Necelé dva měsíce před startem úvodního podniku Mistrovství České republiky v rally 2018 – 37. KOWAX Valašská rally ValMez - jsou publikována Zvláštní ustanovení. Dokument, který seznamuje soutěžící s potřebnými informacemi k blížícímu se závodu. A s tím souvisí i první oficiální představení harmonogramu rally, který v mnohém nastíní, jaká podoba je organizátory populární valašské automobilové soutěže na dny 23. – 25. března 2018 připravována.
Jak už informovala úvodní tisková zpráva, centrem 37. KOWAX Valašské rally ValMez a hostitelem hlavního doprovodného programu se posedmnácté stane město Valašské Meziříčí. Druhým zásadním bodem Valašky bude Kopřivnice. Přesněji polygon místní automobilky Tatra, kam pořadatel rally umístil mimo jiné servisní zázemí pro soutěžní posádky a jejich týmy.
Pro zájemce o start se dalším důležitým datem stane 13. březen 2018. Tento den bude posledním, kdy bude možné odeslat přihlášku. Na dny 22. – 23. března jsou pro přihlášené posádky připravovány seznamovací jízdy, na něž v pátečním odpoledni naváží ve Valašském Meziříčí - Bynině administrativní a technické přejímky v prostorech společnosti Autocentrum Lukáš. Páteční den na KOWAX Valašské rally ValMez uzavře slavnostní start na valašskomeziříčském náměstí. Doprovodný program začne kolem 15:30 hod., v 17 hodin projede přes startovní můstek posádka se startovním číslem 1. Nejen pro ni bude připravena 581,92 km dlouhá trať s 15 RZ (172,62 km).
V sobotu odstartuje sportovní část programu 37. KOWAX Valašské rally ValMez shakedownem na polygonu v Kopřivnici. Prioritní posádky mohou zkušební test využít od 7:30 hodin, zbývající část startovního pole od 8:15 hodin.
Ostrý start 37. KOWAX Valašské rally ValMez se uskuteční v sobotu 24. března 2018 v 11 hodin ze servisního areálu v Kopřivnici. Na tento den je pro posádky připraveno sedm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích (celkem 82,38 km RZ). Prvním testem proti chronometru je zkouška se startem ve městě Jana Ámose Komenského, ve Fulneku. Po něm se vydají soutěžící na trať „Valašského Monte“ v okolí Oder. Tuto sekci uzavře dvacetikilometrová rychlostní zkouška Lešná, která svým charakterem připomene pověstnou „Valašskou bombu“.
Po návštěvě servisu si posádky zmíněné testy zopakují. S tím, že rychlostní test Lešná zřejmě pojedou už za tmy. Sobotní program vyvrcholí městkou RZ Valašské Meziříčí, která odstartuje novou tradici Valašky.
V neděli se soutěžní dvojice vydají se svými speciály na osm měřených testů s 90,24 ostrými kilometry. Dopolední část obstarají dva průjezdy v okolí Hukvald, připravena je i tradiční rychlostka Bystřička, avšak v novém kabátě, a příměstská valašskomeziříčská RZ Juřinka. Po padesáti ostrých kilometrech se posádky opět vrátí do servisního prostoru v Kopřivnici, odkud se vydají do závěrečné sekce závodu. V jejím obsahu se dvakrát představí fanouškům na polygonu v Kopřivnici a následně se přes Bystřičku a Juřinku dostanou zpět do centra závodu, tedy na náměstí ve Valašském Meziřící. Tady bude krátce před půl čtvrtou odpoledne dekorován vítěz 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.