Vydařený vstup do kategorie R5 má za sebou posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Janem Hlouškem. Svůj premiérový start s Fabií R5 Filip korunoval velmi dobrým výkonem, za který mu připadlo 8. místo v absolutní klasifikaci. Současně byla mladá posádka nejlepší mezi nováčky za volantem „erpětky“.
Na 37. ročníku Kowax Valašské rally Valmez šlo posádce především o poznávání nové techniky, zafixování správných návyků ovládání vozu a bezpečné absolvování soutěže. I přes to se Filip od samého začátku držel v první desítce absolutního pořadí a vyrovnanými časy nakonec obsadil velmi pěkné 8. místo. V početné konkurenci osmnácti vozů specifikace R5, je toto umístění velkým příslibem do budoucna.
„Asi se budu opakovat, ale na Valašce se nám podařilo splnit více méně vše, co jsme si před závodem stanovili. Cílem bylo hlavně sžívat se nadále s novým autem, v rozumném tempu absolvovat plnou porci kilometrů a sbírat zkušenosti. Byl to pro nás vlastně další test, tentokrát však v ostrém režimu. Pokud na klasickém testu jezdíte na tříkilometrovém úseku tam a zpět, je to v mnoha ohledech jednodušší. Brzy naleznete brzdné body, ideální stopu, a málo co vás může překvapit. Na soutěži je ale každá rychlostní zkouška jiná, každý průjezd odlišný. Podmínky na trati se mnohdy mění s průjezdem každého vozu a pak je to mnohem více o improvizaci. Necelých sto osmdesát kilometrů rychlostních zkoušek nás hodně posunulo. Sám na sobě pociťuji velký rozdíl, především v jistotě ovládání Fabie R5. Každý kilometr je znát,“ hodnotí Filip průběh soutěže a dodává: „Po celý víkend jsme nastavení vozu i volbu pneumatik podřizovali bezpečné a čitelné jízdě. Osmé místo v cíli proto považujeme ve zdejší konkurenci za kvalitní výsledek. Nyní zůstáváme na Moravě a čeká nás důkladný rozbor celého závodu. Z absolvovaných kilometrů chceme vytěžit maximum informací, které by nás v dalších podnicích mohly posunout výše. Na závěr bych rád poděkoval všem fanouškům za velkou podporu, Honzovi za bezproblémový diktát, Romanu Krestovi za cenné rady a celému ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel povídání o premiérovém startu s Fabií R5 Filip Mareš.
„Před závodem jsme byli plni očekávání, pociťoval jsem trochu nervozitu. Byla to pro nás velká neznámá. Jedním z otazníků byl i rozpis, pochybnosti ale nakonec zmizely krátce po startu soutěže. Pak už jsme se soustředili jen na vlastní jízdu, Fabie R5 je úžasné auto. Musím říci, že jsme si celý víkend skvěle užili, už nyní se těšíme na další závod“, dodává spolujezdec Filipa Mareše, Jan Hloušek.
„Filip odjel Valašku nad očekávání dobře. Jel dle instrukcí, bez chyb, ukázněně, s pokorou a jasným cílem najet kilometry a naučit se co nejvíc. Vše proběhlo podle našich představ, nasbírané zkušenosti jsou pro posádku velkým přínosem. S osmým místem jsme ani nepočítali, to je velmi dobrá pozice. Filipa čeká celá sezóna, na výsledky má ještě čas“, vysvětloval v závěru soutěže Roman Kresta.
37. ročník Kowax Valašské rally Valmez vyhrál po přesvědčivém výkonu tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký, před Václavem Pechem a Ole Christianem Veibim. Dalším závodem sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky bude ve dnech 20. až 21. dubna Rallye Šumava Klatovy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.