Už jen dny zbývají do startu Bonver – Partr rally Vsetín. Ten se po pátečních přípravách (seznamovací jízdy, přejímky) uskuteční v sobotu 14. října 2017 v 8 hodin. Posádky vyrazí vstříc sedmi rychlostním zkouškám ze servisního areálu TJ Mez Ohrada na Vsetíně.
Na více než 120 přihlášených posádek čekají během soboty tři měřené testy. Jak už bylo zmíněno v dřívějších zprávách, třikrát absolvují desetikilometrový test Hošťálková, dvakrát si poměří síly na Semetíně (7,75 km) a Jabloňové (12,30 km), která bude nejdelší zkouškou letošního ročníku.
Podívejme se nyní blíže na jednotlivé úseky. Všechny patří ke koloritu vsetínské soutěže a v předchozích ročnících se na nich už bojovalo o sekundy. RZ Hošťálková i Jabloňová doznaly proti loňsku jen minimálních změn, Semetín se tentokrát pojede v opačném směru, z Hošťálkové do Semetína.
„Při příjezdu na RZ Hošťálková prosíme účastníky i diváky o zvýšenou opatrnost v obci Ratiboř, kde probíhá tradiční jarmark. Vlastní RZ Hošťálková startuje na státní silnici na konci obce a stoupá k chatě Na Trojáku a nedaleké rozhledně. Po absolvování tohoto místa bude trať postupně klesat až k cílovému prostoru, který opět nabízí přehledné úseky, které fanouškům nabídnou hodnotnou podívanou. Zvýšenou frekvenci vozů očekáváme také za cílem, při přejezdu na RZ Semetín, kde se ve středu obce budou závodní vozy potkávat ze dvou směrů,“ naznačuje ředitel soutěže Petr Gryger.
„Jabloňová zůstává synonymem více charakterů trati. Začátkem vede po úzké lesné cestě, následně posádky absolvují rychlý sjezd z Dušné, po širokém asfaltu na Vsetín. Po ostrém odbočení vpravo pak posádky opět čeká úzká technická trať s řadou zrádných pasáží, to vše zakončeno atraktivním sjezdem do cílového prostoru na Vesníku,“ popisuje Petr Gryger.
„A k Semetínu asi není třeba toho tolik dodávat. Jedná se o úsek, který používá i Barumka. Proti srpnu ho posádky absolvují v protisměru, s cílem před obcí Semetín. Celkové se jedná o rychlý úsek po úzké silnici, s řadou nerovností a zrádných míst. Svou roli zde jistě bude hrát nejen kvalitní rozpis, ale zřejmě i volba pneumatik s ohledem na panující počasí,“ uzavírá představení trati Petr Gryger.
Soutěžní posádky se na Vsetín začnou sjíždět ve čtvrtečním podvečeru. Po vyřízení prvních formalit je v pátek čekají seznamovací jízdy či administrativní a technická přejímka. Vlastní start Bonver – Partr Rally Vsetín se uskuteční v sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Více informací a mapy najdete na oficiálních webových stránkách rally –www.vsetinrally.cz. Zde mohou všichni najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?