Hned několik novinek připravují pačejovští pořadatelé na XXXIX. ročník svojí rally. V únoru byla představena nejdůležitější novinka pačejovské soutěže. Tou je navázání spolupráce s plzeňskou společností INVELT, která se stává generálním partnerem rally. Soutěž se pojede pod názvem XXXIX. INVELT Rally Pačejov. Po několika letech pořádání rally na hranici existence mají pořadatelé z Automoto klubu Pačejov zajištěnu alespoň částečnou finanční jistotu. V těchto dnech spatřilo světlo světa nové logo rally. Poprvé ve své historii se pačejovská soutěž obléká do modrobílých barev, reprezentujících společnost INVELT. Součástí loga zůstává i název obce Pačejov, jež je dalším významným partnerem a domovem všech dosavadních třicetiosmi ročníků této rally. Samozřejmě nemůže chybět pořadové číslo již XXXIX. ročníku rally, které poukazuje na dlouhou historii akce.
XXXIX. INVELT Rally Pačejov je součástí A Sport Rallysprint Série, Autoklub Mistrovství ČR v rally historických vozidel a Autoklub Pohár 2+. Body se budou rozdělovat i v soutěži Česká Trofej Rally Pravidelnosti. Vypsán je i Pohár mládeže a Pohár pořadatele.
Rally má již zpracována zvláštní ustanovení, která v těchto dnech procházejí schvalovacím procesem. S jejich zveřejněním bude možné představit všechny novinky letošního ročníku. Zatím můžeme prozradit, že pořadatelé zapracovali do programu rally zásadní připomínky posádek z minulých ročníků. Doufejme tedy, že se bude posádkám na jihozápadě Čech závodit ještě příjemněji než v minulosti.
Jednu novinku však můžeme představit již nyní. Po vzoru velkých soutěží připravili pačejovští pořadatelé testovací rychlostní zkoušku tzv. shakedown. „Jsme si vědomi toho, že mezi posledním podnikem Rallysprint Série ve Vyškově a INVELT Rally Pačejov uplynou téměř dva měsíce. Právě shakedown by proto mohl sloužit posádkám k rozjetí se před soutěží a k nastavení techniky“, uvedl ke změně ředitel rally Ing. Pavel Štípek. Pačejovskou rally dlouhá léta využívají i účastníci MČR k testování před zlínskou Barum rally. Přívětivý je především harmonogram pro testování, kdy dvě servisní zastávky letos doplní další testovací prvek shakedown, který by mohly posádky z velkého šampionátu ocenit. Shakedovn se pojede v pátek v podvečer nedaleko centra soutěže a technických přejímek. Byl zvolen úsek, reprezentující charakter tratě pačejovské rally. Nebude chybět rychlejší pasáž se standardním retardérem, ale i ostré odbočení na brzdy. Převážná část potom vede po úzké komunikaci s nepřehlednými zatáčkami a horizontem. Před startem testovací rychlostní zkoušky bude vymezen prostor pro servisní zázemí a krátký uzavřený úsek na zahřátí vozidla před startem.
Kromě příprav INVELT Rally Pačejov, čeká pořadatele v nejbližší době ještě jedna významná akce. V sobotu 12. května pořádají na letišti v Kadově Mistrovství ČR v automobilovém slalomu. Součástí akce je i tradiční setkání partnerů INVELT Rally Pačejov.
Zdroj: Invelt Rally Pačejov
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.