Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu Filip Mareš a Jan Hloušek úspěšně absolvovala Rallysprint Kopná, který byl náhradou za původně zamýšlený test před druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally. Další velká výzva čeká posádku bílozlaté Fabie R5 již tento víkend na 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy.
„Proti původním plánům jsme místo klasického testu startovali na Kopné, což nám přineslo další zkušenosti v závodním režimu. Každý odjetý kilometr je znát a v kokpitu Fabie R5 se po Kopné cítíme zase o poznání lépe. Pochopitelně jsme i po tomto závodě vše důkladně analyzovali za využití dat i onboardů. Můžeme se tak zaměřit na místa, kde nejvíce ztrácíme a díky tomu naší jízdu zase o něco vylepšit a přiblížit své časy ke špičce výsledkové listiny. Věřím, že se tak postupně dostaneme od sbírání zkušeností k samotnému závodění. Na Šumavě budeme startovat po třetí a tentokrát tak máme s Honzou dobrou představu o tom, jaký charakter tratí nás čeká. V itineráři letošního ročníku jsou ale i zkoušky, které se několik let nevyužívaly nebo prošly výraznou obměnou. Každou takovou změnu vnímám pozitivně, neboť věřím, že nám to v porovnání se zkušenějšími posádkami může hrát do karet,“ vysvětluje krátce před odjezdem do Klatov Filip Mareš.
„Spolu s celým týmem se na závody v krásné šumavské přírodě moc těšíme. Pro závod je zatím bezvadná předpověď, takže věřím, že u tratí Rallye Šumava budeme mít i mnoho fanoušků. Ti nás mohou vidět už ve čtvrtek večer na představení vybraných posádek na náměstí v Klatovech. V pátek nás po shakedownu čeká slavnostní start a pak už konečně další rychlostní zkoušky s Fabií R5,“ doplňuje spolujezdec Jan Hloušek.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU s Fabií R5 se startovním číslem 14, ale i ostatní soudobé vozy letošní Rallye Šumava Klatovy, odstartují do soutěže v pátek 20.4.2018 v 17:05 hodin. Před nimi mohou diváci sledovat ještě Historic Vltava Rallye, na kterou navazuje Rallye Šumava Legend.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.