Séria rýchlostných skúšok v okolí mesta Praha a tradičné mestské skúšky v okolí Strahovského štadióna boli súčasťou nedávneho Pražského relyšprintu. Nechýbal tam ani Prešovčan Igor Drotár, ktorý si na miesto spolujazdca posadil po dlhej dobe Vlada Bánociho.
XXIII. TipCars Pražský Rallysprint je síce mimosezónne exhibičné podujatie rely, no patrí k tým najzaujímavejším súťažiam celého roka. Napokon, okrem Drotára/Bánociho sa tu ukázali aj ďalšie známe mená ako Grzegorz Grzyb, Martin Koči, Pavel Valoušek, Jan Dohnal a mnohí ďalší.
V takejto silnej konkurencii obstála prešovská posádka Škody Fabie R5 na výbornom desiatom mieste celkového hodnotenia.
Igor Drotár: "Nepredpokladal som, že v takejto úžasnej konkurencii spravíme takéto pekné umiestnenie. Šli sme najmä na čas a trochu aj pre šou divákov. Bolo to krásne podujatie a vyšlo nám tiež počasie, napriek drobnému dažďu. Praha je sama osebe čarovná a privítalo nás tu veľké množstvo divákov. Šli sme naplno od prvej rýchlostnej skúšky. Tá bola síce krátka, no náročná, v lesoch južne od Prahy. Vzápätí sme sa presunuli do okolia Strahovského štadióna. Všetci, čo štartovali, odviedli kus športového umenia. Krásne sme tým oslávili skvelý motoristický rok. Ďakujem aj usporiadateľom za špičkovú organizáciu a našim mechanikom za kvalitné auto. Zažili sme aj aktuálny Ford Fiesta WRC v rukách Jana Dohnala, bolo skvelé vidieť to auto na vlastné oči. Po dlhej dobe som štartoval s mojím celoživotným navigátorom Vladom a zaspomínali sme si na staré časy. Šlo sa nám spolu skvele a Vlado mal zážitok z novej Fabie R5. Odviedli sme kus dobrej práce aj pre našich reklamných partnerov. Napokon reprezentovať firmu na takomto podujatí je stále výnimočné."
Tento víkend Igor spojí pretekársku úlohu na Mikulášskej rely so slávnostným odovzdávaním cien SAMŠ.
Igor Drotár: "Ešte pred Pražským relyšprintom som si prevzal cenu od prešovského župana. Tento víkend ma čaká Mikuláš Rally forever 2017 v Slušoviciach a vzápätí letím priamo do Nitry na vyhlasovanie slovenských majstrov. Veľmi sa už teším," dodáva Igor na záver.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.