Závěr soutěžácké sezony se letos odehrává v o poznání rychlejším tempu než její „ostrá“ část. Od „Vlčákova“ tvrdě vybojovaného vítězství na Setkání mistrů v Sosnové ještě neuplynul ani týden a jeho Fiesta R5 už stála opět na startovní čáře. Tentokrát v Praze, kde se sešla téměř kompletní rallyová špička, aby přiblížila svět rychlostních zkoušek obyvatelům hlavního města. Se snahou o popularizaci královny motoristického sportu přispěchala i řada osobností z veřejného života, jejichž účast měla být zárukou ještě většího diváckého zájmu. K jednorázové výměně jinak nenahraditelné Jindřišky proto sáhl i Svarmetal Motorsport, který nabídl post palubního inženýra ve fiestě „zprávaři“ a neohroženému moderátorovi politických diskusí Tomáši Hauptvogelovi. Nutno přiznat, že oproti minulým letům to byla tak trochu sázka na jistotu, protože zatímco Ruda z Ostravy či Nasty neměli o navigátorské práci valné povědomí, Tomáš je již v rally ostříleným harcovníkem a v letošní sezoně absolvoval tři závody za volantem pohárového Opelu Adam. Jak se vlastně jejich spolupráce zrodila?
„Před Pražským sprintem jsem dlouze přemýšlel, koho vyzvat k nelehkému úkolu a posadit ho na horké sedadlo do naší „fordice“. Chtěl jsem někoho ze světa slavných, nicméně podmínkou bylo, aby to byl člověk schopný, rozumný a pokud možno fanda rally sportu. Při večerních zprávách na Primě mne při pohledu na obrazovku osvítilo a říkám si: To je on, proč ne, jeho jméno si nedokážu pořádně vyslovit, ale chlapík je to sympatický, navíc ve světě rally známý. Hned jsem vzal telefon a napsal mu na profil facebooku. Reakce se dostavila téměř záhy a komunikace mohla začít. Jako správný spolujezdec byl na místě včas, po malém představení na Strahově proběhla i nabídka tykání a jdeme do auta. Na Tomášovi bylo od první chvíle vidět, že už v závodním autě seděl, a to nejen na místě spolujezdce. V průběhu tréninku nebylo co vysvětlovat, závodnická terminologie mu byla vlastní, nadšení a chuť závodit se projevila taky okamžitě, takže jsme se s chutí pustili do akce,“ popsal první krůčky vzájemné spolupráce Martin Vlček. A jak viděl spolupráci Tomáš? „Martinova nabídka, abych s ním absolvoval Pražský rallysprint, byla z kategorie nabídek, které se neodmítají. Martina jsem na závodech potkával a bral ho jako toho velkýho chlapa, co jezdí tlustým autem. No a najednou chce tento mistr volantu, abych mu „házel“. O takové nabídce sní úplně každý milovník rally!“
Den D nastal v sobotu 25. listopadu krátce po osmé hodině, kdy se peloton 59 účastníků začal postupně vydávat na Zbraslav ke startu úvodní rychlostní zkoušky. Přestože umístění jde na podobných akcích obvykle stranou, „Vlčákova“ jízda byla dostatečně univerzální na to, aby dokázala potěšit oko diváka a zároveň nezůstávala nic dlužná výsledkovým ambicím posádky. Po většinu závodu se Martin Vlček s Tomášem Hauptvogelem drželi mezi devátým a dvanáctým místem absolutně a patřili mezi pětici nejrychlejších posádek s vozy kategorie R5. Třešničkou na dortu bylo jejich vystoupení na závěrečné „erzetě“ kolem Strahova, na které zajeli výborný šestý čas a posunuli se na konečné sedmé místo. „Tomášovi jsem slíbil, že ho večer živého a zdravého vrátím televizi tak, aby večerní zprávy na Primě mohly běžet bez zádrhelů. Proto jsme nasazení do závodu nijak zvlášť nehrotili. Musím zcela otevřené říct, že tak pohodový víkend jsem dlouho nezažil, nálada byla výborná a Tomáš dokonce dorazil i na večerní vyhlášení do autoklubu. Jsem rád, že i ve světě celebrit stále existují skromní, pokorní a obětaví lidé, jako je třeba Tomáš Hauptvogel,“ sklonil svému „parťákovi“ poklonu Martin.
Spokojenost však byla evidentní na obou stranách: „Když jsme v pátek psali rozpis, říkal jsem si: to bude úplně v pohodě. Vždyť vloni byl Jakub Rejlek (se kterým jsem tehdy rallysprint absolvoval) spokojený. Po prvním metru první RZ jsem pochopil, že vše je úplně jinak! Martin jel takovou „dýku“, že jsem vůbec nevěděl, kde jsme. Nutno podotknout, že po trati nové RZ jezdím občas do práce. Takže informace, které jsem mu házel, byly spíš rušivé než pomocné. Martin prostě vezl „brzdaře“! Po první RZ jsem pochopil, že toto je zcela jiná disciplína, než jakou jsem v rally zatím kdy zažil. Kolem stadionu, na širokých rovných cestách už jsem se trochu chytil a začal stíhat. Občas měl ale Martin tak „zatopeno“, že kouknutí do papírů zachránilo čistotu mého textilu! :-) Vůbec jsem nechápal, jak se dokáže s tak širokým autem proplétat retardéry, kolik decimetrů mu stačí, aby dobrzdil z roztočené pětky, jaké smyky dokáže protáhnout a vytěžit z toho lepší čas. Neskutečné mistrovství, obrovský respekt! Sobotní závod pro mne byl ohromným zážitkem, ze kterého budu ještě dlouho žít. Velmi si vážím toho, že jsem mohl Martina Vlčka poznat nejen jako vynikajícího pilota, ale i jako skvělého chlapa. Doufám, že se s ním budu moci potkávat i během příští sezóny na tratích českých rally. Díky němu mám opět výrazně větší motivaci vyřešit svou další sezónu za volantem (něčeho výrazně pomalejšího a hodnějšího). Martine, díky!“ – zakončil svoje hodnocení právě odjetého Pražského rallysprintu Tomáš Hauptvogel, který se jako teprve třetí známá osobnost zapsal do „Vlčákovy“ týmové kroniky.
Tím však sezona týmu Svarmetal Motorsport ještě nekončí. Členové týmu pilně pracují na tom, aby byla „Vlčákova“ fiesta připravena i na nadcházející Mikuláš rally Slušovice, kde se za Martinem vrátí do vozu jeho tradiční „parťačka“ Jindřiška Žáková. Ve startovní listině má tato dvojice zapsáno startovní číslo 5.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!