Valašská rally ValMez nejenže ve dnech 23. – 25. března odstartuje Mistrovství České republiky v rally 2018, ale její 37. ročník ponese přívlastek kandidátský podnik European Rally Trophy (ERT) – Central pro rok 2018. To však není jediné zahraniční propojení Valašské rally ValMez v roce 2018. Valaška je podruhé v řadě součástí Valašsko-Tatranského poháru.
Ambiciózní pořadatelský tým Valašské rally ValMez 2018 se ke kroku kandidovat do mezinárodního seriálu rozhodl ve snaze zajistit valašské soutěži nejen vyšší sportovní kvalitu, ale také společenskou prestiž. Okolí center rally, měst Valašské Meziříčí a Kopřivnice, navštíví zahraniční pozorovatel, jehož úkolem bude sledovat veškeré dění kolem Valašky. „ERT je šampionátem s účastí řady českých posádek, které tak dostávají možnost bojovat o evropské body na domácích tratích,“ vyjádřil se předseda organizačního týmu Jaromír Tomaštík a dodal: „Navíc budeme netrpělivě očekávat hodnocení zahraničního pozorovatele. Ukáže nám oblasti, na něž se musíme v přípravách dalších ročníků Valašské rally zaměřit.“
Současně však Jaromír Tomaštík zmínil, že ne všechny snahy pořadatele Valašky k jejímu zapsání do zahraničních kalendářů rally byly úspěšné: „Je tomu tak v případě CEZ (CEZ Championship je seriál, který podporují národní autokluby zemí střední, východní a jižní Evropy) a mistrovství Slovenska.“
Valašský a lašský region, jak již bylo zmíněno, podruhé přivítá vedle dalších soutěžících také účastníky Valašsko-Tatranského poháru. Na jeho finální propozice je ještě chvíli čas, ale už nyní je jistých, v porovnání s premiérovým ročníkem, několik novinek. „Slovenské posádky čeká při startu na Valašské rally ValMez 2018 poloviční startovné. Stejné podmínky dostanou i české dvojice startující na Valašce a koncem května i na 45. ročníku Rally Tatry v Popradu. S pořadateli Rally Tatry také připravujeme rozšíření poháru o třetího pořadatele,“ upozornil na některé z novinek ve spolupráci českých a slovenských partnerů Jaromír Tomaštík.
Kromě uvedeného se organizační tým v těchto dnech věnuje rovněž nové filozofii servisních stanovišť či finalizaci podoby tratě. I přes řadu obtížných jednání je vše na dobré cestě. Valašská rally ValMez 2018 zařadí do svého itineráře více než čtyřicet procent zcela nových či staronových a dlouhodobě nevyužívaných úseků. Změny se projeví hlavně v sobotní etapě. „Nebylo to jednoduché, ale jsem rád, že se nám to podařilo. Ostatně vrátit Valašce alespoň částečně její dřívější podobu a charakter bylo cílem při mém rozhodování se do její organizace zapojit. Z řady jednání na obecních úřadech ale vzešlo mnoho požadavků na zpracování písemných dohod. Dokonce v některých případech je naší povinností složit finanční kauce proti jejich porušení, což financování závodu samozřejmě nezjednodušuje. Vše se vztahuje nejen k vlastní rally, ale také k seznamovacím jízdám,“ zmínil šéf organizačního výboru Valašky.
V této souvislosti poznamenal: „Slyšel jsem toho na naši adresu v poslední době hodně. Proto otevřeně říkám, že před šestatřicátou Valaškou jsme v rámci seznamovacích jízd vybrali od neukázněných posádek sedmadvacet tisíc korun. Tyto peníze jsme využili ve prospěch obcí, na jejichž katastru k překročení rychlostí došlo. Finanční postihy z kopřivnického polygonu použijeme v novém ročníku jako investici do diváckých míst. Upozorňuji však, že při měření rychlosti jsme byli notně benevolentní a pokutovali jsme jen ty nejkřiklavější případy. V tomto trendu, řešit vzniklé prohřešky s využitím ONI systému a Zvláštních ustanovení vlastní cestou, nic nezměníme. Nejsem totiž zastáncem burcování dopravní policie, protože pak naše závodění bohužel ´odnášejí´ i místní obyvatelé, což se nám sekundárně vrací v neochotě pouštět nás zejména na obecní cesty.“
Informačním kanálem 37. Valašské rally ValMez 2018 se stane postupně aktualizovaná stránka www.valasskarally.cz, informace k soutěži naleznou zájemci také na facebookovém profilu Valašská Rally Valmez.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.