Vydařený vstup do kategorie R5 má za sebou posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Janem Hlouškem. Svůj premiérový start s Fabií R5 Filip korunoval velmi dobrým výkonem, za který mu připadlo 8. místo v absolutní klasifikaci. Současně byla mladá posádka nejlepší mezi nováčky za volantem „erpětky“.
Na 37. ročníku Kowax Valašské rally Valmez šlo posádce především o poznávání nové techniky, zafixování správných návyků ovládání vozu a bezpečné absolvování soutěže. I přes to se Filip od samého začátku držel v první desítce absolutního pořadí a vyrovnanými časy nakonec obsadil velmi pěkné 8. místo. V početné konkurenci osmnácti vozů specifikace R5, je toto umístění velkým příslibem do budoucna.
„Asi se budu opakovat, ale na Valašce se nám podařilo splnit více méně vše, co jsme si před závodem stanovili. Cílem bylo hlavně sžívat se nadále s novým autem, v rozumném tempu absolvovat plnou porci kilometrů a sbírat zkušenosti. Byl to pro nás vlastně další test, tentokrát však v ostrém režimu. Pokud na klasickém testu jezdíte na tříkilometrovém úseku tam a zpět, je to v mnoha ohledech jednodušší. Brzy naleznete brzdné body, ideální stopu, a málo co vás může překvapit. Na soutěži je ale každá rychlostní zkouška jiná, každý průjezd odlišný. Podmínky na trati se mnohdy mění s průjezdem každého vozu a pak je to mnohem více o improvizaci. Necelých sto osmdesát kilometrů rychlostních zkoušek nás hodně posunulo. Sám na sobě pociťuji velký rozdíl, především v jistotě ovládání Fabie R5. Každý kilometr je znát,“ hodnotí Filip průběh soutěže a dodává: „Po celý víkend jsme nastavení vozu i volbu pneumatik podřizovali bezpečné a čitelné jízdě. Osmé místo v cíli proto považujeme ve zdejší konkurenci za kvalitní výsledek. Nyní zůstáváme na Moravě a čeká nás důkladný rozbor celého závodu. Z absolvovaných kilometrů chceme vytěžit maximum informací, které by nás v dalších podnicích mohly posunout výše. Na závěr bych rád poděkoval všem fanouškům za velkou podporu, Honzovi za bezproblémový diktát, Romanu Krestovi za cenné rady a celému ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel povídání o premiérovém startu s Fabií R5 Filip Mareš.
„Před závodem jsme byli plni očekávání, pociťoval jsem trochu nervozitu. Byla to pro nás velká neznámá. Jedním z otazníků byl i rozpis, pochybnosti ale nakonec zmizely krátce po startu soutěže. Pak už jsme se soustředili jen na vlastní jízdu, Fabie R5 je úžasné auto. Musím říci, že jsme si celý víkend skvěle užili, už nyní se těšíme na další závod“, dodává spolujezdec Filipa Mareše, Jan Hloušek.
„Filip odjel Valašku nad očekávání dobře. Jel dle instrukcí, bez chyb, ukázněně, s pokorou a jasným cílem najet kilometry a naučit se co nejvíc. Vše proběhlo podle našich představ, nasbírané zkušenosti jsou pro posádku velkým přínosem. S osmým místem jsme ani nepočítali, to je velmi dobrá pozice. Filipa čeká celá sezóna, na výsledky má ještě čas“, vysvětloval v závěru soutěže Roman Kresta.
37. ročník Kowax Valašské rally Valmez vyhrál po přesvědčivém výkonu tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký, před Václavem Pechem a Ole Christianem Veibim. Dalším závodem sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky bude ve dnech 20. až 21. dubna Rallye Šumava Klatovy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.