Domácí šampionát vstoupil o tomto víkendu do svého prvního dějství. Náročná soutěž a silná konkurence v podobě 18 vozů specifikace R5. Průběh závodu poznamenán několika jezdeckými chybami a penalizacemi. 10. místo v hodnocení MČR znamená první body v sezóně pro tým
Posádka Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu Vojtěch Štajf a Markéta Skácelová obsadila na 37. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2018 jedenácté místo v celkovém pořadí a připsala si do celkového hodnocení Mistrovství ČR v automobilových soutěžích první cenné body za desátou příčku, jelikož bronzový Nor Veiby do MČR neboduje. Soutěž se jela tradičně v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice.
Domácí šampionát vstoupil o tomto víkendu do svého prvního dějství. Populární Valašská rally měřila celkem 583 km a jela se i částečně na nových úsecích. Pořadatelé připravili téměř osmdesáti soutěžícím posádkám 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 174 km. První soutěž v nové sezóně 2018, která se jela za slunečného počasí se zimními teplotami, nabídla také několik premiérových účastí s vozy nejvyšší specifikace R5, kterých bylo na startu neuvěřitelných osmnáct. To přineslo do průběhu soutěže dynamický náboj vzájemně zdravé rivality.
Vojtěch Štajf se svým vozem ŠKODA Fabia R5 začal soutěž v ustáleném tempu na konci první desítky celkového pořadí. I přes to, že Valašská rally nepatří, svojí povahou tratě, mezi jeho preferované soutěže, držel si tento svůj průběžný celkový výsledek až do konce sobotní první etapy s výjimkou poslední sedmé večerní rychlostní zkoušky ve Valašském Meziříčí. Právě tam dokázali s Markétou Skácelovou zajet velmi slibný čtvrtý čas celkově. Úspěchu však bohužel předcházela časová ztráta po jezdecké chybě na předchozí rychlostní zkoušce.
„Předně musím říci, že letošní Valaška je pro mě po úpravách tratě určitě atraktivnější a věřím, že se líbí i velkému počtu diváků na trati. Jsem nakonec rád za první desítku v dnešní etapě, i když jsem si myslel na pozici o jedno až dvě místa výše. V druhém průjezdu Lešné jsme ale udělali hodiny a museli i couvat. Nabrali jsme tak nějakou ztrátu, to ale k rallye prostě patří. V současné konkurenci znamená každá chybička propad v pořadí i o několik míst,“ řekl po sobotní etapě Vojtěch Štajf, jezdec Racing 21 ŠKODA Klokočka teamu.
Mrazivé nedělní ráno však víceméně kopírovalo výsledky posádky Štajf – Skácelová z předešlého dne. Bohužel v průběhu zbylých osmi rychlostních zkoušek se dostavila jednak sportovní smůla i drobná zaváhání a částečně i chyby, které nakonec stály posádku cenné sekundy. Mezi pozitivní okamžiky naopak patřily šesté absolutně nejrychlejší časy v průjezdech obou rychlostních zkoušek na polygonu Tatra v Kopřivnici. Po projetí cílové rampy přišel čas na celkové hodnocení Valašské rally.
„Já věřím tomu, že jsme si hned na úvod vybrali předčasně smůlu na několik soutěží dopředu. Tady se prostě sešlo více negativních věcí dohromady. V neděli jsme chtěli zabojovat, ale nepovedlo se nám to. První zkouška, kde jsme zajeli solidní čas, byla po rozhodnutí sportovních komisařů anulována, v dalších zkouškách jsem pak ve snaze zrychlit udělal nějaké chyby, navíc jsme se dokonce do třech retardérů nevešli a za jejich posunutí jsme dostali příslušné penalizace. Aby toho nebylo málo, přijeli jsme pozdě do jedné z časových kontrol a součet těchto penalizací se podepsal na našem celkovém umístění v soutěži. Do příštího podniku – Rally Šumava – se tedy pokusíme zodpovědně připravit, aby náš výsledek byl lepší než zde. Svezení bylo po zimě parádní, ale výsledek zůstal za naším očekáváním,“ zhodnotil krátce letošní Valašskou rally jezdec Vojtěch Štajf.
Příští soutěží Mistrovství ČR je 53. Rallye Šumava Klatovy, která se uskuteční 20.-21. dubna 2018.
Zdroj: Racing 21
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.