Tretie kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2018 odštartuje v rámci podujatia XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na Morave. Súťaž, ktorá je v našich podmienkach výnimočná v sebe skrýva kombináciu asfaltu a šotoliny, ale aj nočné rýchlostné skúšky.
Slovenský RUFA SPORT Team do Hustopečí smeruje v úlohe lídra priebežného poradia, kde jeho posádke spoločne s ďalšou patrí prvá priečka so ziskom päťdesiatpäť bodov. Grzegorz Grzyb a jeho spolujazdec Boguslaw Browinski sa predstavia slovensko-českým rally fanúšikom rovnako ako na úvodnej dvojici podujatí slovenského šampionátu, s vozidlom Škoda Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu. Na tratiach v okolí Hustopečí sa okrem slovenskej rally špičky však posádka slovenského RUFA SPORT Teamu „pobije“ aj s posádkami z Čiech, ale aj továrenským tímom Škody Motorsport.
„Rally Hustopeče je krásna súťaž, ktorá v sebe skrýva spojenie asfaltových tratí a šotoliny. Navyše tu nie sú veľmi dlhé prejazdy a všetko sa koná takpovediac „na päť korune“. Okrem toho nielen našu posádku, ale aj všetky ostatné podujatie, kde v piatok budú okrem tratí všetci bojovať aj s tmou. Všetci však majú rovnaké podmienky a tak je to jedno. Bude to už náš tretí štart na tejto súťaži. V minulosti sa nám tu aj darilo, aj nedarilo. Vždy sme si však odviezli dostatok bodov do slovenských majstrovstiev, čo je podstatné. Radi by sme teraz zabojovali aj o čo možno najlepšie umiestnenie v absolútnom poradí, ale viem, že to bude poriadne ťažké, veď na štart sa postaví celkovo dvadsaťjeden vozidiel špecifikácie R5. Našu posádku ešte čaká krátky test, pri ktorom skontroluje funkčnosť auta, ale spoločne s mechanikmi urobia aj príslušné nastavenia na Hustopeče. Dúfam, že sa Grzegorzovi s Boguslawom bude dariť a vybojujú čo najviac bodov v rámci slovenského rally šampionátu a podarí sa im zaradiť aj medzi špičku v rámci celej súťaže. Držte nám palce,“ povedal pred súťažou Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018 odštartuje v dňoch 15. – 16.6.2018 v Hustopečiach a ich okolí. Štart súťaže je plánovaný na piatok (15.6.2018) od 18:30 hodiny a cieľ v sobotu (16.6.2018) od 15:06 hodiny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.