Na závěrečný rallysprintový podnik Bonver – Partr Rally Vsetín připravil slušovický Minařík racing tři vozy a všechny tři posádky s nimi dojely pro umístění na stupních vítězů. Pavel Mika si odvezl pohár za 3. místo ve třídě 5, Petr Krajča ovládl „osmičky“ a Pavlína Tydlačková dokončila sprint na 2. místě v Dámském poháru.
Pořadatelé převzali celkem 90 posádek v hlavní kategorii a 26 dvojic mezi historiky. Pro všechny byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Na startu nemohl chybět ani pravidelný účastník RSS v letošním roce – Pavel Mika. Slušovický jezdec vsadil na osvědčenou jistotu a v Renaultu Clio R3 slyšel diktát z úst Radima Strnada. Posádka měla ve třídě čtyři silné soupeře. „Vsetín – po dlouhá léta synonymum pro členité a technické tratě, nevyzpytatelné počasí, někdy i se sněhovou nadílkou. Naše očekávání a dobrá nálada při tréninku však nestačila na správný rytmus v závodě. Harmonogram napověděl, že soutěž bude hodně kompromisní. Vzhledem ke stále častějším problémům pořadatelů s využitím úseků platí stále - buďme rádi alespoň za to. Nicméně v sobotu se více čekalo a přejíždělo, proto smekám před mladými piloty v R2, že dokázali udržet koncentraci a zajíždět takové časy v RZ. Technika fungovala bez problémů, kromě nakoplého disku z rozbitého Semetína jsme měli pocit, že jedeme s nasazením. Časomíra nám však stanovila tvrdý ortel. Soupeři ujížděli neakceptovatelným tempem, tak jsme se rozhodli užít si sport bez komplikací. Nečekaně nám v poslední RZ uvolnil 3. místo ve třídě Petr Zedník a tak jsme s díky převzali i poháry. Za celý tým bych rád vyjádřil lítost, nad havárií Radomíra Kupce v první RZ. Celým závodem událost otřásla. Přejeme mladému závodníkovi brzké uzdravení a rodině sílu. Na závěr bych rád za celou sezonu poděkoval Lubošovi a Vikimu za vedení týmu, skvělé občerstvení a rodinný přístup a všem mechanikům v čele s Honzou za práci na autě,“ ohlédl se za vsetínským rallysprintem Radim Strnad. Posádka Pavel Mika – Radim Strnad obsadila 27. místo v absolutní klasifikaci, 10. místo v RSS a 3. místo ve třídě 5.
Pět posádek se sešlo ve Vsetíně také ve třídě 8 a „Minaříci“ zde měli dvojí zastoupení. Potvrdit letošní formu přijeli již jistí vítězové třídy Petr Krajča s Honzou Houštěm, jak jinak, než na Renaultu Clio Sport. Poslední sprint vyšel posádce hájící barvy Rally Sport Klubu Paseky na výtečnou a krom jedné zkoušky, kdy zazlobila technika, nenašli na valašských kotárech přemožitele. „Na Vsetín jsme se těšili z důvodu velké konkurence v naší třídě 8, ale nakonec se nás na start postavilo jen pět. Tratě se od minulého roku moc nezměnily. Do prvního servisu jsme přijeli na 1. místě ve třídě. Po drobné kontrole vozu jsme vyrazili do druhé sekce, kde na nás čekala nejhezčí zkouška soutěže „Jabloňová“, na které jsme se svezli nejlépe. Při příjezdu do druhého servisu jsme měli náskok 1 minutu a 10 sekund a tak jsme si dělali srandu, že bych si konečně mohl vyzkoušet rally i z pozice šoféra, ale nebylo mi to dovoleno. Když na RZ 6 jsme měli technické problémy a ztratili jsme 32,6 sekund, tak mechanici taťku tak vyhecovali, že hned volal přítelkyni na divácké místo, aby si ověřil, na které straně že jsem to seděl. Bylo mu sděleno, že na té obvyklé. I přes tuhle nepříjemnou situaci, která se stala na předposlední zkoušce, kdy jsem myslel, že je už konec, se nám podařilo 1. místo udržet. Po dojetí poslední rychlostky jsme si mohli vychutnat gratulace od všech, co nám celý rok fandili. Poslední závod jsme si užili na výbornou, až na menší stres při technické závadě. Děkujeme všem za podporu - finanční, morální, psychickou, materiální. Taky Minařík racing za skvělou přípravu vozu. A teď už nás čeká jen vyhlášení v České Lípě a možná ještě nějaké svezení pro srandu na konec sezony,“ podělil se o dojmy v cíli závěrečného sprintu Jan Houšť. Želechovičtí pasekáři dokončili vsetínský sprint na 38. příčce v absolutní klasifikaci, ale kluky mnohem více těší vítězství ve třídě 8 a 19. místo v RSS.
Ve stejné třídě startovala i Pavlína Tydlačková společně s Jirkou Hlávkou. Také pro tuto posádku byl připraven Renault Clio Sport. Z domácí soutěže si valašskomeziříčská jezdkyně odvezla 64. místo v absolutní klasifikaci, ve třídě 8 to byla příčka pátá, v RSS pak 44. příčka, ale Pavlínu s Jirkou nejvíce potěšila stříbrná pozice v Dámské kategorii. „Rally Vsetín jsem měla možnost jet již po sedmé. Jako poslední závod sezony jsme si to s Jirkou jeli hlavně užít a pěkné počasí náš cíl jen umocnilo. Po cestě na první zkoušku jsme zjistili, že je erzeta zrušena skrze nešťastnou havárii Rádi Kupce. Tak nějak jsem po této informaci nemohla myslet na nic jiného, než aby byl v pořádku a myslím, že tohle měli v hlavách všichni ve startovním poli. V prvním servisu nám chlapci seštelovali tlumiče, jelikož auto trošku na trati tančilo. Byla jsem ráda, že v cíli za námi zůstaly holky, co mi obvykle naložily. Paradoxně bych řekla, že jsem auto trochu chytla do ruky až teď, bohužel na konci sezony. Co bude příští rok, se uvidí. Snad budeme mít možnost se zase postavit na starty rally, kterých už nám zbylo po málu. Chci poděkovat všem klukům v Minařík racing za super přístup a zázemí. Když má člověk kolem sebe pozitivní lidi, je ten sport ještě krásnější :-). Stejně tak chci poděkovat všem sponzorům, Jirkovi, že se nechal ukecat a že jsme sezonou bez větších karambolu absolvovali vždy s úsměvem na rtech. Dík patří i všem co nám fandili a podporovali, jak u tratí, tak doma od compu. Děkujeme, díky moc :-)“, uvedla po soutěži Pavlína Tydlačková.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.