Třicátým sedmým ročníkem Valašské rally odstartuje letošní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Kromě účasti tradičních předních posádek se příznivci naší domácí scény mohou těšit na velký přestup talentovaného Filipa Mareše do prestižní kategorie R5.
Díky partnerství Autoklubu České republiky se společnostmi Škoda AUTO a Autocentrála, vznikl nový tým ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM.
Filip Mareš patří bezesporu mezi nejvýraznější juniorské jezdce českého šampionátu a právě proto dostal příležitost k přestupu do nejvyšší kategorie.
„Poslední dvě sezóny jsme společně s Honzou Hlouškem startovali s podporou Autoklubu České republiky v rámci projektu Autoklub Rally Talent. Doma v Čechách se nám, mimo jiné, podařilo dvakrát vybojovat titul Juniorských mistrů a loni i titul ve „dvoukolkách“. Také mezi evropskými juniory jsme bojovali až do posledního závodu o prventství. Nakonec jsme skončili třetí. Přesto jsme, myslím, zanechali při premiérové sezóně velmi slušný dojem,“ ohlíží se za uplynulými sezónami semčický jezdec a pokračuje: „Otázku přestupu do silné čtyřkolky kategorie R5 jsme začali řešit již v první polovině loňské sezóny a variant bylo zpočátku více. Nám ale nešlo o to, si za každou cenu půjčit vůz kategorie R5, vyrazit na závody a po sezóně nevědět co dále. Vše jsme opravdu pečlivě zvažovali, chtěli jsme dlouhodobý, smysluplný projekt se silnými partnery. Proto jsem opravdu štastný, že se podařilo propojit Autoklub České republiky se silnými partnery, v čele se společnostmi Autocentrála a Škoda Auto. Spolu s Honzou Hlouškem tak budu mít skvělou příležitost, závodit v barvách nově vzniklého ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Za to jsem opravdu velmi vděčný a všem partnerům projektu za to děkuji. Skutečně velikou přidanou hodnotu pak vidím v zázemí týmu Romana Kresty. Roman byl celé dětství mým velkým vzorem a na spolupráci s ním a celým týmem KRESTA RACING se už opravdu velmi těším,“ neskrývá své nadšení šestadvacetiletý pilot.
„Jsem si vědom toho, že přestup do kategorie R5 ze slabších „erdvojek“ nebude ničím snadným. Současně jsem ale přesvědčený, že v týmu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM budeme mít pro náš přechod ty nejlepší možné podmínky. Škoda Fabia R5 je navíc špičkou ve své kategorii. Přesto si ale neděláme žádné přehnané ambice na umístění. Zpočátku nám půjde především o sbírání zkušenosti a naším hlavním cílem je vykazovat progresivní postup. Vím, že se mi tu nabízí obrovská příležitost a já hodlám udělat maximum pro to, abych ji využil,“ komentuje plány na sezónu Filip Mareš.
Přípravu vozu a technické záležitosti týmu bude mít na starosti Roman Kresta se svým týmem: „Po dlouhé době vznikl projekt výchovy mladého českého jezdce s podporou silných partnerů. Hodně mi to připomíná můj přestup do absolutní špičky před osmnácti lety. Je to, dle mého, logické pokračování juniorského projektu Autoklubu, kterého se Filip účastnil, kde prokázal svoje kvality a získal cenné zkušeností. Myslím si, že je jedním z mála, kdo má předpoklady k naplnění této myšlenky. Já mu k tomu předám všechny moje zkušenosti. Jsem rád, že tento projekt vznikl a děkuji všem partnerům za jeho uskutečnění“, dodává Roman Kresta.
Eduard Skaba, majitel společnosti Autocentrála s.r.o. říká: „Naše společnost tradičně podporuje mladé jezdce, třináct let jsme provozovali svůj dealerský tým v seriálu Škoda Octavia Cup. Nově vzniklý ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, s podporou Škody AUTO a výborným technickým zázemím Romana Kresty, je skvělým pokračováním našich aktivit v motoristickém sportu. Filip Mareš má před sebou ojedinělou šanci pokračovat ve své skvěle rozjeté kariéře. Nejen, že je dobrým jezdcem, ale je také velmi pracovitý, postupuje po logických krůčcích a neztrácí pokoru“.
Stanislav Kafka, viceprezident AČR pro automobilový sport: „AČR uvádí v život projekty, které podporují naše mladé a talentované jezdce. Pokud je průběh takového projektu úspěšný, je naší snahou dovést ho až k nejvyšším cílům. Dvě sezóny s Filipem a Honzou v rámci Rally Talentu překonaly naše očekávání. Proto je vznik ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu logickým pokračováním“.
Zdroj: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?