Druhým ročníkem letos pokračuje pohárový závod populárních soutěžních vozů Peugeot 208 R2. Česká republika patří k několika málo evropským státům, kde je tento seriál pořádán. S novým názvem PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC odstartují přihlášené posádky do 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy.
Hlavním organizátorem poháru zůstává nadále značka PEUGEOT v ČR, promotérem je nově Autoklub ČR. Kalendář pro rok 2018 se skládá z pěti podniků našeho domácího šampionátu v rally. Pohárové závodění se těší velké oblibě a to nejen v České republice. V soubojích s identickými vozy na identických pneumatikách rozhodují pouze řidičské schopnosti. Můžeme se tak těšit na vyrovnané startovní pole a atraktivní podívanou.
PEUGEOT 208 R2, celosvětově nejprodávanější soutěžní vůz ve své kategorii, je ideální volbou pro začínající jezdce. Výkon 185 koní při 7800 otáčkách/min, nízká hmotnost (1030 kg bez posádky) a sekvenční převodovka z něj dělají čistokrevné závodní auto. A protože je mnoho dílů shodných s civilním provedením dvěstěosmičky, jsou i pořizovací a provozní náklady velmi rozumné.
Pro účastníky Peugeot Rally Cupu jsou připraveny finanční prémie za umístění v jednotlivých podnicích a také za celkové umístění. Soutěžit se tedy bude nejen o mistrovské body, ale v součtu také o téměř 500 000 Kč.
Na 53. ročníku Rallye Šumava Klatovy se v poháru Peugeot Rally Cup CZ představí sedm posádek.
36 Julian Wagner - Anne Katharina Stein
37 Lumír Firla - Jakub Kotál
40 Matěj Kamenec - Adam Jurka
41 Tomáš Knápek - Ivan Horák
42 Zbyněk Baller - Veronika Ščotková
43 René Dohnal - Roman Švec
44 Jan Talaš - Zbyněk Pils
Soudobé vozy na letošní Rallye Šumava Klatovy odstartují v pátek 20. 4. 2018 v 17:05 hodin. Před nimi mohou diváci sledovat nejprve Historic Vltava Rallye, na kterou navazuje Rallye Šumava Legend.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.