S příchodem podzimu odstartuje další ročník soutěže Rally Jeseníky, do svých kalendářů si zapište datum 14. – 15. 9. 2018.
Tradiční rallysprint ve Šternberku na Moravě, městě automobilovému sportu zaslíbeném, se letos uskuteční po dvouleté odmlce. V předloňském roce se soutěž neuskutečnila kvůli uzavírkám stěžejních komunikací, kde měla vést trať jesenické a vloni stály v cestě chybějící finance. Jaká je nyní situace, týkající se letošního ročníku Rally Jeseníky?
„Během posledních dvou let nám nebylo přáno. Vyvstaly překážky, které jsme nedokázali ovlivnit. V roce 2016 nám připravenou trať zhatily předem neplánované uzavírky objízdných tras a rok 2017 byl poznamenaný pozastavením dotací a finančních příspěvků, nejen směrem k naší rally, ale s tímto problémem se potýkala většina subjektů a organizací v ČR. Pevně věřím, že letos se nám vyhnou všechny výše zmíněné nástrahy a budeme moci konečně odjet ten jubilejní desátý ročník jesenického rallysprintu. Přípravy byly zahájeny už před pár měsíci a postupně pracujeme na administrativní, technické i personální stránce. Práce ve všech odborech jsou s příchodem nového roku intenzivnější,“ řekl předseda organizačního výboru Vlastimil Malík.
X. Rally Jeseníky je zařazena do Rallysprint série a zároveň do seriálu Pohár 2+. Tradičně je jesenická rally předposledním podnikem, proto se právě ve Šternberku může rozhodovat o titulech. Pokud tomu tak nebude, mají závodníci poslední možnost předvést své schopnosti o měsíc později na závěrečném podniku sezóny XV. Bonver-Partr rally Vsetín.
„Těší mě, že můžeme opět obnovit tradici známé automobilové soutěže ze sedmdesátých a osmdesátých let. Automobilové závody k městu Šternberk patří, proto jsme opět připraveni vytvořit náročné rychlostní zkoušky v podhůří Jeseníků,“ uzavřel Malík.
Posádky vyjedou ze šternberského Hlavního náměstí v sobotu 15. září ráno, předpokládaný příjezd první posádky je kolem 16. hodiny. Servisní parkoviště bude umístěno opět v areálu Sportovní haly Ecce Homo na Dvorské ulici. Ředitelství soutěže najde azyl v prostorách gymnázia na šternberském Horním náměstí.
Všechny základní dokumenty k rally - zvláštní ustanovení, přihlášku, časový harmonogram a další potřebné údaje budete postupně nacházet na oficiálním webu soutěže www.rally-jeseniky.cz a na stránkách pořádajícího autoklubu www.eccehomo.cz.
Milena Schärferovátisková mluvčí Rally Jeseníky
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.