Vlado Hanuš vo Valašskom Meziříčí s poruchou serva

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 27. března 2018 13:03
Sdílej:

VH Autoracing Team spoločne s Vladom Hanušom, Karolínou Jugasovou a Fordom Fiesta R5 odštartovali tohtoročnú sezónu v rally. Napriek sľubným výkonom ich však nakoniec zo súťaže vyradila porucha servoriadenia.

„Vo štvrtok a piatok sme pekne poctivo napísali „noty“ na rýchlostných skúškach, ktoré boli naozaj veľmi pekné. V sobotu dopoludnia sme si na shakedowne odskúšali aj našu Fionu a potom sme sa už iba tešili na štart súťaže. Tu sme v rámci prvých rýchlostných skúšok išli opatrnejšie, predsa len to boli naše prvé spoločné kilometre v tomto roku. Po prvých dvoch testoch sme si už viac verili, čo sa okamžite prejavilo aj našim posunom smerom hore v priebežnom poradí. Žiaľ, na šiestom teste som asi prepočul spolujazdkyňu, ktorá diktovala pravá tri, ale ja som počul ľavá tri. Výsledkom bol poriadne dlhý výjazd do únikovej zóny a samozrejme následné cúvanie, pri ktorom sme stratili minimálne pol minúty. Túto stratu sme začali sťahovať už v nasledujúcej rýchlostnej skúške a s dosahovanými časmi som bol v podstate spokojný. Po dojazde do cieľa prvej etapy sme sa tešili na druhú etapu, kde sme ešte chceli zatiahnuť a dojazdiť až na cieľovú rampu. Žiaľ, už v prvom teste mi v jednej pravej deviatke z ničoho nič stvrdol volant. Vznikla z toho dosť krízová situácia, kde som rád, že sa mi podarilo Ford Fiesta R5 zastaviť bez havárie. Po tomto incidente som reštartoval auto a dúfal som, že servo bude opäť fungovať, no opak bol pravdou. Keďže nás čakali ešte ďalšie dve pomerne dlhé rýchlostné skúšky a po nich nasledoval servis, ostalo iba jediné, dôjsť do cieľa rýchlostnej skúšky na blikačkách a odstúpiť. Je to veľká škoda a mrzí ma to. Až v servise mi mechanici povedali, že Ford Fiesta R5 vraj na pokazené servá dosť trpí,“ zhodnotil Kowax Vlašská Rally 2018 Vlado Hanuš.

Po spomínanej súťaži teraz na Vlada a Karolínu čaká krátky oddych a následne v polovici mesiaca apríl úvodné kolo slovenského rally šampionátu, ktoré sa bude konať v Prešove.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.