Domácí šampionát vstoupil o tomto víkendu do svého prvního dějství. Náročná soutěž a silná konkurence v podobě 18 vozů specifikace R5. Průběh závodu poznamenán několika jezdeckými chybami a penalizacemi. 10. místo v hodnocení MČR znamená první body v sezóně pro tým
Posádka Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu Vojtěch Štajf a Markéta Skácelová obsadila na 37. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2018 jedenácté místo v celkovém pořadí a připsala si do celkového hodnocení Mistrovství ČR v automobilových soutěžích první cenné body za desátou příčku, jelikož bronzový Nor Veiby do MČR neboduje. Soutěž se jela tradičně v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice.
Domácí šampionát vstoupil o tomto víkendu do svého prvního dějství. Populární Valašská rally měřila celkem 583 km a jela se i částečně na nových úsecích. Pořadatelé připravili téměř osmdesáti soutěžícím posádkám 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 174 km. První soutěž v nové sezóně 2018, která se jela za slunečného počasí se zimními teplotami, nabídla také několik premiérových účastí s vozy nejvyšší specifikace R5, kterých bylo na startu neuvěřitelných osmnáct. To přineslo do průběhu soutěže dynamický náboj vzájemně zdravé rivality.
Vojtěch Štajf se svým vozem ŠKODA Fabia R5 začal soutěž v ustáleném tempu na konci první desítky celkového pořadí. I přes to, že Valašská rally nepatří, svojí povahou tratě, mezi jeho preferované soutěže, držel si tento svůj průběžný celkový výsledek až do konce sobotní první etapy s výjimkou poslední sedmé večerní rychlostní zkoušky ve Valašském Meziříčí. Právě tam dokázali s Markétou Skácelovou zajet velmi slibný čtvrtý čas celkově. Úspěchu však bohužel předcházela časová ztráta po jezdecké chybě na předchozí rychlostní zkoušce.
„Předně musím říci, že letošní Valaška je pro mě po úpravách tratě určitě atraktivnější a věřím, že se líbí i velkému počtu diváků na trati. Jsem nakonec rád za první desítku v dnešní etapě, i když jsem si myslel na pozici o jedno až dvě místa výše. V druhém průjezdu Lešné jsme ale udělali hodiny a museli i couvat. Nabrali jsme tak nějakou ztrátu, to ale k rallye prostě patří. V současné konkurenci znamená každá chybička propad v pořadí i o několik míst,“ řekl po sobotní etapě Vojtěch Štajf, jezdec Racing 21 ŠKODA Klokočka teamu.
Mrazivé nedělní ráno však víceméně kopírovalo výsledky posádky Štajf – Skácelová z předešlého dne. Bohužel v průběhu zbylých osmi rychlostních zkoušek se dostavila jednak sportovní smůla i drobná zaváhání a částečně i chyby, které nakonec stály posádku cenné sekundy. Mezi pozitivní okamžiky naopak patřily šesté absolutně nejrychlejší časy v průjezdech obou rychlostních zkoušek na polygonu Tatra v Kopřivnici. Po projetí cílové rampy přišel čas na celkové hodnocení Valašské rally.
„Já věřím tomu, že jsme si hned na úvod vybrali předčasně smůlu na několik soutěží dopředu. Tady se prostě sešlo více negativních věcí dohromady. V neděli jsme chtěli zabojovat, ale nepovedlo se nám to. První zkouška, kde jsme zajeli solidní čas, byla po rozhodnutí sportovních komisařů anulována, v dalších zkouškách jsem pak ve snaze zrychlit udělal nějaké chyby, navíc jsme se dokonce do třech retardérů nevešli a za jejich posunutí jsme dostali příslušné penalizace. Aby toho nebylo málo, přijeli jsme pozdě do jedné z časových kontrol a součet těchto penalizací se podepsal na našem celkovém umístění v soutěži. Do příštího podniku – Rally Šumava – se tedy pokusíme zodpovědně připravit, aby náš výsledek byl lepší než zde. Svezení bylo po zimě parádní, ale výsledek zůstal za naším očekáváním,“ zhodnotil krátce letošní Valašskou rally jezdec Vojtěch Štajf.
Příští soutěží Mistrovství ČR je 53. Rallye Šumava Klatovy, která se uskuteční 20.-21. dubna 2018.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.