti zde bude připraveno velké skákací bludiště.“ Samozřejmostí jsou v Global Assistance Racing Aréně rozlehlé divácké tribuny, dostatečný počet stánků s občerstvením a rallyovými suvenýry, tedy všechno potřebné pro komfortní divácký zážitek.
A jaký je časový rozvrh programu Rally Bohemia v Sosnové?
Program zde v sobotu 30. 6. otevře startovní pole MČR v rally historických vozidel (automobily ze 60.- 90. let), které se vydá na trať RZ 8 Global Assistance Gladiator Sosnová I. od 17:13. Jeho druhý průjezd jako RZ 9 bude následovat od 17:27. Navazovat bude před šestou hodinou průjezd rychlostní zkoušky pro účastníky Rally Bohemia Legend (opět závodní automobily ze 60.-90. let). „Legendy“ pojedou sice jenom jednu RZ, ale zato hned dva okruhy najednou, aby měly dost prostoru pobavit diváky při své exhibiční jízdě bez měření času. A pak už bude následovat vyvrcholení první etapy Rally Bohemia v podobě dvou průjezdů špičkových moderních vozidel MČR v rally od 18:39 a 18:53. Vše je tedy připraveno k velké show, na kterou organizátoři Rally Bohemia diváky srdečně zvou.
Další informace k Rally Bohemia 2018 včetně časového harmonogramu a průběžně aktualizovaných seznamů přihlášených posádek do všech částí soutěže naleznete na www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?