Kdo letos ovládne XXIII. TipCars Pražský Rallysprint, to se samozřejmě dozvíme až v sobotu 25.11.2017
Mezi favority se stejně jako v minulých letech řadí hned několik českých a slovenských jezdců. Vše bude možno sledovat také streamovým přímým přenosem na webových stránkách www.prazskyrallysprint.cz
Už víc jak dvacet let je TipCars Pražský Rallysprint spojen se závoděním v blízkosti strahovských stadiónů. Po krátkém působení v Chuchli se soutěž znovu vrátila na Strahov před třemi lety, a i letos se tam odehraje rozhodující část soutěže. Nahlédneme-li do výsledků oněch posledních tří ročníků, nejvyrovnanější byl hned ten v roce 2014. Tehdy oslavil své jubilejní desáté pražské prvenství Václav Pech, do méně než čtyřvteřinové ztráty za ním se však vešli druhý Jaroslav Melichárek, třetí Tomáš Kostka i čtvrtý Karel Trněný.
O rok později se už dočkal prvenství tehdejší slovenský šampión Melichárek, čímž se stal prvním a zatím jediným zahraničním vítězem pražského klání. Stříbrný Jan Dohnal tehdy smutnil nad zdržením na okruhu za jedním z pomalejších soupeřů, se třetí příčkou se předloni musel spokojit Tomáš Kostka. Tento moravský pilot si spravil chuť loni a mohl se v cíli radovat z vítězství, na stupních vítězů jej doplnili druhý Košičan Martin Koči a třetí Pražan Vojtěch Štajf, který v dramatickém finiši udolal mistra Slovenska Pavla Valouška, původem z Otrokovic. Také letošní XXIII. TipCars Pražský Rallysprint bude mít své favority zejména mezi jezdci z bývalého Československa. Na startu bohužel ze zdravotních důvodů bude chybět nejčastější vítěz tohoto klání Václav Pech, nicméně jeho tým přichystal pro fanoušky překvapení – na Strahově bude celé jeho servisní zázemí včetně špičkového vozu Ford Fiesta R5, spolujezdce Petra Uhla i dalších členů týmu. Lze očekávat, že budou mít možná na přátelské popovídání či na fotografie více času než tomu obvykle bývá na mistrovských závodech, fanoušci jsou proto srdečně zváni.
Hlavní hvězdou sobotního klání bude tentokrát Jan Dohnal, jenž jako první Středoevropan osedlá v rámci svého soukromého týmu letošní model vozu Ford Fiesta WRC 2017 a bude se snažit vylepšit své předloňské stříbrné umístění. S vozem stejného typu (ale staršího modelu) bude ale chtít navázat na předloňské vítězství také Jaroslav Melichárek, pro změnu starší škodovácká wéercéčka osedlají jeho krajan Martin Koči i Karel Trněný, který zavzpomíná na své přesně deset let staré pražské prvenství.
Se starším, ale špičkovým Focusem WRC se představí příbramský Josef Peták, o prvenství budou ale chtít usilovat také piloti moderní kategorie R5 – i u nich se bude jednat zejména o středoevropské bitvy. Na startu budou loňští rivalové Vojtěch Štajf i Pavel Valoušek, který navíc letos obhájil titul u našich východních sousedů. Provázanost i rivalitu česko-slovenského rallysportu dokumentuje start Moravana Ondřeje Bisahy v barvách slovenském týmu, ale také opepření očekávané bitvy polským jezdcem Grzybem – který už má na svém kontě jak prvenství ze slovenského šampionátu, tak také z poslední naší letošní mistrovské soutěži ze Vsetína…
Kdo si tedy letos odveze palmu vítězství, poputují vítězné poháry z XXIII. TipCars Pražského Rallysprintu do Čech, na Moravu, na Slovensko nebo dokonce do Polska? Dozvíme se to v sobotu a ještě jednou zopakujme, že kdo nebude mít možnost přijít osobně, může závod sledovat v přímém streamovém přenosu na stránkách www.prazskyrallysprint.cz
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.