Dva náročné testovací dny má za sebou Filip Mareš, který se připravuje na první ostrý start s vozem Škoda Fabia R5. Premiéra v barvách nově vzniklého ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMU proběhne o tomto víkendu na třicátém sedmém ročníku Valašské rally.
S Fabií R5 připravenou v dílnách Kresta Racing Teamu najezdil Filip Mareš s Honzou Hlouškem během dvou dnů zhruba 200 kilometrů.
„První testovací den ve Vizovicích nám šlo hlavně o seznámení se s pro nás zcela novou technikou. Ráno byla trať vlhká, později začala osychat, což bylo pro poznávání chování vozu ideální. Nastavení auta bylo dané Romanem, v průběhu testu se dělaly pouze drobné změny, abych si vytvořil lepší představu o tom, jak na ně auto reaguje“, vysvětluje Filip Mareš.
„Pro druhý testovací den jsme vybrali o poznání rychlejší trať v Biskupicích. Smyslem bylo poznat chování vozu na jiném typu tratí a ve větších rychlostech. Krom toho úsek nabízel také dva retardéry a několik míst vyžadujících razantní brzdění. V součtu pro mě další velmi cenné kilometry. I tentokrát jsem měl možnost hodnotit, jak auto reaguje na změny set-upu a debatovat o tom s Romanem Krestou. Na obou testech Roman také usedl vedle mě, čehož si velmi vážím. Jeho zkušenosti a znalosti jsou úžasné a rady, které mi dává, jsou pro mě skutečně velkým přínosem. Nicméně zhruba 90% času jsem odjezdil s Honzou a v novém voze se pomalu zabydlujeme,“ dodává Filip s úsměvem a pokračuje: “Ve středu jsme se přesunuli do Kopřivnice, dnes a v pátek trénujeme. V sobotu ráno pojedeme shakedown, kde budeme mít ještě pár kilometrů na odzkoušení vozu. Na první start v novém týmu a s novým vozem se nesmírně těšíme. Ambice na výsledek si ale nedělám, budu především sbírat zkušenosti. Pro mě osobně bude cílem získat co nejlepší pocit z řízení vozu. Hodlám jít postupně rychlostku po rychlostce. A pokud bude na dosahovaných časech vidět progres, bude to dobré znamení.“
S průběhem testu byl spokojen také Roman Kresta: „Oba testovací dny hodnotím velmi pozitivně. Filip splnil vše, co jsme si naplánovali, přestože podmínky na první test se čtyřkolkou nebyly vůbec ideální. Na druhou stranu, možná budou srovnatelné s podmínkami na Valašské rally. Filip najezdil minimum nutné k adaptaci na vůz s pohonem všech kol. Dalším testem přímo v podmínkách soutěže bude sobotní shakedown. Pak už Filipa čekají první ostré kilometry, i když to bude vlastně také testování, tentokrát v závodním režimu. Přípravě vozu jsme dali absolutní prioritu a Filipovi jsem předal maximum informací pro začátek jeho kariéry s Fabií R5“.
Slavnostní start 37. ročníku Valašské rally proběhne v pátek 23. března 2018 v 17:00 hodin na náměstí ve Valašském Meziříčí. ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vás zve na úvodní podnik letošního mistrovství ČR v rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.