Na závěrečný rallysprintový podnik Bonver – Partr Rally Vsetín připravil slušovický Minařík racing tři vozy a všechny tři posádky s nimi dojely pro umístění na stupních vítězů. Pavel Mika si odvezl pohár za 3. místo ve třídě 5, Petr Krajča ovládl „osmičky“ a Pavlína Tydlačková dokončila sprint na 2. místě v Dámském poháru.
Pořadatelé převzali celkem 90 posádek v hlavní kategorii a 26 dvojic mezi historiky. Pro všechny byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Na startu nemohl chybět ani pravidelný účastník RSS v letošním roce – Pavel Mika. Slušovický jezdec vsadil na osvědčenou jistotu a v Renaultu Clio R3 slyšel diktát z úst Radima Strnada. Posádka měla ve třídě čtyři silné soupeře. „Vsetín – po dlouhá léta synonymum pro členité a technické tratě, nevyzpytatelné počasí, někdy i se sněhovou nadílkou. Naše očekávání a dobrá nálada při tréninku však nestačila na správný rytmus v závodě. Harmonogram napověděl, že soutěž bude hodně kompromisní. Vzhledem ke stále častějším problémům pořadatelů s využitím úseků platí stále - buďme rádi alespoň za to. Nicméně v sobotu se více čekalo a přejíždělo, proto smekám před mladými piloty v R2, že dokázali udržet koncentraci a zajíždět takové časy v RZ. Technika fungovala bez problémů, kromě nakoplého disku z rozbitého Semetína jsme měli pocit, že jedeme s nasazením. Časomíra nám však stanovila tvrdý ortel. Soupeři ujížděli neakceptovatelným tempem, tak jsme se rozhodli užít si sport bez komplikací. Nečekaně nám v poslední RZ uvolnil 3. místo ve třídě Petr Zedník a tak jsme s díky převzali i poháry. Za celý tým bych rád vyjádřil lítost, nad havárií Radomíra Kupce v první RZ. Celým závodem událost otřásla. Přejeme mladému závodníkovi brzké uzdravení a rodině sílu. Na závěr bych rád za celou sezonu poděkoval Lubošovi a Vikimu za vedení týmu, skvělé občerstvení a rodinný přístup a všem mechanikům v čele s Honzou za práci na autě,“ ohlédl se za vsetínským rallysprintem Radim Strnad. Posádka Pavel Mika – Radim Strnad obsadila 27. místo v absolutní klasifikaci, 10. místo v RSS a 3. místo ve třídě 5.
Pět posádek se sešlo ve Vsetíně také ve třídě 8 a „Minaříci“ zde měli dvojí zastoupení. Potvrdit letošní formu přijeli již jistí vítězové třídy Petr Krajča s Honzou Houštěm, jak jinak, než na Renaultu Clio Sport. Poslední sprint vyšel posádce hájící barvy Rally Sport Klubu Paseky na výtečnou a krom jedné zkoušky, kdy zazlobila technika, nenašli na valašských kotárech přemožitele. „Na Vsetín jsme se těšili z důvodu velké konkurence v naší třídě 8, ale nakonec se nás na start postavilo jen pět. Tratě se od minulého roku moc nezměnily. Do prvního servisu jsme přijeli na 1. místě ve třídě. Po drobné kontrole vozu jsme vyrazili do druhé sekce, kde na nás čekala nejhezčí zkouška soutěže „Jabloňová“, na které jsme se svezli nejlépe. Při příjezdu do druhého servisu jsme měli náskok 1 minutu a 10 sekund a tak jsme si dělali srandu, že bych si konečně mohl vyzkoušet rally i z pozice šoféra, ale nebylo mi to dovoleno. Když na RZ 6 jsme měli technické problémy a ztratili jsme 32,6 sekund, tak mechanici taťku tak vyhecovali, že hned volal přítelkyni na divácké místo, aby si ověřil, na které straně že jsem to seděl. Bylo mu sděleno, že na té obvyklé. I přes tuhle nepříjemnou situaci, která se stala na předposlední zkoušce, kdy jsem myslel, že je už konec, se nám podařilo 1. místo udržet. Po dojetí poslední rychlostky jsme si mohli vychutnat gratulace od všech, co nám celý rok fandili. Poslední závod jsme si užili na výbornou, až na menší stres při technické závadě. Děkujeme všem za podporu - finanční, morální, psychickou, materiální. Taky Minařík racing za skvělou přípravu vozu. A teď už nás čeká jen vyhlášení v České Lípě a možná ještě nějaké svezení pro srandu na konec sezony,“ podělil se o dojmy v cíli závěrečného sprintu Jan Houšť. Želechovičtí pasekáři dokončili vsetínský sprint na 38. příčce v absolutní klasifikaci, ale kluky mnohem více těší vítězství ve třídě 8 a 19. místo v RSS.
Ve stejné třídě startovala i Pavlína Tydlačková společně s Jirkou Hlávkou. Také pro tuto posádku byl připraven Renault Clio Sport. Z domácí soutěže si valašskomeziříčská jezdkyně odvezla 64. místo v absolutní klasifikaci, ve třídě 8 to byla příčka pátá, v RSS pak 44. příčka, ale Pavlínu s Jirkou nejvíce potěšila stříbrná pozice v Dámské kategorii. „Rally Vsetín jsem měla možnost jet již po sedmé. Jako poslední závod sezony jsme si to s Jirkou jeli hlavně užít a pěkné počasí náš cíl jen umocnilo. Po cestě na první zkoušku jsme zjistili, že je erzeta zrušena skrze nešťastnou havárii Rádi Kupce. Tak nějak jsem po této informaci nemohla myslet na nic jiného, než aby byl v pořádku a myslím, že tohle měli v hlavách všichni ve startovním poli. V prvním servisu nám chlapci seštelovali tlumiče, jelikož auto trošku na trati tančilo. Byla jsem ráda, že v cíli za námi zůstaly holky, co mi obvykle naložily. Paradoxně bych řekla, že jsem auto trochu chytla do ruky až teď, bohužel na konci sezony. Co bude příští rok, se uvidí. Snad budeme mít možnost se zase postavit na starty rally, kterých už nám zbylo po málu. Chci poděkovat všem klukům v Minařík racing za super přístup a zázemí. Když má člověk kolem sebe pozitivní lidi, je ten sport ještě krásnější :-). Stejně tak chci poděkovat všem sponzorům, Jirkovi, že se nechal ukecat a že jsme sezonou bez větších karambolu absolvovali vždy s úsměvem na rtech. Dík patří i všem co nám fandili a podporovali, jak u tratí, tak doma od compu. Děkujeme, díky moc :-)“, uvedla po soutěži Pavlína Tydlačková.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?