S příchodem podzimu odstartuje další ročník soutěže Rally Jeseníky, do svých kalendářů si zapište datum 14. – 15. 9. 2018.
Tradiční rallysprint ve Šternberku na Moravě, městě automobilovému sportu zaslíbeném, se letos uskuteční po dvouleté odmlce. V předloňském roce se soutěž neuskutečnila kvůli uzavírkám stěžejních komunikací, kde měla vést trať jesenické a vloni stály v cestě chybějící finance. Jaká je nyní situace, týkající se letošního ročníku Rally Jeseníky?
„Během posledních dvou let nám nebylo přáno. Vyvstaly překážky, které jsme nedokázali ovlivnit. V roce 2016 nám připravenou trať zhatily předem neplánované uzavírky objízdných tras a rok 2017 byl poznamenaný pozastavením dotací a finančních příspěvků, nejen směrem k naší rally, ale s tímto problémem se potýkala většina subjektů a organizací v ČR. Pevně věřím, že letos se nám vyhnou všechny výše zmíněné nástrahy a budeme moci konečně odjet ten jubilejní desátý ročník jesenického rallysprintu. Přípravy byly zahájeny už před pár měsíci a postupně pracujeme na administrativní, technické i personální stránce. Práce ve všech odborech jsou s příchodem nového roku intenzivnější,“ řekl předseda organizačního výboru Vlastimil Malík.
X. Rally Jeseníky je zařazena do Rallysprint série a zároveň do seriálu Pohár 2+. Tradičně je jesenická rally předposledním podnikem, proto se právě ve Šternberku může rozhodovat o titulech. Pokud tomu tak nebude, mají závodníci poslední možnost předvést své schopnosti o měsíc později na závěrečném podniku sezóny XV. Bonver-Partr rally Vsetín.
„Těší mě, že můžeme opět obnovit tradici známé automobilové soutěže ze sedmdesátých a osmdesátých let. Automobilové závody k městu Šternberk patří, proto jsme opět připraveni vytvořit náročné rychlostní zkoušky v podhůří Jeseníků,“ uzavřel Malík.
Posádky vyjedou ze šternberského Hlavního náměstí v sobotu 15. září ráno, předpokládaný příjezd první posádky je kolem 16. hodiny. Servisní parkoviště bude umístěno opět v areálu Sportovní haly Ecce Homo na Dvorské ulici. Ředitelství soutěže najde azyl v prostorách gymnázia na šternberském Horním náměstí.
Všechny základní dokumenty k rally - zvláštní ustanovení, přihlášku, časový harmonogram a další potřebné údaje budete postupně nacházet na oficiálním webu soutěže www.rally-jeseniky.cz a na stránkách pořádajícího autoklubu www.eccehomo.cz.
Milena Schärferovátisková mluvčí Rally Jeseníky
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.