Na závěrečný rallysprintový podnik Bonver – Partr Rally Vsetín připravil slušovický Minařík racing tři vozy a všechny tři posádky s nimi dojely pro umístění na stupních vítězů. Pavel Mika si odvezl pohár za 3. místo ve třídě 5, Petr Krajča ovládl „osmičky“ a Pavlína Tydlačková dokončila sprint na 2. místě v Dámském poháru.
Pořadatelé převzali celkem 90 posádek v hlavní kategorii a 26 dvojic mezi historiky. Pro všechny byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Na startu nemohl chybět ani pravidelný účastník RSS v letošním roce – Pavel Mika. Slušovický jezdec vsadil na osvědčenou jistotu a v Renaultu Clio R3 slyšel diktát z úst Radima Strnada. Posádka měla ve třídě čtyři silné soupeře. „Vsetín – po dlouhá léta synonymum pro členité a technické tratě, nevyzpytatelné počasí, někdy i se sněhovou nadílkou. Naše očekávání a dobrá nálada při tréninku však nestačila na správný rytmus v závodě. Harmonogram napověděl, že soutěž bude hodně kompromisní. Vzhledem ke stále častějším problémům pořadatelů s využitím úseků platí stále - buďme rádi alespoň za to. Nicméně v sobotu se více čekalo a přejíždělo, proto smekám před mladými piloty v R2, že dokázali udržet koncentraci a zajíždět takové časy v RZ. Technika fungovala bez problémů, kromě nakoplého disku z rozbitého Semetína jsme měli pocit, že jedeme s nasazením. Časomíra nám však stanovila tvrdý ortel. Soupeři ujížděli neakceptovatelným tempem, tak jsme se rozhodli užít si sport bez komplikací. Nečekaně nám v poslední RZ uvolnil 3. místo ve třídě Petr Zedník a tak jsme s díky převzali i poháry. Za celý tým bych rád vyjádřil lítost, nad havárií Radomíra Kupce v první RZ. Celým závodem událost otřásla. Přejeme mladému závodníkovi brzké uzdravení a rodině sílu. Na závěr bych rád za celou sezonu poděkoval Lubošovi a Vikimu za vedení týmu, skvělé občerstvení a rodinný přístup a všem mechanikům v čele s Honzou za práci na autě,“ ohlédl se za vsetínským rallysprintem Radim Strnad. Posádka Pavel Mika – Radim Strnad obsadila 27. místo v absolutní klasifikaci, 10. místo v RSS a 3. místo ve třídě 5.
Pět posádek se sešlo ve Vsetíně také ve třídě 8 a „Minaříci“ zde měli dvojí zastoupení. Potvrdit letošní formu přijeli již jistí vítězové třídy Petr Krajča s Honzou Houštěm, jak jinak, než na Renaultu Clio Sport. Poslední sprint vyšel posádce hájící barvy Rally Sport Klubu Paseky na výtečnou a krom jedné zkoušky, kdy zazlobila technika, nenašli na valašských kotárech přemožitele. „Na Vsetín jsme se těšili z důvodu velké konkurence v naší třídě 8, ale nakonec se nás na start postavilo jen pět. Tratě se od minulého roku moc nezměnily. Do prvního servisu jsme přijeli na 1. místě ve třídě. Po drobné kontrole vozu jsme vyrazili do druhé sekce, kde na nás čekala nejhezčí zkouška soutěže „Jabloňová“, na které jsme se svezli nejlépe. Při příjezdu do druhého servisu jsme měli náskok 1 minutu a 10 sekund a tak jsme si dělali srandu, že bych si konečně mohl vyzkoušet rally i z pozice šoféra, ale nebylo mi to dovoleno. Když na RZ 6 jsme měli technické problémy a ztratili jsme 32,6 sekund, tak mechanici taťku tak vyhecovali, že hned volal přítelkyni na divácké místo, aby si ověřil, na které straně že jsem to seděl. Bylo mu sděleno, že na té obvyklé. I přes tuhle nepříjemnou situaci, která se stala na předposlední zkoušce, kdy jsem myslel, že je už konec, se nám podařilo 1. místo udržet. Po dojetí poslední rychlostky jsme si mohli vychutnat gratulace od všech, co nám celý rok fandili. Poslední závod jsme si užili na výbornou, až na menší stres při technické závadě. Děkujeme všem za podporu - finanční, morální, psychickou, materiální. Taky Minařík racing za skvělou přípravu vozu. A teď už nás čeká jen vyhlášení v České Lípě a možná ještě nějaké svezení pro srandu na konec sezony,“ podělil se o dojmy v cíli závěrečného sprintu Jan Houšť. Želechovičtí pasekáři dokončili vsetínský sprint na 38. příčce v absolutní klasifikaci, ale kluky mnohem více těší vítězství ve třídě 8 a 19. místo v RSS.
Ve stejné třídě startovala i Pavlína Tydlačková společně s Jirkou Hlávkou. Také pro tuto posádku byl připraven Renault Clio Sport. Z domácí soutěže si valašskomeziříčská jezdkyně odvezla 64. místo v absolutní klasifikaci, ve třídě 8 to byla příčka pátá, v RSS pak 44. příčka, ale Pavlínu s Jirkou nejvíce potěšila stříbrná pozice v Dámské kategorii. „Rally Vsetín jsem měla možnost jet již po sedmé. Jako poslední závod sezony jsme si to s Jirkou jeli hlavně užít a pěkné počasí náš cíl jen umocnilo. Po cestě na první zkoušku jsme zjistili, že je erzeta zrušena skrze nešťastnou havárii Rádi Kupce. Tak nějak jsem po této informaci nemohla myslet na nic jiného, než aby byl v pořádku a myslím, že tohle měli v hlavách všichni ve startovním poli. V prvním servisu nám chlapci seštelovali tlumiče, jelikož auto trošku na trati tančilo. Byla jsem ráda, že v cíli za námi zůstaly holky, co mi obvykle naložily. Paradoxně bych řekla, že jsem auto trochu chytla do ruky až teď, bohužel na konci sezony. Co bude příští rok, se uvidí. Snad budeme mít možnost se zase postavit na starty rally, kterých už nám zbylo po málu. Chci poděkovat všem klukům v Minařík racing za super přístup a zázemí. Když má člověk kolem sebe pozitivní lidi, je ten sport ještě krásnější :-). Stejně tak chci poděkovat všem sponzorům, Jirkovi, že se nechal ukecat a že jsme sezonou bez větších karambolu absolvovali vždy s úsměvem na rtech. Dík patří i všem co nám fandili a podporovali, jak u tratí, tak doma od compu. Děkujeme, díky moc :-)“, uvedla po soutěži Pavlína Tydlačková.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.