Necelé dva měsíce před startem úvodního podniku Mistrovství České republiky v rally 2018 – 37. KOWAX Valašská rally ValMez - jsou publikována Zvláštní ustanovení. Dokument, který seznamuje soutěžící s potřebnými informacemi k blížícímu se závodu. A s tím souvisí i první oficiální představení harmonogramu rally, který v mnohém nastíní, jaká podoba je organizátory populární valašské automobilové soutěže na dny 23. – 25. března 2018 připravována.
Jak už informovala úvodní tisková zpráva, centrem 37. KOWAX Valašské rally ValMez a hostitelem hlavního doprovodného programu se posedmnácté stane město Valašské Meziříčí. Druhým zásadním bodem Valašky bude Kopřivnice. Přesněji polygon místní automobilky Tatra, kam pořadatel rally umístil mimo jiné servisní zázemí pro soutěžní posádky a jejich týmy.
Pro zájemce o start se dalším důležitým datem stane 13. březen 2018. Tento den bude posledním, kdy bude možné odeslat přihlášku. Na dny 22. – 23. března jsou pro přihlášené posádky připravovány seznamovací jízdy, na něž v pátečním odpoledni naváží ve Valašském Meziříčí - Bynině administrativní a technické přejímky v prostorech společnosti Autocentrum Lukáš. Páteční den na KOWAX Valašské rally ValMez uzavře slavnostní start na valašskomeziříčském náměstí. Doprovodný program začne kolem 15:30 hod., v 17 hodin projede přes startovní můstek posádka se startovním číslem 1. Nejen pro ni bude připravena 581,92 km dlouhá trať s 15 RZ (172,62 km).
V sobotu odstartuje sportovní část programu 37. KOWAX Valašské rally ValMez shakedownem na polygonu v Kopřivnici. Prioritní posádky mohou zkušební test využít od 7:30 hodin, zbývající část startovního pole od 8:15 hodin.
Ostrý start 37. KOWAX Valašské rally ValMez se uskuteční v sobotu 24. března 2018 v 11 hodin ze servisního areálu v Kopřivnici. Na tento den je pro posádky připraveno sedm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích (celkem 82,38 km RZ). Prvním testem proti chronometru je zkouška se startem ve městě Jana Ámose Komenského, ve Fulneku. Po něm se vydají soutěžící na trať „Valašského Monte“ v okolí Oder. Tuto sekci uzavře dvacetikilometrová rychlostní zkouška Lešná, která svým charakterem připomene pověstnou „Valašskou bombu“.
Po návštěvě servisu si posádky zmíněné testy zopakují. S tím, že rychlostní test Lešná zřejmě pojedou už za tmy. Sobotní program vyvrcholí městkou RZ Valašské Meziříčí, která odstartuje novou tradici Valašky.
V neděli se soutěžní dvojice vydají se svými speciály na osm měřených testů s 90,24 ostrými kilometry. Dopolední část obstarají dva průjezdy v okolí Hukvald, připravena je i tradiční rychlostka Bystřička, avšak v novém kabátě, a příměstská valašskomeziříčská RZ Juřinka. Po padesáti ostrých kilometrech se posádky opět vrátí do servisního prostoru v Kopřivnici, odkud se vydají do závěrečné sekce závodu. V jejím obsahu se dvakrát představí fanouškům na polygonu v Kopřivnici a následně se přes Bystřičku a Juřinku dostanou zpět do centra závodu, tedy na náměstí ve Valašském Meziřící. Tady bude krátce před půl čtvrtou odpoledne dekorován vítěz 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.