Bratři Szejové se již tento víkend zúčastní druhého závodu Mistrovství ČR v rally, do kterého se přihlásilo téměř 90 startujících. Soutěž nabídne hvězdné obsazení, na Šumavě se utkají aktuální lídři WRC2 Jan Kopecký a lídr ERC Alexej Lukjaňuk, nechybí ani kompletní česká špička. Pro jezdce, navigátory a davy fanoušků je připraveno více než 160 km rychlostních zkoušek (14 testů). Na bratry Szejovi čekají tři rychlostní zkoušky za tmy. Vysoko nastavená laťka – v loňském ročníku obsadili bratři z Ustroně na Rallye Šumava Klatovy čtvrté místo absolutně.
Druhý závod Mistrovství ČR v rally začíná již tento víkend (20. – 21. dubna) na tratích v okolí Klatov. V podhůří Šumavy – horského pásma procházejícího Rakouskem, Německem a Českou Republikou – se bude nacházet tradiční základna závodu, na klatovském náměstí proběhne slavnostní start i cíl. Na týmy čekají klikaté a úzké RZ, které prověří schopnosti a dovednosti závodníků i jejich strojů.
Rally víkend bude nabitý emocemi a každému fanouškovi motosportu se zrychlí srdeční tep, protože bude mít možnost vidět na šumavských tratích nejen soubobé speciály v rámci českého šampionátu, ale také stovku historických aut, kteří budou závodit v rámci 27. Historic Vltava Rallye (2. podnik FIA ME historiků). V rámci doprovodného programu se uskuteční 4. Rallye Šumava Legend. To znamená, že fanoušci v součtu uvidí kolem 190 závodních aut. Tyto počty jsou nejlepším důkazem o popularitě rallysportu u našich jižních sousedů a naznačují, jak těžké výzvě se musí Szejové postavit. Místní konkurence je opět silná. Favority na výhru nebudou tentokrát pouze Češi – několikanásobní mistři republiky Jan Kopecký nebo Václav Pech, ale také Rus Alexej Lukjaňuk, jehož vizitkou je extrémní tempo a jízda bez kompromisů. Bratři Szejové mají tedy vysoko nastavenou laťku a zopakování loňského úspěchu, kdy dosáhli na čtvrté místo, bude velice těžkým úkolem. Pro tým GK Forge KoWax Racing bude Šumava již desátý startem s vozem Ford Fiesta R5 a čtvrtým na tomto závodě.
Pořadatel druhého závodu Mistrovství ČR v rally připravil 14 rychlostních zkoušek o celkové délce více než 160 kilometrů. Páteční etapa, skládající se z šesti RZ, začne v 17:23, takže se závodníci budou muset v druhých průjezdech poměřit nejen se záludnostmi tratí, ale také s jízdou pod světlomety. V sobotu na týmy čeká dalších osm rychlostních zkoušek, mezi nimi i nejdelší zkouška – Strašínská (19,18 km). Vítěze poznáme před osmou hodinou večerní, kdy závodníci dorazí do cíle.
Jarek Szeja: „Na start na Rally Šumava Klatovy se těším více, než na první podnik sezóny, kterým byla Valaška. Šumava je závod, se kterým nás pojí milé vzpomínky. Do cíle v Klatovech jsme v minulosti dojeli jako vítězové produkční kategorie a před rokem jsme skončili těsně pod stupni vítězů. A také mi sedí zdejší rychlostní zkoušky, navíc se nebojím nočního zápolení, neboť nás čekají tři zkoušky, které se pojedou za tmy. Toto všechno je teoreticky naší výhodou, ale před startem bychom měli zapomenout na všechna očekávání a přání, prostě se musíme plně soustředit na naše úkoly, a potěšit sebe i fanoušky parádní jízdou.”
Marcin Szeja: „Noční rychlostní zkoušky vyrovnávají naše šance mezi námi a zkušenějšími českými mistry volantu, kteří zde znají prakticky každý kámen. Minulý rok nám pomohl déšť a překvapivě se měnící přilnavost povrchu. Neměl bych nic proti, kdyby se tyto podmínky zopakovaly. Proto se nikdy nevyplácí podceňovat přípravu a znalost terénu. V noci s nedá jezdit jinak než podle dobrého napsaného rozpisu.”
Harmonogram 53. Rally Šumava-Klatovy (2. soutěž Autoklub Mistrovství ČR v rally)
Pátek, 20. dubna (6 rychlostních zkoušek, 78,32 km):
17:05 – Start (Klatovy)
17:23 – RZ1: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 1 (12,82 km)
18:02 – RZ2: Andělická 1 (8,34 km)
19:00 – RZ3: Koráb 1 (18,00 km)
20:26 – servis A: 30 min. (Janovice)
21:29 – RZ4: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 2 (12,82 km)
22:08 – RZ5: Andělická 2 (8,34 km)
23:01 – RZ6: Koráb 2 (18,00 km)
Sobota, 21. dubna (8 rychlostních zkoušek, 83,50 km):
09:13 – servis B: 45 min. (Janovice)
10:15 – RZ7: Janovická 1 (8,16 km)
11:38 – RZ8: Hoslovická 1 (8,31 km)
12:08 – RZ9: Strašínská 1 (19,18 km)
13:14 – RZ10: Tedražická 1 (6,10 km)
14:38 – servis C: 30 min. (Janovice)
15:25 – RZ11: Janovická 2 (8,16 km)
16:48 – RZ12: Hoslovická 1 (8,31 km)
17:18 – RZ13: Strašínská 2 (19,18 km)
18:24 – RZ14: Tedražická 2 (6,10 km)
19:21 – servis D: 10 min. (Janovice)
19:53 – Cílový ceremoniál (Klatovy)
Stav MČR v rally (1/7)
Jan Kopecký 60 bodůVáclav Pech 46 bodůJan Dohnal 41 bodůJan Černý 27 bodůJaromír Tarabus 23 bodůMartin Vlček 20 bodůFilip Mareš 18 bodůVáclav Kopáček 17 bodůJarek Szeja 11 bodůVojtech Štajf 8 bodůKarel Trojan 6 bodůMiroslav Jakeš 4 bodyKarel Trněný 3 bodyPatrik Rujbr 2 bodyTomas Pospíšilík 1 bod
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.