Třicátým sedmým ročníkem Valašské rally odstartuje letošní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Kromě účasti tradičních předních posádek se příznivci naší domácí scény mohou těšit na velký přestup talentovaného Filipa Mareše do prestižní kategorie R5.
Díky partnerství Autoklubu České republiky se společnostmi Škoda AUTO a Autocentrála, vznikl nový tým ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM.
Filip Mareš patří bezesporu mezi nejvýraznější juniorské jezdce českého šampionátu a právě proto dostal příležitost k přestupu do nejvyšší kategorie.
„Poslední dvě sezóny jsme společně s Honzou Hlouškem startovali s podporou Autoklubu České republiky v rámci projektu Autoklub Rally Talent. Doma v Čechách se nám, mimo jiné, podařilo dvakrát vybojovat titul Juniorských mistrů a loni i titul ve „dvoukolkách“. Také mezi evropskými juniory jsme bojovali až do posledního závodu o prventství. Nakonec jsme skončili třetí. Přesto jsme, myslím, zanechali při premiérové sezóně velmi slušný dojem,“ ohlíží se za uplynulými sezónami semčický jezdec a pokračuje: „Otázku přestupu do silné čtyřkolky kategorie R5 jsme začali řešit již v první polovině loňské sezóny a variant bylo zpočátku více. Nám ale nešlo o to, si za každou cenu půjčit vůz kategorie R5, vyrazit na závody a po sezóně nevědět co dále. Vše jsme opravdu pečlivě zvažovali, chtěli jsme dlouhodobý, smysluplný projekt se silnými partnery. Proto jsem opravdu štastný, že se podařilo propojit Autoklub České republiky se silnými partnery, v čele se společnostmi Autocentrála a Škoda Auto. Spolu s Honzou Hlouškem tak budu mít skvělou příležitost, závodit v barvách nově vzniklého ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Za to jsem opravdu velmi vděčný a všem partnerům projektu za to děkuji. Skutečně velikou přidanou hodnotu pak vidím v zázemí týmu Romana Kresty. Roman byl celé dětství mým velkým vzorem a na spolupráci s ním a celým týmem KRESTA RACING se už opravdu velmi těším,“ neskrývá své nadšení šestadvacetiletý pilot.
„Jsem si vědom toho, že přestup do kategorie R5 ze slabších „erdvojek“ nebude ničím snadným. Současně jsem ale přesvědčený, že v týmu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM budeme mít pro náš přechod ty nejlepší možné podmínky. Škoda Fabia R5 je navíc špičkou ve své kategorii. Přesto si ale neděláme žádné přehnané ambice na umístění. Zpočátku nám půjde především o sbírání zkušenosti a naším hlavním cílem je vykazovat progresivní postup. Vím, že se mi tu nabízí obrovská příležitost a já hodlám udělat maximum pro to, abych ji využil,“ komentuje plány na sezónu Filip Mareš.
Přípravu vozu a technické záležitosti týmu bude mít na starosti Roman Kresta se svým týmem: „Po dlouhé době vznikl projekt výchovy mladého českého jezdce s podporou silných partnerů. Hodně mi to připomíná můj přestup do absolutní špičky před osmnácti lety. Je to, dle mého, logické pokračování juniorského projektu Autoklubu, kterého se Filip účastnil, kde prokázal svoje kvality a získal cenné zkušeností. Myslím si, že je jedním z mála, kdo má předpoklady k naplnění této myšlenky. Já mu k tomu předám všechny moje zkušenosti. Jsem rád, že tento projekt vznikl a děkuji všem partnerům za jeho uskutečnění“, dodává Roman Kresta.
Eduard Skaba, majitel společnosti Autocentrála s.r.o. říká: „Naše společnost tradičně podporuje mladé jezdce, třináct let jsme provozovali svůj dealerský tým v seriálu Škoda Octavia Cup. Nově vzniklý ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, s podporou Škody AUTO a výborným technickým zázemím Romana Kresty, je skvělým pokračováním našich aktivit v motoristickém sportu. Filip Mareš má před sebou ojedinělou šanci pokračovat ve své skvěle rozjeté kariéře. Nejen, že je dobrým jezdcem, ale je také velmi pracovitý, postupuje po logických krůčcích a neztrácí pokoru“.
Stanislav Kafka, viceprezident AČR pro automobilový sport: „AČR uvádí v život projekty, které podporují naše mladé a talentované jezdce. Pokud je průběh takového projektu úspěšný, je naší snahou dovést ho až k nejvyšším cílům. Dvě sezóny s Filipem a Honzou v rámci Rally Talentu překonaly naše očekávání. Proto je vznik ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu logickým pokračováním“.
Zdroj: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?