Už jen dny zbývají do startu Bonver – Partr rally Vsetín. Ten se po pátečních přípravách (seznamovací jízdy, přejímky) uskuteční v sobotu 14. října 2017 v 8 hodin. Posádky vyrazí vstříc sedmi rychlostním zkouškám ze servisního areálu TJ Mez Ohrada na Vsetíně.
Na více než 120 přihlášených posádek čekají během soboty tři měřené testy. Jak už bylo zmíněno v dřívějších zprávách, třikrát absolvují desetikilometrový test Hošťálková, dvakrát si poměří síly na Semetíně (7,75 km) a Jabloňové (12,30 km), která bude nejdelší zkouškou letošního ročníku.
Podívejme se nyní blíže na jednotlivé úseky. Všechny patří ke koloritu vsetínské soutěže a v předchozích ročnících se na nich už bojovalo o sekundy. RZ Hošťálková i Jabloňová doznaly proti loňsku jen minimálních změn, Semetín se tentokrát pojede v opačném směru, z Hošťálkové do Semetína.
„Při příjezdu na RZ Hošťálková prosíme účastníky i diváky o zvýšenou opatrnost v obci Ratiboř, kde probíhá tradiční jarmark. Vlastní RZ Hošťálková startuje na státní silnici na konci obce a stoupá k chatě Na Trojáku a nedaleké rozhledně. Po absolvování tohoto místa bude trať postupně klesat až k cílovému prostoru, který opět nabízí přehledné úseky, které fanouškům nabídnou hodnotnou podívanou. Zvýšenou frekvenci vozů očekáváme také za cílem, při přejezdu na RZ Semetín, kde se ve středu obce budou závodní vozy potkávat ze dvou směrů,“ naznačuje ředitel soutěže Petr Gryger.
„Jabloňová zůstává synonymem více charakterů trati. Začátkem vede po úzké lesné cestě, následně posádky absolvují rychlý sjezd z Dušné, po širokém asfaltu na Vsetín. Po ostrém odbočení vpravo pak posádky opět čeká úzká technická trať s řadou zrádných pasáží, to vše zakončeno atraktivním sjezdem do cílového prostoru na Vesníku,“ popisuje Petr Gryger.
„A k Semetínu asi není třeba toho tolik dodávat. Jedná se o úsek, který používá i Barumka. Proti srpnu ho posádky absolvují v protisměru, s cílem před obcí Semetín. Celkové se jedná o rychlý úsek po úzké silnici, s řadou nerovností a zrádných míst. Svou roli zde jistě bude hrát nejen kvalitní rozpis, ale zřejmě i volba pneumatik s ohledem na panující počasí,“ uzavírá představení trati Petr Gryger.
Soutěžní posádky se na Vsetín začnou sjíždět ve čtvrtečním podvečeru. Po vyřízení prvních formalit je v pátek čekají seznamovací jízdy či administrativní a technická přejímka. Vlastní start Bonver – Partr Rally Vsetín se uskuteční v sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Více informací a mapy najdete na oficiálních webových stránkách rally –www.vsetinrally.cz. Zde mohou všichni najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.