Na závěrečný rallysprintový podnik Bonver – Partr Rally Vsetín připravil slušovický Minařík racing tři vozy a všechny tři posádky s nimi dojely pro umístění na stupních vítězů. Pavel Mika si odvezl pohár za 3. místo ve třídě 5, Petr Krajča ovládl „osmičky“ a Pavlína Tydlačková dokončila sprint na 2. místě v Dámském poháru.
Pořadatelé převzali celkem 90 posádek v hlavní kategorii a 26 dvojic mezi historiky. Pro všechny byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Na startu nemohl chybět ani pravidelný účastník RSS v letošním roce – Pavel Mika. Slušovický jezdec vsadil na osvědčenou jistotu a v Renaultu Clio R3 slyšel diktát z úst Radima Strnada. Posádka měla ve třídě čtyři silné soupeře. „Vsetín – po dlouhá léta synonymum pro členité a technické tratě, nevyzpytatelné počasí, někdy i se sněhovou nadílkou. Naše očekávání a dobrá nálada při tréninku však nestačila na správný rytmus v závodě. Harmonogram napověděl, že soutěž bude hodně kompromisní. Vzhledem ke stále častějším problémům pořadatelů s využitím úseků platí stále - buďme rádi alespoň za to. Nicméně v sobotu se více čekalo a přejíždělo, proto smekám před mladými piloty v R2, že dokázali udržet koncentraci a zajíždět takové časy v RZ. Technika fungovala bez problémů, kromě nakoplého disku z rozbitého Semetína jsme měli pocit, že jedeme s nasazením. Časomíra nám však stanovila tvrdý ortel. Soupeři ujížděli neakceptovatelným tempem, tak jsme se rozhodli užít si sport bez komplikací. Nečekaně nám v poslední RZ uvolnil 3. místo ve třídě Petr Zedník a tak jsme s díky převzali i poháry. Za celý tým bych rád vyjádřil lítost, nad havárií Radomíra Kupce v první RZ. Celým závodem událost otřásla. Přejeme mladému závodníkovi brzké uzdravení a rodině sílu. Na závěr bych rád za celou sezonu poděkoval Lubošovi a Vikimu za vedení týmu, skvělé občerstvení a rodinný přístup a všem mechanikům v čele s Honzou za práci na autě,“ ohlédl se za vsetínským rallysprintem Radim Strnad. Posádka Pavel Mika – Radim Strnad obsadila 27. místo v absolutní klasifikaci, 10. místo v RSS a 3. místo ve třídě 5.
Pět posádek se sešlo ve Vsetíně také ve třídě 8 a „Minaříci“ zde měli dvojí zastoupení. Potvrdit letošní formu přijeli již jistí vítězové třídy Petr Krajča s Honzou Houštěm, jak jinak, než na Renaultu Clio Sport. Poslední sprint vyšel posádce hájící barvy Rally Sport Klubu Paseky na výtečnou a krom jedné zkoušky, kdy zazlobila technika, nenašli na valašských kotárech přemožitele. „Na Vsetín jsme se těšili z důvodu velké konkurence v naší třídě 8, ale nakonec se nás na start postavilo jen pět. Tratě se od minulého roku moc nezměnily. Do prvního servisu jsme přijeli na 1. místě ve třídě. Po drobné kontrole vozu jsme vyrazili do druhé sekce, kde na nás čekala nejhezčí zkouška soutěže „Jabloňová“, na které jsme se svezli nejlépe. Při příjezdu do druhého servisu jsme měli náskok 1 minutu a 10 sekund a tak jsme si dělali srandu, že bych si konečně mohl vyzkoušet rally i z pozice šoféra, ale nebylo mi to dovoleno. Když na RZ 6 jsme měli technické problémy a ztratili jsme 32,6 sekund, tak mechanici taťku tak vyhecovali, že hned volal přítelkyni na divácké místo, aby si ověřil, na které straně že jsem to seděl. Bylo mu sděleno, že na té obvyklé. I přes tuhle nepříjemnou situaci, která se stala na předposlední zkoušce, kdy jsem myslel, že je už konec, se nám podařilo 1. místo udržet. Po dojetí poslední rychlostky jsme si mohli vychutnat gratulace od všech, co nám celý rok fandili. Poslední závod jsme si užili na výbornou, až na menší stres při technické závadě. Děkujeme všem za podporu - finanční, morální, psychickou, materiální. Taky Minařík racing za skvělou přípravu vozu. A teď už nás čeká jen vyhlášení v České Lípě a možná ještě nějaké svezení pro srandu na konec sezony,“ podělil se o dojmy v cíli závěrečného sprintu Jan Houšť. Želechovičtí pasekáři dokončili vsetínský sprint na 38. příčce v absolutní klasifikaci, ale kluky mnohem více těší vítězství ve třídě 8 a 19. místo v RSS.
Ve stejné třídě startovala i Pavlína Tydlačková společně s Jirkou Hlávkou. Také pro tuto posádku byl připraven Renault Clio Sport. Z domácí soutěže si valašskomeziříčská jezdkyně odvezla 64. místo v absolutní klasifikaci, ve třídě 8 to byla příčka pátá, v RSS pak 44. příčka, ale Pavlínu s Jirkou nejvíce potěšila stříbrná pozice v Dámské kategorii. „Rally Vsetín jsem měla možnost jet již po sedmé. Jako poslední závod sezony jsme si to s Jirkou jeli hlavně užít a pěkné počasí náš cíl jen umocnilo. Po cestě na první zkoušku jsme zjistili, že je erzeta zrušena skrze nešťastnou havárii Rádi Kupce. Tak nějak jsem po této informaci nemohla myslet na nic jiného, než aby byl v pořádku a myslím, že tohle měli v hlavách všichni ve startovním poli. V prvním servisu nám chlapci seštelovali tlumiče, jelikož auto trošku na trati tančilo. Byla jsem ráda, že v cíli za námi zůstaly holky, co mi obvykle naložily. Paradoxně bych řekla, že jsem auto trochu chytla do ruky až teď, bohužel na konci sezony. Co bude příští rok, se uvidí. Snad budeme mít možnost se zase postavit na starty rally, kterých už nám zbylo po málu. Chci poděkovat všem klukům v Minařík racing za super přístup a zázemí. Když má člověk kolem sebe pozitivní lidi, je ten sport ještě krásnější :-). Stejně tak chci poděkovat všem sponzorům, Jirkovi, že se nechal ukecat a že jsme sezonou bez větších karambolu absolvovali vždy s úsměvem na rtech. Dík patří i všem co nám fandili a podporovali, jak u tratí, tak doma od compu. Děkujeme, díky moc :-)“, uvedla po soutěži Pavlína Tydlačková.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.