S příchodem podzimu odstartuje další ročník soutěže Rally Jeseníky, do svých kalendářů si zapište datum 14. – 15. 9. 2018.
Tradiční rallysprint ve Šternberku na Moravě, městě automobilovému sportu zaslíbeném, se letos uskuteční po dvouleté odmlce. V předloňském roce se soutěž neuskutečnila kvůli uzavírkám stěžejních komunikací, kde měla vést trať jesenické a vloni stály v cestě chybějící finance. Jaká je nyní situace, týkající se letošního ročníku Rally Jeseníky?
„Během posledních dvou let nám nebylo přáno. Vyvstaly překážky, které jsme nedokázali ovlivnit. V roce 2016 nám připravenou trať zhatily předem neplánované uzavírky objízdných tras a rok 2017 byl poznamenaný pozastavením dotací a finančních příspěvků, nejen směrem k naší rally, ale s tímto problémem se potýkala většina subjektů a organizací v ČR. Pevně věřím, že letos se nám vyhnou všechny výše zmíněné nástrahy a budeme moci konečně odjet ten jubilejní desátý ročník jesenického rallysprintu. Přípravy byly zahájeny už před pár měsíci a postupně pracujeme na administrativní, technické i personální stránce. Práce ve všech odborech jsou s příchodem nového roku intenzivnější,“ řekl předseda organizačního výboru Vlastimil Malík.
X. Rally Jeseníky je zařazena do Rallysprint série a zároveň do seriálu Pohár 2+. Tradičně je jesenická rally předposledním podnikem, proto se právě ve Šternberku může rozhodovat o titulech. Pokud tomu tak nebude, mají závodníci poslední možnost předvést své schopnosti o měsíc později na závěrečném podniku sezóny XV. Bonver-Partr rally Vsetín.
„Těší mě, že můžeme opět obnovit tradici známé automobilové soutěže ze sedmdesátých a osmdesátých let. Automobilové závody k městu Šternberk patří, proto jsme opět připraveni vytvořit náročné rychlostní zkoušky v podhůří Jeseníků,“ uzavřel Malík.
Posádky vyjedou ze šternberského Hlavního náměstí v sobotu 15. září ráno, předpokládaný příjezd první posádky je kolem 16. hodiny. Servisní parkoviště bude umístěno opět v areálu Sportovní haly Ecce Homo na Dvorské ulici. Ředitelství soutěže najde azyl v prostorách gymnázia na šternberském Horním náměstí.
Všechny základní dokumenty k rally - zvláštní ustanovení, přihlášku, časový harmonogram a další potřebné údaje budete postupně nacházet na oficiálním webu soutěže www.rally-jeseniky.cz a na stránkách pořádajícího autoklubu www.eccehomo.cz.
Milena Schärferovátisková mluvčí Rally Jeseníky
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?