Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu Filip Mareš a Jan Hloušek úspěšně absolvovala Rallysprint Kopná, který byl náhradou za původně zamýšlený test před druhým podnikem Mistrovství České republiky v rally. Další velká výzva čeká posádku bílozlaté Fabie R5 již tento víkend na 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy.
„Proti původním plánům jsme místo klasického testu startovali na Kopné, což nám přineslo další zkušenosti v závodním režimu. Každý odjetý kilometr je znát a v kokpitu Fabie R5 se po Kopné cítíme zase o poznání lépe. Pochopitelně jsme i po tomto závodě vše důkladně analyzovali za využití dat i onboardů. Můžeme se tak zaměřit na místa, kde nejvíce ztrácíme a díky tomu naší jízdu zase o něco vylepšit a přiblížit své časy ke špičce výsledkové listiny. Věřím, že se tak postupně dostaneme od sbírání zkušeností k samotnému závodění. Na Šumavě budeme startovat po třetí a tentokrát tak máme s Honzou dobrou představu o tom, jaký charakter tratí nás čeká. V itineráři letošního ročníku jsou ale i zkoušky, které se několik let nevyužívaly nebo prošly výraznou obměnou. Každou takovou změnu vnímám pozitivně, neboť věřím, že nám to v porovnání se zkušenějšími posádkami může hrát do karet,“ vysvětluje krátce před odjezdem do Klatov Filip Mareš.
„Spolu s celým týmem se na závody v krásné šumavské přírodě moc těšíme. Pro závod je zatím bezvadná předpověď, takže věřím, že u tratí Rallye Šumava budeme mít i mnoho fanoušků. Ti nás mohou vidět už ve čtvrtek večer na představení vybraných posádek na náměstí v Klatovech. V pátek nás po shakedownu čeká slavnostní start a pak už konečně další rychlostní zkoušky s Fabií R5,“ doplňuje spolujezdec Jan Hloušek.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU s Fabií R5 se startovním číslem 14, ale i ostatní soudobé vozy letošní Rallye Šumava Klatovy, odstartují do soutěže v pátek 20.4.2018 v 17:05 hodin. Před nimi mohou diváci sledovat ještě Historic Vltava Rallye, na kterou navazuje Rallye Šumava Legend.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?