37. KOWAX Valašská rally ValMez nezahájí pouze Mistrovství České republiky v rally pro rok 2018. Její součástí je rovněž II. ročník Valašsko-Tatranského poháru 2018. Pořadateli jsou za Valašskou rally ValMez společnost JTRT pro s.r.o. a za Rallye Tatry AOS klub Poprad.
Valašsko-Tatranský pohár 2018 (dále VTP) vychází z loňského formátu. Do celkového hodnocení pořadatelé započítají výsledky posádek v obou etapách 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 a v celkové klasifikaci Rallye Tatry.
Registrace posádek pro VTP 2018 je bezplatná. Podmínkou je pouze nahlášení zájmu o účast v rámci registračního formuláře, případně do oficiálního času administrativní přejímky. Pořadatelé účast podmiňují rovněž umístěním dvou samolepek na boční stranu soutěžního vozidla o velikosti 30 x 20 cm. „Slovenské posádky zaplatí na Valašské rally poloviční startovné. Stejné podmínky dostanou i české dvojice startující na Valašce a koncem května i na 45. ročníku Rallye Tatry v Popradu. Ještě lépe na tom budou zahraniční posádky s licencí zemí EU (mimo ČR a SR). Ty zaplatí na Valašce startovné podle ZÚ, ale v Popradu budou moci startovat bez startovného (100 % sleva),“ přiblížil výhody pro účastníky VTP 2018 šéf organizačního týmu 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 Jaromír Tomaštík.
Drobných úprav proti loňsku doznalo hodnocení VTP 2018. Ani to však neubírá šance na úspěch posádkám slabších objemových tříd, spíše naopak. Bodový zisk každého účastníka (v každém ze tří výše zmíněných podniků) bude součtem bodů na základě absolutní klasifikace registrovaných posádek VTP 2018 a zároveň jejich umístění ve své objemové třídě. „Už loni jsme prezentovali snahu, aby byl VTP atraktivní pro celé startovní pole. Zejména přitažlivý pro startující se slabšími vozy. Pro řadu z nich může být start na Valašce a zároveň v Tatrách zajímavým zpestřením sezony a možností, jak získat nové zkušenosti,“ dodal Jaromír Tomaštík.
„Vážime si rozhodnutie organizačného tímu Valašskej rally pokračovať v snahe pritiahnuť na Moravu viac slovenských posádok a naopak pod Vysoké Tatry väčší počet českých tímov. Valašská rally a Rallye Tatry majú v motoristickom športe stále cveng a verím, že takto to vnímajú aj pretekári. Štart na Valašsko-Tatranskom pohári bude pre zúčastnené posádky okrem zisku hodnotných cien aj vecou vysokej prestíže. Ostatně, 44. ročník Rallye Tatry, bol vyhodnotený ako najlepšie podujatie roku 2017 v meste Poprad,“ poznamenal ředitel Rallye Tatry Stanislav Hanzeli.
Naopak téměř shodný zůstává přehled cen a prémií pro nejúspěšnější posádky VTP 2018. Vítězná dvojice se může těšit na týdenní pobyt v Chorvatsku (celkem pro 4 osoby), další na druhé až čtvrtém místě čeká víkendový pobyt na zajímavých místech Vysokých Tater. Posádky na pátém a šestém místě získají poháry a autodoplňky.
Odkaz na Propozice Valašsko-Tatranského poháru 2018. Informačním kanálem 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 a VTP 2018 se stanou stránky www.valasskarally.cz a www.rallyetatry.sk, zájemci naleznou informace také na facebookových profilech obou soutěží - Valašská Rally ValMez a Rallye Tatry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.