VH Autoracing Team spoločne s Vladom Hanušom, Karolínou Jugasovou a Fordom Fiesta R5 odštartovali tohtoročnú sezónu v rally. Napriek sľubným výkonom ich však nakoniec zo súťaže vyradila porucha servoriadenia.
„Vo štvrtok a piatok sme pekne poctivo napísali „noty“ na rýchlostných skúškach, ktoré boli naozaj veľmi pekné. V sobotu dopoludnia sme si na shakedowne odskúšali aj našu Fionu a potom sme sa už iba tešili na štart súťaže. Tu sme v rámci prvých rýchlostných skúšok išli opatrnejšie, predsa len to boli naše prvé spoločné kilometre v tomto roku. Po prvých dvoch testoch sme si už viac verili, čo sa okamžite prejavilo aj našim posunom smerom hore v priebežnom poradí. Žiaľ, na šiestom teste som asi prepočul spolujazdkyňu, ktorá diktovala pravá tri, ale ja som počul ľavá tri. Výsledkom bol poriadne dlhý výjazd do únikovej zóny a samozrejme následné cúvanie, pri ktorom sme stratili minimálne pol minúty. Túto stratu sme začali sťahovať už v nasledujúcej rýchlostnej skúške a s dosahovanými časmi som bol v podstate spokojný. Po dojazde do cieľa prvej etapy sme sa tešili na druhú etapu, kde sme ešte chceli zatiahnuť a dojazdiť až na cieľovú rampu. Žiaľ, už v prvom teste mi v jednej pravej deviatke z ničoho nič stvrdol volant. Vznikla z toho dosť krízová situácia, kde som rád, že sa mi podarilo Ford Fiesta R5 zastaviť bez havárie. Po tomto incidente som reštartoval auto a dúfal som, že servo bude opäť fungovať, no opak bol pravdou. Keďže nás čakali ešte ďalšie dve pomerne dlhé rýchlostné skúšky a po nich nasledoval servis, ostalo iba jediné, dôjsť do cieľa rýchlostnej skúšky na blikačkách a odstúpiť. Je to veľká škoda a mrzí ma to. Až v servise mi mechanici povedali, že Ford Fiesta R5 vraj na pokazené servá dosť trpí,“ zhodnotil Kowax Vlašská Rally 2018 Vlado Hanuš.
Po spomínanej súťaži teraz na Vlada a Karolínu čaká krátky oddych a následne v polovici mesiaca apríl úvodné kolo slovenského rally šampionátu, ktoré sa bude konať v Prešove.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.