Bratři Szejové se již tento víkend zúčastní druhého závodu Mistrovství ČR v rally, do kterého se přihlásilo téměř 90 startujících. Soutěž nabídne hvězdné obsazení, na Šumavě se utkají aktuální lídři WRC2 Jan Kopecký a lídr ERC Alexej Lukjaňuk, nechybí ani kompletní česká špička. Pro jezdce, navigátory a davy fanoušků je připraveno více než 160 km rychlostních zkoušek (14 testů). Na bratry Szejovi čekají tři rychlostní zkoušky za tmy. Vysoko nastavená laťka – v loňském ročníku obsadili bratři z Ustroně na Rallye Šumava Klatovy čtvrté místo absolutně.
Druhý závod Mistrovství ČR v rally začíná již tento víkend (20. – 21. dubna) na tratích v okolí Klatov. V podhůří Šumavy – horského pásma procházejícího Rakouskem, Německem a Českou Republikou – se bude nacházet tradiční základna závodu, na klatovském náměstí proběhne slavnostní start i cíl. Na týmy čekají klikaté a úzké RZ, které prověří schopnosti a dovednosti závodníků i jejich strojů.
Rally víkend bude nabitý emocemi a každému fanouškovi motosportu se zrychlí srdeční tep, protože bude mít možnost vidět na šumavských tratích nejen soubobé speciály v rámci českého šampionátu, ale také stovku historických aut, kteří budou závodit v rámci 27. Historic Vltava Rallye (2. podnik FIA ME historiků). V rámci doprovodného programu se uskuteční 4. Rallye Šumava Legend. To znamená, že fanoušci v součtu uvidí kolem 190 závodních aut. Tyto počty jsou nejlepším důkazem o popularitě rallysportu u našich jižních sousedů a naznačují, jak těžké výzvě se musí Szejové postavit. Místní konkurence je opět silná. Favority na výhru nebudou tentokrát pouze Češi – několikanásobní mistři republiky Jan Kopecký nebo Václav Pech, ale také Rus Alexej Lukjaňuk, jehož vizitkou je extrémní tempo a jízda bez kompromisů. Bratři Szejové mají tedy vysoko nastavenou laťku a zopakování loňského úspěchu, kdy dosáhli na čtvrté místo, bude velice těžkým úkolem. Pro tým GK Forge KoWax Racing bude Šumava již desátý startem s vozem Ford Fiesta R5 a čtvrtým na tomto závodě.
Pořadatel druhého závodu Mistrovství ČR v rally připravil 14 rychlostních zkoušek o celkové délce více než 160 kilometrů. Páteční etapa, skládající se z šesti RZ, začne v 17:23, takže se závodníci budou muset v druhých průjezdech poměřit nejen se záludnostmi tratí, ale také s jízdou pod světlomety. V sobotu na týmy čeká dalších osm rychlostních zkoušek, mezi nimi i nejdelší zkouška – Strašínská (19,18 km). Vítěze poznáme před osmou hodinou večerní, kdy závodníci dorazí do cíle.
Jarek Szeja: „Na start na Rally Šumava Klatovy se těším více, než na první podnik sezóny, kterým byla Valaška. Šumava je závod, se kterým nás pojí milé vzpomínky. Do cíle v Klatovech jsme v minulosti dojeli jako vítězové produkční kategorie a před rokem jsme skončili těsně pod stupni vítězů. A také mi sedí zdejší rychlostní zkoušky, navíc se nebojím nočního zápolení, neboť nás čekají tři zkoušky, které se pojedou za tmy. Toto všechno je teoreticky naší výhodou, ale před startem bychom měli zapomenout na všechna očekávání a přání, prostě se musíme plně soustředit na naše úkoly, a potěšit sebe i fanoušky parádní jízdou.”
Marcin Szeja: „Noční rychlostní zkoušky vyrovnávají naše šance mezi námi a zkušenějšími českými mistry volantu, kteří zde znají prakticky každý kámen. Minulý rok nám pomohl déšť a překvapivě se měnící přilnavost povrchu. Neměl bych nic proti, kdyby se tyto podmínky zopakovaly. Proto se nikdy nevyplácí podceňovat přípravu a znalost terénu. V noci s nedá jezdit jinak než podle dobrého napsaného rozpisu.”
Harmonogram 53. Rally Šumava-Klatovy (2. soutěž Autoklub Mistrovství ČR v rally)
Pátek, 20. dubna (6 rychlostních zkoušek, 78,32 km):
17:05 – Start (Klatovy)
17:23 – RZ1: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 1 (12,82 km)
18:02 – RZ2: Andělická 1 (8,34 km)
19:00 – RZ3: Koráb 1 (18,00 km)
20:26 – servis A: 30 min. (Janovice)
21:29 – RZ4: Super RZ Klatovský okruh (Čínov) 2 (12,82 km)
22:08 – RZ5: Andělická 2 (8,34 km)
23:01 – RZ6: Koráb 2 (18,00 km)
Sobota, 21. dubna (8 rychlostních zkoušek, 83,50 km):
09:13 – servis B: 45 min. (Janovice)
10:15 – RZ7: Janovická 1 (8,16 km)
11:38 – RZ8: Hoslovická 1 (8,31 km)
12:08 – RZ9: Strašínská 1 (19,18 km)
13:14 – RZ10: Tedražická 1 (6,10 km)
14:38 – servis C: 30 min. (Janovice)
15:25 – RZ11: Janovická 2 (8,16 km)
16:48 – RZ12: Hoslovická 1 (8,31 km)
17:18 – RZ13: Strašínská 2 (19,18 km)
18:24 – RZ14: Tedražická 2 (6,10 km)
19:21 – servis D: 10 min. (Janovice)
19:53 – Cílový ceremoniál (Klatovy)
Stav MČR v rally (1/7)
Jan Kopecký 60 bodůVáclav Pech 46 bodůJan Dohnal 41 bodůJan Černý 27 bodůJaromír Tarabus 23 bodůMartin Vlček 20 bodůFilip Mareš 18 bodůVáclav Kopáček 17 bodůJarek Szeja 11 bodůVojtech Štajf 8 bodůKarel Trojan 6 bodůMiroslav Jakeš 4 bodyKarel Trněný 3 bodyPatrik Rujbr 2 bodyTomas Pospíšilík 1 bod
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?