Obrovský úspěch čekal při klatovské rally na tým KIT Racing. Největší ovace sklidil Vlastimil Neumann, jenž v Historic Vltava rally obsadil třetí příčku a české historiky s přehledem vyhrál. Pozadu nezůstali ani Lukáš Matěna a Lumír Firla na Rally Šumava Klatovy, kteří brali body ve svých třídách.
Ohlédnutí za západočeskou soutěží začněme u soudobých aut, tedy na Rally Šumava Klatovy 2018. Na jejím startu se sešlo 84 posádek z šesti zemí. KIT Racing měl zastoupení ve dvou třídách. V třídě produkčních vozů to byl Lukáš Matěna, který společně s Pavlem Zalabákem usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. V Klatovech registrovali pořadatelé ve třídě 3 devět posádek. Královéhradečan si na Šumavě odbyl svou premiéru. V závodě jej potkaly drobné technické problémy, ale i dva skvělé průjezdy RZ Janovická, kdy zajel mezi pévéčky třetí a druhý nejrychlejší čas. „Na Šumavu jsem se těšil, protože je to pro mě úplně nová soutěž. Krásné rychlostní zkoušky byly těžší, než jsem očekával, ale jejich charakter nás bavil. Bohužel jsme do první sekce nezvolili nejlepší obutí. Na noční erzetě Koráb, která byla zároveň nejdelší zkouškou první etapy, se nám uvolnila světelná rampa a navíc jsme do cíle zkoušky dojeli s defektem. Sobota pro nás začala lépe, ale chytit rytmus se nám moc nedařilo a náskok soupeřů již byl příliš velký. Padlo několik lepších časů, ale soutěž jsme dokončili na jistotu tak, abychom šetřili auto, které po celý závod fungovalo perfektně. Od Rally Šumava jsme čekali víc, ale i tak jsme si ji užili a najeli jsme hlavně další cenné kilometry. Moc děkujeme týmu KIT Racing za perfektně připravené auto a budeme se těšit do Krumlova. Přijeďte nás podpořit,“ ohlédl se za druhým mistrovským závodem Lukáš Matěna a zároveň prozradil, kde bude příště startovat. Dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák dokončila rally na 26. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadila šestou příčku.
Do Klatov přivezl otrokovický tým i jeden vůz Peugeot 208 R2, který byl připravený pro Lumíra Firlu s Jakubem Kotálem. Třída 6, kam byl jezdec z Orlové zařazen, čítala na startu 16 posádek a jednalo se tak o nejnabitější třídu závodu. Byť Lumír Firla brázdí české rychlostní zkoušky od roku 2004, na Šumavě startoval doposud pouze dvakrát. Zatím to bylo vždy se čtyřkolkou a pouze jednou spatřil Lumír cíl, vloni dojel 23. absolutně. V letošní sezóně ovšem Lumír startuje mezi dvoukolkami a ve třídě se rozhodně neztrácí. Na Šumavě si vyjel po první etapě šestou příčku a na sobotních zkouškách se posunul na konečné páté místo. Posádka Peugeotu 208 R2 Lumír Firla – Jakub Kotál obsadila na Rally Šumava Klatovy 2018 30. místo v absolutní klasifikaci, 5. místo ve třídě 6 a stejná příčka náleží posádce i v kategorii dvoukolek. „Krásná soutěž v nádherném prostředí a s pěknými rychlostními zkouškami. Už při najíždění zkoušek jsem si říkal, že by mi mohl charakter erzet vyhovovat a obzvláště úvodní zkouška Čínovský okruh, která je na zapamatování dost lehká. Jenže realita byla následně trochu jiná. Na okruhu jsme dostali od našich soupeřů o dva chlupy víc, než jsem očekával a ani na dalších zkouškách to nebylo zrovna dvakrát růžové. Přitom v autě panovala pohoda, peugeot fungoval perfektně, ale i když jsem se snažil sebevíc, ty časy tam prostě nebyly. Před závodem jsem si říkal, že bych mohl být v cíli do třetího místa ve třídě, ale konečné páté místo pro mne není rozhodně zklamáním. Já se jezdím na závody hlavně bavit a nemám přehnané cíle. To ale neznamená, že nechci být v popředí výsledkových listin. Z výsledku ze Šumavy si tedy nic nedělám a už nyní se těším do Krumlova, kde mladé dravce ve třídě pořádně potrápím,“ zhodnotil svůj start na Šumavě Lumír Firla.
V přehledu posádek startujících s vozy z dílen KIT Racing se dostáváme do Historic Vltava rally, kde s Fordem Escort RS Cosworth úřadovali Vlastimil Neumann s Ottou Slezákem. Slovíčko úřadovali je na místě, neboť poháry, které posádka posbírala v cíli soutěže, bylo těžké i ve dvou unést. Do Historic Vltava rally se přihlásilo 76 posádek z 16 zemí celého světa. Dvojice Neumann – Slezák držela český prapor mezi evropskou historickou elitou velmi vysoko. Po první etapě patřilo posádce skvělé třetí místo v průběžné klasifikaci a z českých posádek byla nejrychlejší. Toto výborné postavení si Vlastimil s Ottou udrželi i po sobotních zkouškách a po právu sklidili v cíli soutěže mnoho gratulací. „Parádní soutěž se spoustou kuriózních zážitků, tak přesně taková byla pro mne letošní Historic Vltava rally. Závod mezi historiky jsem chtěl pochopitelně vyhrát, ale v pátek jsem zaspal a v sobotu jsem jel už jen svůj závod. Každý závodník chce vyhrávat a já nejsem výjimka, ale nebylo vše tak jednoduché. Když jsme dojeli podruhé na Čínovský okruh, tak v intercomu zarachotilo a bylo ticho. V tu chvíli se z Oťase stal praporečník bez praporků, kdy mi rukama máchal před obličejem a ukazoval, kterým směrem mám zatočit. Úsměvnější byla poslední páteční zkouška Koráb. Stojíme před startem zkoušky a lampička, kterou používal Otto ke čtení, zablikala a zhasla. Oťas je ale profík, vytáhl čelovku, rozsvítil světlo v mobilu a s tímto univerzálním osvětlením mi nadiktoval celou zkoušku. Samozřejmě, že jsme tady nachytali nějaké vteřinky, ale to je závod. Z výsledku máme všichni obrovskou radost. Ford fungoval na jedničku, stejně jako celý tým, který zaslouží pochvalu. Zkrátka nádherný bezproblémový závod,“ rozplýval se nad právě dokončenou rally Vlastimil Neumann. Zbývá tedy doplnit výčet pohárových umístění dvojice Neumann – Slezák, takže: 3. místo absolutně v Historic Vltava rally (ME), 1. místo absolutně v MČR HA, 1. místo v kategorii 5 a 1. místo ve třídě F/7. A na závěr ještě malá statistika dosažených časů, kdy Vlastík s Ottou 2x vyhráli rychlostní zkoušku, 4x zajeli druhý a 2x třetí nejrychlejší čas.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?