Na závěrečném sprintu letošní sezóny Bonver Partr Rally Vsetín byl otrokovický K.I.T. racing tým zastoupen čtyřmi vozy. Cílovou rampou nakonec projely tři a to pod vedením Lumíra Firly, Radima Vavříka a Michala Červenky. Černý Petr zůstal v rukou Vlastimila Neumanna.
Pořadatelé vsetínského sprintu převzali 90 posádek se soudobými vozy a 26 dvojic v kategorii historik. Pro všechny pak byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Se startovním číslem 15 vyrazila na valašské kotáry bojovat o desetinky vteřin dvojice Lumír Firla – Zdeněk Jůrka na Mitsubishi Lancer EVO IX. Pro jezdce z Orlové to byl velmi povedený závod. V silné konkurenci více jak dvaceti čtyřkolek se dostal mezi nejrychlejší desítku a získal cenný skalp letošního mistra z velkého mistráku v „produkčních vozech“ Martina Březíka. Převedeno do řeči čísel, posádka Lumír Firla – Zdeněk Jůrka dokončila vsetínský sprint na 8. místě v absolutní klasifikace, ve třídě P2+ to bylo místo šesté a neoficiálně vyhrála kategorii „produkčních vozů“. „Po Barum rally, kde jsem jel s Peugeotem, jsem na vsetínský sprint opět přesedl do Mitsubishi. Před závodem na Valašsku jsem měl malý test. Ne, že bych nevěděl, jak se řídí myšák, ale přece jen jsem měl v sobě návyky z poslední soutěže a musel jsem se přenastavit zpět na čtyřkolku. Samotný závod nám vyšel na jedničku. Ráno jsme neměli problém s úvodními zkouškami, což na jiných soutěžích mi chviličku trvá, než se dostanu do tempa. Celý sprint jsme jeli na pohodu, auto fungovalo bez nejmenších problémů a i celý tým šlapal jako hodinky. Ostatně jako vždy. Výsledkově je to určitě nejlepší závod ze sezony. Pochválit musím vše, od pořadatelů za perfektně připravenou soutěž, počasí za příjemné a hřejivé paprsky během sprintu, ale největší díl pochvaly patří celému týmu K.I.T. racing za přípravu auta i servis během závodu. Díky patří i Zdendovi za skvělý diktát a pohodu v autě. Nyní mám v plánu poslední dvě soutěže u nás. Nejprve to bude v závěru listopadu Pražský rallysprint, kde bych se měl objevit se Subaru a o týden později, v první prosincovou sobotu mám v kalendáři zabukovanou Mikulášskou rally ve Slušovicích,“ neskrýval spokojenost nad úspěšnou soutěží v cíli Lumír Firla.
Další posádkou, která disponovala ve Vsetíně vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, byli Radim Vavřík s Tomášem Plachým. Zlínská dvojice startovala v barvách otrokovického týmu i při Barum rally, kde si dojela pro krásné 4. místo ve třídě 3. Radim ukazoval svou rychlost a dravost také v okolí Vsetína a po dvou neúspěšných předchozích pokusech si letos v cíli sprintu mohl nahlas říct SPLNĚNO. Výsledkem snažení posádky Vavřík – Plachý bylo nakonec 17. místo v absolutní klasifikaci a 13. místo ve třídě P2+. „Vsetínská rally patří k našim oblíbeným závodům, byl to však do letoška také závod, který jsme společně s Tomášem nikdy nedokončili. To jsme letos chtěli napravit a zkusit potrápit produkční konkurenci. Před startem jsme si vyzkoušeli lancera na krátkém testu ve Vyškově, kde jsme otestovali nové tlumiče a trochu zapracovali na nastavení auta. To bylo moc pozitivní, ale přece jen ostré závodění na klasických zkouškách tím nejde úplně nahradit. Navíc od Barumky už přešel nějaký čas, tak konkurovat klukům, přece jen více rozjetým, nebylo reálné. Lumír Firla, Martin Březík či Jarda Pešl předváděli opravdu velký sport. Nakonec jsme tedy skončili sedmnáctí absolutně, čtvrtí mezi produkčními auty, tedy na pozici, kam tak nějak aktuálně patříme. Celkově jsme se parádně svezli, průběhu soutěže nahrálo i nádherné počasí. Teď už nezbývá jen myslet na Radka Kupce, aby svůj boj dovedl do zdárného konce,“ komentoval vsetínský start Radim Vavřík.
Na Vsetínsku se do závodního vozu vrátil Michal Červenka, kterého opět navigoval Martin Ševčík. Čerstvý „ženáč“ Michal Červenka má v letošní sezóně pouze dva starty a oba s vozem Peugeot 208 R2 otrokovického týmu. Na Kopné si kluci vyjeli 7. místo ve třídě 6 a v RSS byli dvanáctí. Na Vsetínsku si polepšili, když dokončili sprint na 8. příčce v rámci RSS a ve třídě 6 obsadili šestou příčku. V absolutní klasifikaci pak patří Michalovi s Martinem 25. místo. „Rally Vsetín je pro mě srdcová záležitost. Jednak to mám do centra soutěže ze Zlína kousek, ale tato rally bývá dobře organizovaná a zdejší tratě mi velmi vyhovují. Letos to ale vypadalo, že se závodu nezúčastníme a s tím jsem byl již smířený. O to více mne překvapil dva týdny před závodem spolujezdec s dobrou nabídkou od K.I.T. racingu a my rychle doplnili sestavu přihlášených posádek. Před závodem jsme měli test, který byl hodně vydatný a moc mi pomohl. Před závodem jsem byl v servisu trochu nervózní kvůli chladnu a mlze, která se držela na kopcích. Čekal jsem, že první runda bude trochu vlhká a proto jsem zvolil opatrnější variantu obutí. Bohužel se na RZ1 stalo to, co jsem trochu očekával, velká havárka a zkouška byla zrušená. Měli jsme pouze něco málo přes minutu do startu, takže jsme byli součástí toho humbuku, který byl na startu, hodně nás z toho mrazilo. Podle chování pořadatelů šlo poznat, že jde o vážnou věc. Tímto bych chtěl za naši posádku popřát Radomírovi brzké uzdravení. Následující Semetín jsme pojali opatrně. Po servisní pauze jsme měli na Jabloňové dvě menší krize, ale bez problémů jsme je ustáli. Ta největší krizovka ale přišla na RZ4, kde jsme ve sjezdu byli rychlí a dostali saně přímo proti lesu. Další kilometr jsem jel pomalu, protože jsem měl v gatích. Při druhém průjezdu RZ Semetín jsme se pěkně svezli a před závěrečnými dvěma zkouškami jsme si řekli, že nebudeme zbytečně riskovat. Přesto jsme na Jabloňové lízli protikatovací sloupek a odneslo to zrcátko. Závěrečnou zkoušku jsme projeli na jistotu a v cíli propukla velká spokojenost. Opět jsme se hodně naučili a ostudu jsme myslím taky neudělali. Dík za tuto zkušenost patří panu Neumannovi a klukům z K.I.T racingu, kteří se nám starali o auto. Díky patří i Martinovi, rodinám a všem, kteří se na našem startu s tímto báječným autem podíleli,“ uvedl v cíli soutěže Michal Červenka.
Krasavce Ford Escort RS Cosworth přivezl do Vsetína šéf týmu K.I.T. racing Vlastimil Neumann. Po krátkém svezení při Barum rally neodolal pokušení svézt se opět s modrobílým skvostem na rychlostních zkouškách. Stejně, jako ve Zlíně, i na druhé straně Sirákova četl noty zkušený František Blahout. Posádka společně absolvovala čtyři rychlostní zkoušky a z toho dvakrát zajela nejrychlejší čas mezi historiky. Cílovou rampou ovšem Vlastimil s Františkem neprojeli. „Hned v úvodu jsme měli drobný technický problém a nestihli jsme včas dojet do časové kontroly. Ta nás posunula na samotný chvost výsledků, ale postupně jsme se prokousávali až na 10. příčku. Závod jsme si užívali a jízdou se náramně bavili. Je radost sedět v takovém autě a cítit, jak i po těch letech auto perfektně funguje. Ze závodu nás však stáhli sportovní komisaři, neboť jsme nedodrželi trasu soutěže,“ prozradil důvod odstoupení Vlastimil Neumann.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.