Obrovský úspěch čekal při klatovské rally na tým KIT Racing. Největší ovace sklidil Vlastimil Neumann, jenž v Historic Vltava rally obsadil třetí příčku a české historiky s přehledem vyhrál. Pozadu nezůstali ani Lukáš Matěna a Lumír Firla na Rally Šumava Klatovy, kteří brali body ve svých třídách.
Ohlédnutí za západočeskou soutěží začněme u soudobých aut, tedy na Rally Šumava Klatovy 2018. Na jejím startu se sešlo 84 posádek z šesti zemí. KIT Racing měl zastoupení ve dvou třídách. V třídě produkčních vozů to byl Lukáš Matěna, který společně s Pavlem Zalabákem usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. V Klatovech registrovali pořadatelé ve třídě 3 devět posádek. Královéhradečan si na Šumavě odbyl svou premiéru. V závodě jej potkaly drobné technické problémy, ale i dva skvělé průjezdy RZ Janovická, kdy zajel mezi pévéčky třetí a druhý nejrychlejší čas. „Na Šumavu jsem se těšil, protože je to pro mě úplně nová soutěž. Krásné rychlostní zkoušky byly těžší, než jsem očekával, ale jejich charakter nás bavil. Bohužel jsme do první sekce nezvolili nejlepší obutí. Na noční erzetě Koráb, která byla zároveň nejdelší zkouškou první etapy, se nám uvolnila světelná rampa a navíc jsme do cíle zkoušky dojeli s defektem. Sobota pro nás začala lépe, ale chytit rytmus se nám moc nedařilo a náskok soupeřů již byl příliš velký. Padlo několik lepších časů, ale soutěž jsme dokončili na jistotu tak, abychom šetřili auto, které po celý závod fungovalo perfektně. Od Rally Šumava jsme čekali víc, ale i tak jsme si ji užili a najeli jsme hlavně další cenné kilometry. Moc děkujeme týmu KIT Racing za perfektně připravené auto a budeme se těšit do Krumlova. Přijeďte nás podpořit,“ ohlédl se za druhým mistrovským závodem Lukáš Matěna a zároveň prozradil, kde bude příště startovat. Dvojice Lukáš Matěna – Pavel Zalabák dokončila rally na 26. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadila šestou příčku.
Do Klatov přivezl otrokovický tým i jeden vůz Peugeot 208 R2, který byl připravený pro Lumíra Firlu s Jakubem Kotálem. Třída 6, kam byl jezdec z Orlové zařazen, čítala na startu 16 posádek a jednalo se tak o nejnabitější třídu závodu. Byť Lumír Firla brázdí české rychlostní zkoušky od roku 2004, na Šumavě startoval doposud pouze dvakrát. Zatím to bylo vždy se čtyřkolkou a pouze jednou spatřil Lumír cíl, vloni dojel 23. absolutně. V letošní sezóně ovšem Lumír startuje mezi dvoukolkami a ve třídě se rozhodně neztrácí. Na Šumavě si vyjel po první etapě šestou příčku a na sobotních zkouškách se posunul na konečné páté místo. Posádka Peugeotu 208 R2 Lumír Firla – Jakub Kotál obsadila na Rally Šumava Klatovy 2018 30. místo v absolutní klasifikaci, 5. místo ve třídě 6 a stejná příčka náleží posádce i v kategorii dvoukolek. „Krásná soutěž v nádherném prostředí a s pěknými rychlostními zkouškami. Už při najíždění zkoušek jsem si říkal, že by mi mohl charakter erzet vyhovovat a obzvláště úvodní zkouška Čínovský okruh, která je na zapamatování dost lehká. Jenže realita byla následně trochu jiná. Na okruhu jsme dostali od našich soupeřů o dva chlupy víc, než jsem očekával a ani na dalších zkouškách to nebylo zrovna dvakrát růžové. Přitom v autě panovala pohoda, peugeot fungoval perfektně, ale i když jsem se snažil sebevíc, ty časy tam prostě nebyly. Před závodem jsem si říkal, že bych mohl být v cíli do třetího místa ve třídě, ale konečné páté místo pro mne není rozhodně zklamáním. Já se jezdím na závody hlavně bavit a nemám přehnané cíle. To ale neznamená, že nechci být v popředí výsledkových listin. Z výsledku ze Šumavy si tedy nic nedělám a už nyní se těším do Krumlova, kde mladé dravce ve třídě pořádně potrápím,“ zhodnotil svůj start na Šumavě Lumír Firla.
V přehledu posádek startujících s vozy z dílen KIT Racing se dostáváme do Historic Vltava rally, kde s Fordem Escort RS Cosworth úřadovali Vlastimil Neumann s Ottou Slezákem. Slovíčko úřadovali je na místě, neboť poháry, které posádka posbírala v cíli soutěže, bylo těžké i ve dvou unést. Do Historic Vltava rally se přihlásilo 76 posádek z 16 zemí celého světa. Dvojice Neumann – Slezák držela český prapor mezi evropskou historickou elitou velmi vysoko. Po první etapě patřilo posádce skvělé třetí místo v průběžné klasifikaci a z českých posádek byla nejrychlejší. Toto výborné postavení si Vlastimil s Ottou udrželi i po sobotních zkouškách a po právu sklidili v cíli soutěže mnoho gratulací. „Parádní soutěž se spoustou kuriózních zážitků, tak přesně taková byla pro mne letošní Historic Vltava rally. Závod mezi historiky jsem chtěl pochopitelně vyhrát, ale v pátek jsem zaspal a v sobotu jsem jel už jen svůj závod. Každý závodník chce vyhrávat a já nejsem výjimka, ale nebylo vše tak jednoduché. Když jsme dojeli podruhé na Čínovský okruh, tak v intercomu zarachotilo a bylo ticho. V tu chvíli se z Oťase stal praporečník bez praporků, kdy mi rukama máchal před obličejem a ukazoval, kterým směrem mám zatočit. Úsměvnější byla poslední páteční zkouška Koráb. Stojíme před startem zkoušky a lampička, kterou používal Otto ke čtení, zablikala a zhasla. Oťas je ale profík, vytáhl čelovku, rozsvítil světlo v mobilu a s tímto univerzálním osvětlením mi nadiktoval celou zkoušku. Samozřejmě, že jsme tady nachytali nějaké vteřinky, ale to je závod. Z výsledku máme všichni obrovskou radost. Ford fungoval na jedničku, stejně jako celý tým, který zaslouží pochvalu. Zkrátka nádherný bezproblémový závod,“ rozplýval se nad právě dokončenou rally Vlastimil Neumann. Zbývá tedy doplnit výčet pohárových umístění dvojice Neumann – Slezák, takže: 3. místo absolutně v Historic Vltava rally (ME), 1. místo absolutně v MČR HA, 1. místo v kategorii 5 a 1. místo ve třídě F/7. A na závěr ještě malá statistika dosažených časů, kdy Vlastík s Ottou 2x vyhráli rychlostní zkoušku, 4x zajeli druhý a 2x třetí nejrychlejší čas.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.