Druhým ročníkem letos pokračuje pohárový závod populárních soutěžních vozů Peugeot 208 R2. Česká republika patří k několika málo evropským státům, kde je tento seriál pořádán. S novým názvem PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC odstartují přihlášené posádky do 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy.
Hlavním organizátorem poháru zůstává nadále značka PEUGEOT v ČR, promotérem je nově Autoklub ČR. Kalendář pro rok 2018 se skládá z pěti podniků našeho domácího šampionátu v rally. Pohárové závodění se těší velké oblibě a to nejen v České republice. V soubojích s identickými vozy na identických pneumatikách rozhodují pouze řidičské schopnosti. Můžeme se tak těšit na vyrovnané startovní pole a atraktivní podívanou.
PEUGEOT 208 R2, celosvětově nejprodávanější soutěžní vůz ve své kategorii, je ideální volbou pro začínající jezdce. Výkon 185 koní při 7800 otáčkách/min, nízká hmotnost (1030 kg bez posádky) a sekvenční převodovka z něj dělají čistokrevné závodní auto. A protože je mnoho dílů shodných s civilním provedením dvěstěosmičky, jsou i pořizovací a provozní náklady velmi rozumné.
Pro účastníky Peugeot Rally Cupu jsou připraveny finanční prémie za umístění v jednotlivých podnicích a také za celkové umístění. Soutěžit se tedy bude nejen o mistrovské body, ale v součtu také o téměř 500 000 Kč.
Na 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy se v poháru Peugeot Rally Cup CZ představí sedm posádek.
36 Julian Wagner - Anne Katharina Stein
37 Lumír Firla - Jakub Kotál
40 Matěj Kamenec - Adam Jurka
41 Tomáš Knápek - Ivan Horák
42 Zbyněk Baller - Veronika Ščotková
43 René Dohnal - Roman Švec
44 Jan Talaš - Zbyněk Pils
Soudobé vozy na letošní Rallye Šumava Klatovy odstartují v pátek 20. 4. 2018 v 17:05 hodin. Před nimi mohou diváci sledovat nejprve Historic Vltava Rallye, na kterou navazuje Rallye Šumava Legend.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?