Bonver – Partr rally Vsetín se ve dnech 13. – 14. října 2017 opět zhostí tradice zakončení sezony rallysprintů. V seriálu RI Okna Rallysprint Série 2017 se prozatím odjely čtyři podniky, po zrušení Rally Jeseníky bude vsetínská soutěž pátým závodem. A v jeho průběhu bude stále o co bojovat, což dokládá i seznam přihlášených posádek (celkem 122 vozů), které organizační tým eviduje.
Fanoušci rallysportu jistě ví, že o titulu v hodnocení Rallysprint Série 2017 se rozhodlo už v Pačejově. Titul získala zlínská dvojice Egon Smékal - Petra Němcová. Na startu Bonver – Partr rally Vsetín však jejich Citroën DS3 R3T nebude chybět a bude zajímavé sledovat, jak se popasuje s tradičně nabitou třídou 6 (šestnáct speciálů).
„I když máme auto o kategorii výš, souboje s ´er dvojkami´ letos byly vždy ve vteřinách. Naštěstí to stačilo na titul. Teď na Vsetíně už nám vlastně až tak o nic nepůjde. Každopádně i přesto se budeme snažit dopravit auto do cíle s nejlepším výsledkem, žádné flákání se konat nebude,“ říká s tradičním úsměvem na tváři Smékalova navigátorka Petra Němcová.
Naopak za jejich zády se bude tvrdě bojovat. Teoreticky je stále ve hře o stupně vítězů v RSS 2017 šest jezdců a nikdo z nich mezi přihlášenými nechybí. V nejlepší pozici je zatím Matěj Kamenec (58 bodů), následován Josefem Zimmermannem a Michalem Horákem (oba 55 bodů), zbraně jistě ještě nesložili ani Radomír Kupec a Lukáš Nekvapil (oba 45 bodů). Teorii může živit i Marcel Svačina.
Tím však není výčet rychlých „dvoukolek“ vůbec u konce. Téměř domácí start si nenechají ujít třeba Adam Březík, Tomáš Pospíšilík, Michal Červenka či Petr Zedník.
Rozhodnuto ovšem není ani v hodnocení Poháru 2+ (pro vozy 4WD), kde se o titul poperou obhájce loňského prvenství Martin Vlček (Ford Fiesta R5) a Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Tím volně přecházíme do nejvyšších pater startovní listiny. Celkem se na Vsetíně sejde 9 speciálů R5, 3 vozy specifikace WRC a dvě „dvoutisícovky“. Kromě Martina Vlčka figurují ve startovní listině i další čtyři bývalí vítězové vsetínského sprintu – Petr Trnovec, Martin Březík, Antonín Tlusťák a Jaroslav Melichárek. Právě jeho Ford Fiesta RS WRC bude patřit k největším tahákům letošního ročníku. A do boje o podium se jistě zapojí i další zahraniční účastník Polák Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5).
Českou premiéru pak na Vsetíně obstará Agrotec Czech Abarth Team. Tandem Martin Rada – Jaroslav Jugas představí fanouškům unikátní Abarth 124 Rally kategorie R-GT.
Nezanedbatelný je i počet účastníků MČR v rally historických automobilů, kterých je přihlášeno 23. Mezi nimi nechybí třeba atraktivní cosworth Vlastimila Neumanna, mercedes Petra Hustého, opely Miroslava Krejsy a Josefa Kakrdy či bavoráky Aleše Jirátka a Martina Kučery.
Start Rally Vsetín je naplánován na sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Další informace budou postupně zveřejňovány na oficiálních webových stránkách rally – www.vsetinrally.cz, kde všichni mohou najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.