Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu Filip Mareš a Jan Hloušek úspěšně absolvovala Rallysprint Kopná, který byl náhradou za původně zamýšlený test před druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally. Další velká výzva čeká posádku bílozlaté Fabie R5 již tento víkend na 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy.
„Proti původním plánům jsme místo klasického testu startovali na Kopné, což nám přineslo další zkušenosti v závodním režimu. Každý odjetý kilometr je znát a v kokpitu Fabie R5 se po Kopné cítíme zase o poznání lépe. Pochopitelně jsme i po tomto závodě vše důkladně analyzovali za využití dat i onboardů. Můžeme se tak zaměřit na místa, kde nejvíce ztrácíme a díky tomu naší jízdu zase o něco vylepšit a přiblížit své časy ke špičce výsledkové listiny. Věřím, že se tak postupně dostaneme od sbírání zkušeností k samotnému závodění. Na Šumavě budeme startovat po třetí a tentokrát tak máme s Honzou dobrou představu o tom, jaký charakter tratí nás čeká. V itineráři letošního ročníku jsou ale i zkoušky, které se několik let nevyužívaly nebo prošly výraznou obměnou. Každou takovou změnu vnímám pozitivně, neboť věřím, že nám to v porovnání se zkušenějšími posádkami může hrát do karet,“ vysvětluje krátce před odjezdem do Klatov Filip Mareš.
„Spolu s celým týmem se na závody v krásné šumavské přírodě moc těšíme. Pro závod je zatím bezvadná předpověď, takže věřím, že u tratí Rallye Šumava budeme mít i mnoho fanoušků. Ti nás mohou vidět už ve čtvrtek večer na představení vybraných posádek na náměstí v Klatovech. V pátek nás po shakedownu čeká slavnostní start a pak už konečně další rychlostní zkoušky s Fabií R5,“ doplňuje spolujezdec Jan Hloušek.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU s Fabií R5 se startovním číslem 14, ale i ostatní soudobé vozy letošní Rallye Šumava Klatovy, odstartují do soutěže v pátek 20.4.2018 v 17:05 hodin. Před nimi mohou diváci sledovat ještě Historic Vltava Rallye, na kterou navazuje Rallye Šumava Legend.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?