Dva náročné testovací dny má za sebou Filip Mareš, který se připravuje na první ostrý start s vozem Škoda Fabia R5. Premiéra v barvách nově vzniklého ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU proběhne o tomto víkendu na třicátém sedmém ročníku Valašské rally.
S Fabií R5 připravenou v dílnách Kresta Racing Teamu najezdil Filip Mareš s Honzou Hlouškem během dvou dnů zhruba 200 kilometrů.
„První testovací den ve Vizovicích nám šlo hlavně o seznámení se s pro nás zcela novou technikou. Ráno byla trať vlhká, později začala osychat, což bylo pro poznávání chování vozu ideální. Nastavení auta bylo dané Romanem, v průběhu testu se dělaly pouze drobné změny, abych si vytvořil lepší představu o tom, jak na ně auto reaguje“, vysvětluje Filip Mareš.
„Pro druhý testovací den jsme vybrali o poznání rychlejší trať v Biskupicích. Smyslem bylo poznat chování vozu na jiném typu tratí a ve větších rychlostech. Krom toho úsek nabízel také dva retardéry a několik míst vyžadujících razantní brzdění. V součtu pro mě další velmi cenné kilometry. I tentokrát jsem měl možnost hodnotit, jak auto reaguje na změny set-upu a debatovat o tom s Romanem Krestou. Na obou testech Roman také usedl vedle mě, čehož si velmi vážím. Jeho zkušenosti a znalosti jsou úžasné a rady, které mi dává, jsou pro mě skutečně velkým přínosem. Nicméně zhruba 90% času jsem odjezdil s Honzou a v novém voze se pomalu zabydlujeme,“ dodává Filip s úsměvem a pokračuje: “Ve středu jsme se přesunuli do Kopřivnice, dnes a v pátek trénujeme. V sobotu ráno pojedeme shakedown, kde budeme mít ještě pár kilometrů na odzkoušení vozu. Na první start v novém týmu a s novým vozem se nesmírně těšíme. Ambice na výsledek si ale nedělám, budu především sbírat zkušenosti. Pro mě osobně bude cílem získat co nejlepší pocit z řízení vozu. Hodlám jít postupně rychlostku po rychlostce. A pokud bude na dosahovaných časech vidět progres, bude to dobré znamení.“
S průběhem testu byl spokojen také Roman Kresta: „Oba testovací dny hodnotím velmi pozitivně. Filip splnil vše, co jsme si naplánovali, přestože podmínky na první test se čtyřkolkou nebyly vůbec ideální. Na druhou stranu, možná budou srovnatelné s podmínkami na Valašské rally. Filip najezdil minimum nutné k adaptaci na vůz s pohonem všech kol. Dalším testem přímo v podmínkách soutěže bude sobotní shakedown. Pak už Filipa čekají první ostré kilometry, i když to bude vlastně také testování, tentokrát v závodním režimu. Přípravě vozu jsme dali absolutní prioritu a Filipovi jsem předal maximum informací pro začátek jeho kariéry s Fabií R5“.
Slavnostní start 37. ročníku Valašské rally proběhne v pátek 23. března 2018 v 17:00 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí. ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vás zve na úvodní podnik letošního mistrovství ČR v rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.