Bratři Szejové se již tento víkend zúčastní druhého závodu Mistrovství ČR v rally, do kterého se přihlásilo téměř 90 startujících. Soutěž nabídne hvězdné obsazení, na Šumavě se utkají aktuální lídři WRC2 Jan Kopecký a lídr ERC Alexej Lukjaňuk, nechybí ani kompletní česká špička. Pro jezdce, navigátory a davy fanoušků je připraveno více než 160 km rychlostních zkoušek (14 testů). Na bratry Szejovi čekají tři rychlostní zkoušky za tmy. Vysoko nastavená laťka – v loňském ročníku obsadili bratři z Ustroně na Rallye Šumava Klatovy čtvrté místo absolutně.
Druhý závod Mistrovství ČR v rally začíná již tento víkend (20. – 21. dubna) na tratích v okolí Klatov. V podhůří Šumavy – horského pásma procházejícího Rakouskem, Německem a Českou Republikou – se bude nacházet tradiční základna závodu, na klatovském náměstí proběhne slavnostní start i cíl. Na týmy čekají klikaté a úzké RZ, které prověří schopnosti a dovednosti závodníků i jejich strojů.
Rally víkend bude nabitý emocemi a každému fanouškovi motosportu se zrychlí srdeční tep, protože bude mít možnost vidět na šumavských tratích nejen soubobé speciály v rámci českého šampionátu, ale také stovku historických aut, kteří budou závodit v rámci 27. Historic Vltava Rallye (2. podnik FIA ME historiků). V rámci doprovodného programu se uskuteční 4. Rallye Šumava Legend. To znamená, že fanoušci v součtu uvidí kolem 190 závodních aut. Tyto počty jsou nejlepším důkazem o popularitě rallysportu u našich jižních sousedů a naznačují, jak těžké výzvě se musí Szejové postavit. Místní konkurence je opět silná. Favority na výhru nebudou tentokrát pouze Češi – několikanásobní mistři republiky Jan Kopecký nebo Václav Pech, ale také Rus Alexej Lukjaňuk, jehož vizitkou je extrémní tempo a jízda bez kompromisů. Bratři Szejové mají tedy vysoko nastavenou laťku a zopakování loňského úspěchu, kdy dosáhli na čtvrté místo, bude velice těžkým úkolem. Pro tým GK Forge KoWax Racing bude Šumava již desátý startem s vozem Ford Fiesta R5 a čtvrtým na tomto závodě.
Pořadatel druhého závodu Mistrovství ČR v rally připravil 14 rychlostních zkoušek o celkové délce více než 160 kilometrů. Páteční etapa, skládající se z šesti RZ, začne v 17:23, takže se závodníci budou muset v druhých průjezdech poměřit nejen se záludnostmi tratí, ale také s jízdou pod světlomety. V sobotu na týmy čeká dalších osm rychlostních zkoušek, mezi nimi i nejdelší zkouška – Strašínská (19,18 km). Vítěze poznáme před osmou hodinou večerní, kdy závodníci dorazí do cíle.
Jarek Szeja: „Na start na Rally Šumava Klatovy se těším více, než na první podnik sezóny, kterým byla Valaška. Šumava je závod, se kterým nás pojí milé vzpomínky. Do cíle v Klatovech jsme v minulosti dojeli jako vítězové produkční kategorie a před rokem jsme skončili těsně pod stupni vítězů. A také mi sedí zdejší rychlostní zkoušky, navíc se nebojím nočního zápolení, neboť nás čekají tři zkoušky, které se pojedou za tmy. Toto všechno je teoreticky naší výhodou, ale před startem bychom měli zapomenout na všechna očekávání a přání, prostě se musíme plně soustředit na naše úkoly, a potěšit sebe i fanoušky parádní jízdou.”
Marcin Szeja: „Noční rychlostní zkoušky vyrovnávají naše šance mezi námi a zkušenějšími českými mistry volantu, kteří zde znají prakticky každý kámen. Minulý rok nám pomohl déšť a překvapivě se měnící přilnavost povrchu. Neměl bych nic proti, kdyby se tyto podmínky zopakovaly. Proto se nikdy nevyplácí podceňovat přípravu a znalost terénu. V noci s nedá jezdit jinak než podle dobrého napsaného rozpisu.”
Harmonogram 53. Rally Šumava-Klatovy (2. soutěž Autoklub Mistrovství ČR v rally)
Pátek, 20. dubna (6 rychlostních zkoušek, 78,32 km):
17:05 – Start (Klatovy)
17:23 – RZ1: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 1 (12,82 km)
18:02 – RZ2: Andělická 1 (8,34 km)
19:00 – RZ3: Koráb 1 (18,00 km)
20:26 – servis A: 30 min. (Janovice)
21:29 – RZ4: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 2 (12,82 km)
22:08 – RZ5: Andělická 2 (8,34 km)
23:01 – RZ6: Koráb 2 (18,00 km)
Sobota, 21. dubna (8 rychlostních zkoušek, 83,50 km):
09:13 – servis B: 45 min. (Janovice)
10:15 – RZ7: Janovická 1 (8,16 km)
11:38 – RZ8: Hoslovická 1 (8,31 km)
12:08 – RZ9: Strašínská 1 (19,18 km)
13:14 – RZ10: Tedražická 1 (6,10 km)
14:38 – servis C: 30 min. (Janovice)
15:25 – RZ11: Janovická 2 (8,16 km)
16:48 – RZ12: Hoslovická 1 (8,31 km)
17:18 – RZ13: Strašínská 2 (19,18 km)
18:24 – RZ14: Tedražická 2 (6,10 km)
19:21 – servis D: 10 min. (Janovice)
19:53 – Cílový ceremoniál (Klatovy)
Stav MČR v rally (1/7)
Jan Kopecký 60 bodůVáclav Pech 46 bodůJan Dohnal 41 bodůJan Černý 27 bodůJaromír Tarabus 23 bodůMartin Vlček 20 bodůFilip Mareš 18 bodůVáclav Kopáček 17 bodůJarek Szeja 11 bodůVojtech Štajf 8 bodůKarel Trojan 6 bodůMiroslav Jakeš 4 bodyKarel Trněný 3 bodyPatrik Rujbr 2 bodyTomas Pospíšilík 1 bod
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.