Filip Mareš při premiéře s Fabii R5 v elitní desítce

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz
Jan Koudelka 26. března 2018 20:58
Sdílej:

Vydařený vstup do kategorie R5 má za sebou posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Janem Hlouškem. Svůj premiérový start s Fabií R5 Filip korunoval velmi dobrým výkonem, za který mu připadlo 8. místo v absolutní klasifikaci. Současně byla mladá posádka nejlepší mezi nováčky za volantem „erpětky“.

Na 37. ročníku Kowax Valašské rally Valmez šlo posádce především o poznávání nové techniky, zafixování správných návyků ovládání vozu a bezpečné absolvování soutěže. I přes to se Filip od samého začátku držel v první desítce absolutního pořadí a vyrovnanými časy nakonec obsadil velmi pěkné 8. místo. V početné konkurenci osmnácti vozů specifikace R5, je toto umístění velkým příslibem do budoucna.

„Asi se budu opakovat, ale na Valašce se nám podařilo splnit více méně vše, co jsme si před závodem stanovili. Cílem bylo hlavně sžívat se nadále s novým autem, v rozumném tempu absolvovat plnou porci kilometrů a sbírat zkušenosti. Byl to pro nás vlastně další test, tentokrát však v ostrém režimu. Pokud na klasickém testu jezdíte na tříkilometrovém úseku tam a zpět, je to v mnoha ohledech jednodušší. Brzy naleznete brzdné body, ideální stopu, a málo co vás může překvapit. Na soutěži je ale každá rychlostní zkouška jiná, každý průjezd odlišný. Podmínky na trati se mnohdy mění s průjezdem každého vozu a pak je to mnohem více o improvizaci. Necelých sto osmdesát kilometrů rychlostních zkoušek nás hodně posunulo. Sám na sobě pociťuji velký rozdíl, především v jistotě ovládání Fabie R5. Každý kilometr je znát,“ hodnotí Filip průběh soutěže a dodává: „Po celý víkend jsme nastavení vozu i volbu pneumatik podřizovali bezpečné a čitelné jízdě. Osmé místo v cíli proto považujeme ve zdejší konkurenci za kvalitní výsledek. Nyní zůstáváme na Moravě a čeká nás důkladný rozbor celého závodu. Z absolvovaných kilometrů chceme vytěžit maximum informací, které by nás v dalších podnicích mohly posunout výše. Na závěr bych rád poděkoval všem fanouškům za velkou podporu, Honzovi za bezproblémový diktát, Romanu Krestovi za cenné rady a celému ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel povídání o premiérovém startu s Fabií R5 Filip Mareš.

„Před závodem jsme byli plni očekávání, pociťoval jsem trochu nervozitu. Byla to pro nás velká neznámá. Jedním z otazníků byl i rozpis, pochybnosti ale nakonec zmizely krátce po startu soutěže. Pak už jsme se soustředili jen na vlastní jízdu, Fabie R5 je úžasné auto. Musím říci, že jsme si celý víkend skvěle užili, už nyní se těšíme na další závod“, dodává spolujezdec Filipa Mareše, Jan Hloušek.

„Filip odjel Valašku nad očekávání dobře. Jel dle instrukcí, bez chyb, ukázněně, s pokorou a jasným cílem najet kilometry a naučit se co nejvíc. Vše proběhlo podle našich představ, nasbírané zkušenosti jsou pro posádku velkým přínosem. S osmým místem jsme ani nepočítali, to je velmi dobrá pozice. Filipa čeká celá sezóna, na výsledky má ještě čas“, vysvětloval v závěru soutěže Roman Kresta.

37. ročník Kowax Valašské rally Valmez vyhrál po přesvědčivém výkonu tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký, před Václavem Pechem a Ole Christianem Veibim. Dalším závodem sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky bude ve dnech 20. až 21. dubna Rallye Šumava Klatovy.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.