37. KOWAX Valašská rally ValMez nezahájí pouze Mistrovství České republiky v rally pro rok 2018. Její součástí je rovněž II. ročník Valašsko-Tatranského poháru 2018. Pořadateli jsou za Valašskou rally ValMez společnost JTRT pro s.r.o. a za Rallye Tatry AOS klub Poprad.
Valašsko-Tatranský pohár 2018 (dále VTP) vychází z loňského formátu. Do celkového hodnocení pořadatelé započítají výsledky posádek v obou etapách 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 a v celkové klasifikaci Rallye Tatry.
Registrace posádek pro VTP 2018 je bezplatná. Podmínkou je pouze nahlášení zájmu o účast v rámci registračního formuláře, případně do oficiálního času administrativní přejímky. Pořadatelé účast podmiňují rovněž umístěním dvou samolepek na boční stranu soutěžního vozidla o velikosti 30 x 20 cm. „Slovenské posádky zaplatí na Valašské rally poloviční startovné. Stejné podmínky dostanou i české dvojice startující na Valašce a koncem května i na 45. ročníku Rallye Tatry v Popradu. Ještě lépe na tom budou zahraniční posádky s licencí zemí EU (mimo ČR a SR). Ty zaplatí na Valašce startovné podle ZÚ, ale v Popradu budou moci startovat bez startovného (100 % sleva),“ přiblížil výhody pro účastníky VTP 2018 šéf organizačního týmu 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 Jaromír Tomaštík.
Drobných úprav proti loňsku doznalo hodnocení VTP 2018. Ani to však neubírá šance na úspěch posádkám slabších objemových tříd, spíše naopak. Bodový zisk každého účastníka (v každém ze tří výše zmíněných podniků) bude součtem bodů na základě absolutní klasifikace registrovaných posádek VTP 2018 a zároveň jejich umístění ve své objemové třídě. „Už loni jsme prezentovali snahu, aby byl VTP atraktivní pro celé startovní pole. Zejména přitažlivý pro startující se slabšími vozy. Pro řadu z nich může být start na Valašce a zároveň v Tatrách zajímavým zpestřením sezony a možností, jak získat nové zkušenosti,“ dodal Jaromír Tomaštík.
„Vážime si rozhodnutie organizačného tímu Valašskej rally pokračovať v snahe pritiahnuť na Moravu viac slovenských posádok a naopak pod Vysoké Tatry väčší počet českých tímov. Valašská rally a Rallye Tatry majú v motoristickom športe stále cveng a verím, že takto to vnímajú aj pretekári. Štart na Valašsko-Tatranskom pohári bude pre zúčastnené posádky okrem zisku hodnotných cien aj vecou vysokej prestíže. Ostatně, 44. ročník Rallye Tatry, bol vyhodnotený ako najlepšie podujatie roku 2017 v meste Poprad,“ poznamenal ředitel Rallye Tatry Stanislav Hanzeli.
Naopak téměř shodný zůstává přehled cen a prémií pro nejúspěšnější posádky VTP 2018. Vítězná dvojice se může těšit na týdenní pobyt v Chorvatsku (celkem pro 4 osoby), další na druhé až čtvrtém místě čeká víkendový pobyt na zajímavých místech Vysokých Tater. Posádky na pátém a šestém místě získají poháry a autodoplňky.
Odkaz na Propozice Valašsko-Tatranského poháru 2018. Informačním kanálem 37. KOWAX Valašské rally ValMez 2018 a VTP 2018 se stanou stránky www.valasskarally.cz a www.rallyetatry.sk, zájemci naleznou informace také na facebookových profilech obou soutěží - Valašská Rally ValMez a Rallye Tatry.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.