Valašská rally ValMez nejenže ve dnech 23. – 25. března odstartuje Mistrovství České republiky v rally 2018, ale její 37. ročník ponese přívlastek kandidátský podnik European Rally Trophy (ERT) – Central pro rok 2018. To však není jediné zahraniční propojení Valašské rally ValMez v roce 2018. Valaška je podruhé v řadě součástí Valašsko-Tatranského poháru.
Ambiciózní pořadatelský tým Valašské rally ValMez 2018 se ke kroku kandidovat do mezinárodního seriálu rozhodl ve snaze zajistit valašské soutěži nejen vyšší sportovní kvalitu, ale také společenskou prestiž. Okolí center rally, měst Valašské Meziříčí a Kopřivnice, navštíví zahraniční pozorovatel, jehož úkolem bude sledovat veškeré dění kolem Valašky. „ERT je šampionátem s účastí řady českých posádek, které tak dostávají možnost bojovat o evropské body na domácích tratích,“ vyjádřil se předseda organizačního týmu Jaromír Tomaštík a dodal: „Navíc budeme netrpělivě očekávat hodnocení zahraničního pozorovatele. Ukáže nám oblasti, na něž se musíme v přípravách dalších ročníků Valašské rally zaměřit.“
Současně však Jaromír Tomaštík zmínil, že ne všechny snahy pořadatele Valašky k jejímu zapsání do zahraničních kalendářů rally byly úspěšné: „Je tomu tak v případě CEZ (CEZ Championship je seriál, který podporují národní autokluby zemí střední, východní a jižní Evropy) a mistrovství Slovenska.“
Valašský a lašský region, jak již bylo zmíněno, podruhé přivítá vedle dalších soutěžících také účastníky Valašsko-Tatranského poháru. Na jeho finální propozice je ještě chvíli čas, ale už nyní je jistých, v porovnání s premiérovým ročníkem, několik novinek. „Slovenské posádky čeká při startu na Valašské rally ValMez 2018 poloviční startovné. Stejné podmínky dostanou i české dvojice startující na Valašce a koncem května i na 45. ročníku Rally Tatry v Popradu. S pořadateli Rally Tatry také připravujeme rozšíření poháru o třetího pořadatele,“ upozornil na některé z novinek ve spolupráci českých a slovenských partnerů Jaromír Tomaštík.
Kromě uvedeného se organizační tým v těchto dnech věnuje rovněž nové filozofii servisních stanovišť či finalizaci podoby tratě. I přes řadu obtížných jednání je vše na dobré cestě. Valašská rally ValMez 2018 zařadí do svého itineráře více než čtyřicet procent zcela nových či staronových a dlouhodobě nevyužívaných úseků. Změny se projeví hlavně v sobotní etapě. „Nebylo to jednoduché, ale jsem rád, že se nám to podařilo. Ostatně vrátit Valašce alespoň částečně její dřívější podobu a charakter bylo cílem při mém rozhodování se do její organizace zapojit. Z řady jednání na obecních úřadech ale vzešlo mnoho požadavků na zpracování písemných dohod. Dokonce v některých případech je naší povinností složit finanční kauce proti jejich porušení, což financování závodu samozřejmě nezjednodušuje. Vše se vztahuje nejen k vlastní rally, ale také k seznamovacím jízdám,“ zmínil šéf organizačního výboru Valašky.
V této souvislosti poznamenal: „Slyšel jsem toho na naši adresu v poslední době hodně. Proto otevřeně říkám, že před šestatřicátou Valaškou jsme v rámci seznamovacích jízd vybrali od neukázněných posádek sedmadvacet tisíc korun. Tyto peníze jsme využili ve prospěch obcí, na jejichž katastru k překročení rychlostí došlo. Finanční postihy z kopřivnického polygonu použijeme v novém ročníku jako investici do diváckých míst. Upozorňuji však, že při měření rychlosti jsme byli notně benevolentní a pokutovali jsme jen ty nejkřiklavější případy. V tomto trendu, řešit vzniklé prohřešky s využitím ONI systému a Zvláštních ustanovení vlastní cestou, nic nezměníme. Nejsem totiž zastáncem burcování dopravní policie, protože pak naše závodění bohužel ´odnášejí´ i místní obyvatelé, což se nám sekundárně vrací v neochotě pouštět nás zejména na obecní cesty.“
Informačním kanálem 37. Valašské rally ValMez 2018 se stane postupně aktualizovaná stránka www.valasskarally.cz, informace k soutěži naleznou zájemci také na facebookovém profilu Valašská Rally Valmez.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.