Kdo letos ovládne XXIII. TipCars Pražský Rallysprint, to se samozřejmě dozvíme až v sobotu 25.11.2017
Mezi favority se stejně jako v minulých letech řadí hned několik českých a slovenských jezdců. Vše bude možno sledovat také streamovým přímým přenosem na webových stránkách www.prazskyrallysprint.cz
Už víc jak dvacet let je TipCars Pražský Rallysprint spojen se závoděním v blízkosti strahovských stadiónů. Po krátkém působení v Chuchli se soutěž znovu vrátila na Strahov před třemi lety, a i letos se tam odehraje rozhodující část soutěže. Nahlédneme-li do výsledků oněch posledních tří ročníků, nejvyrovnanější byl hned ten v roce 2014. Tehdy oslavil své jubilejní desáté pražské prvenství Václav Pech, do méně než čtyřvteřinové ztráty za ním se však vešli druhý Jaroslav Melichárek, třetí Tomáš Kostka i čtvrtý Karel Trněný.
O rok později se už dočkal prvenství tehdejší slovenský šampión Melichárek, čímž se stal prvním a zatím jediným zahraničním vítězem pražského klání. Stříbrný Jan Dohnal tehdy smutnil nad zdržením na okruhu za jedním z pomalejších soupeřů, se třetí příčkou se předloni musel spokojit Tomáš Kostka. Tento moravský pilot si spravil chuť loni a mohl se v cíli radovat z vítězství, na stupních vítězů jej doplnili druhý Košičan Martin Koči a třetí Pražan Vojtěch Štajf, který v dramatickém finiši udolal mistra Slovenska Pavla Valouška, původem z Otrokovic. Také letošní XXIII. TipCars Pražský Rallysprint bude mít své favority zejména mezi jezdci z bývalého Československa. Na startu bohužel ze zdravotních důvodů bude chybět nejčastější vítěz tohoto klání Václav Pech, nicméně jeho tým přichystal pro fanoušky překvapení – na Strahově bude celé jeho servisní zázemí včetně špičkového vozu Ford Fiesta R5, spolujezdce Petra Uhla i dalších členů týmu. Lze očekávat, že budou mít možná na přátelské popovídání či na fotografie více času než tomu obvykle bývá na mistrovských závodech, fanoušci jsou proto srdečně zváni.
Hlavní hvězdou sobotního klání bude tentokrát Jan Dohnal, jenž jako první Středoevropan osedlá v rámci svého soukromého týmu letošní model vozu Ford Fiesta WRC 2017 a bude se snažit vylepšit své předloňské stříbrné umístění. S vozem stejného typu (ale staršího modelu) bude ale chtít navázat na předloňské vítězství také Jaroslav Melichárek, pro změnu starší škodovácká wéercéčka osedlají jeho krajan Martin Koči i Karel Trněný, který zavzpomíná na své přesně deset let staré pražské prvenství.
Se starším, ale špičkovým Focusem WRC se představí příbramský Josef Peták, o prvenství budou ale chtít usilovat také piloti moderní kategorie R5 – i u nich se bude jednat zejména o středoevropské bitvy. Na startu budou loňští rivalové Vojtěch Štajf i Pavel Valoušek, který navíc letos obhájil titul u našich východních sousedů. Provázanost i rivalitu česko-slovenského rallysportu dokumentuje start Moravana Ondřeje Bisahy v barvách slovenském týmu, ale také opepření očekávané bitvy polským jezdcem Grzybem – který už má na svém kontě jak prvenství ze slovenského šampionátu, tak také z poslední naší letošní mistrovské soutěži ze Vsetína…
Kdo si tedy letos odveze palmu vítězství, poputují vítězné poháry z XXIII. TipCars Pražského Rallysprintu do Čech, na Moravu, na Slovensko nebo dokonce do Polska? Dozvíme se to v sobotu a ještě jednou zopakujme, že kdo nebude mít možnost přijít osobně, může závod sledovat v přímém streamovém přenosu na stránkách www.prazskyrallysprint.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?