Už jen dny zbývají do startu Bonver – Partr rally Vsetín. Ten se po pátečních přípravách (seznamovací jízdy, přejímky) uskuteční v sobotu 14. října 2017 v 8 hodin. Posádky vyrazí vstříc sedmi rychlostním zkouškám ze servisního areálu TJ Mez Ohrada na Vsetíně.
Na více než 120 přihlášených posádek čekají během soboty tři měřené testy. Jak už bylo zmíněno v dřívějších zprávách, třikrát absolvují desetikilometrový test Hošťálková, dvakrát si poměří síly na Semetíně (7,75 km) a Jabloňové (12,30 km), která bude nejdelší zkouškou letošního ročníku.
Podívejme se nyní blíže na jednotlivé úseky. Všechny patří ke koloritu vsetínské soutěže a v předchozích ročnících se na nich už bojovalo o sekundy. RZ Hošťálková i Jabloňová doznaly proti loňsku jen minimálních změn, Semetín se tentokrát pojede v opačném směru, z Hošťálkové do Semetína.
„Při příjezdu na RZ Hošťálková prosíme účastníky i diváky o zvýšenou opatrnost v obci Ratiboř, kde probíhá tradiční jarmark. Vlastní RZ Hošťálková startuje na státní silnici na konci obce a stoupá k chatě Na Trojáku a nedaleké rozhledně. Po absolvování tohoto místa bude trať postupně klesat až k cílovému prostoru, který opět nabízí přehledné úseky, které fanouškům nabídnou hodnotnou podívanou. Zvýšenou frekvenci vozů očekáváme také za cílem, při přejezdu na RZ Semetín, kde se ve středu obce budou závodní vozy potkávat ze dvou směrů,“ naznačuje ředitel soutěže Petr Gryger.
„Jabloňová zůstává synonymem více charakterů trati. Začátkem vede po úzké lesné cestě, následně posádky absolvují rychlý sjezd z Dušné, po širokém asfaltu na Vsetín. Po ostrém odbočení vpravo pak posádky opět čeká úzká technická trať s řadou zrádných pasáží, to vše zakončeno atraktivním sjezdem do cílového prostoru na Vesníku,“ popisuje Petr Gryger.
„A k Semetínu asi není třeba toho tolik dodávat. Jedná se o úsek, který používá i Barumka. Proti srpnu ho posádky absolvují v protisměru, s cílem před obcí Semetín. Celkové se jedná o rychlý úsek po úzké silnici, s řadou nerovností a zrádných míst. Svou roli zde jistě bude hrát nejen kvalitní rozpis, ale zřejmě i volba pneumatik s ohledem na panující počasí,“ uzavírá představení trati Petr Gryger.
Soutěžní posádky se na Vsetín začnou sjíždět ve čtvrtečním podvečeru. Po vyřízení prvních formalit je v pátek čekají seznamovací jízdy či administrativní a technická přejímka. Vlastní start Bonver – Partr Rally Vsetín se uskuteční v sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Více informací a mapy najdete na oficiálních webových stránkách rally –www.vsetinrally.cz. Zde mohou všichni najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.