Již tento víkend se naplno rozjede česká rallyová sezóna 2018. Seriál o sedmi podnicích odstartuje Valašská rallye a na startu nebude chybět posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. se svým tradičním spolujezdcem Petrem Uhlem.
EuroOil-invelt team měl přes zimu dostatek času na přípravu a vylepšení jejich Forda, kdy na základě poznatků minulé sezóny došlo k úpravám tohoto speciálu. Hlavní pozornost však směřovala k Václavu Pechovi, který v zimní přestávce léčil krční páteř a čekalo se zda stihne začátek sezóny. "Díky péči svého přítele primáře a všech dalších věhlasných ortopedů, fyzioterapeutů, senzibilů a dlouhé řady lidí, kteří to se mnou myslí dobře, se mi podařilo docela v „krátkém“ čase, čtyř měsíců, vrátit do původního stavu i bez nutnosti operace. Snad to tímto nezakřiknu. Ještě mi chybí trošku fyzička, ale to snad brzy dohoním,“ říká Pech.
Valašská Rallye je známá častým střídáním povrchů asfaltů se zbytky zimního posypu a letos to vypadá, že místy bude sníh i led. „S Petrem nám podobný charakter závodu sedí. Je to hlavně o důkladném tréninku a trochu i o improvizaci. Musíme často měnit styl jízdy a vše mít podrobně popsané v rozpise. Už se těšíme,“ říká Václav Pech, dvojnásobný vítěz „Valašky“.
Na startu se sejde opravdu velká konkurence, které vévodí 21 vozů té nejvyšší specifikace WRC a R5. Posádka EuroOil-invelt teamu odstartuje do závodu s číslem 2 hned za tovární posádkou J. Kopecký – P. Dresler. Start je v sobotu 24. března v 11.00 hodin na polygonu v Kopřivnici. Cílem závodu by měla projet nejrychlejší posádka po ujetí tratě dlouhé téměř 582 km v neděli v 15.25 h na náměstí ve Valašském Meziříčí. EuroOil-invelt team zve srdečně fanoušky motosportu na start nové sezóny
Zdroj: Media Václava Pecha
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.