Bonver – Partr rally Vsetín se ve dnech 13. – 14. října 2017 opět zhostí tradice zakončení sezony rallysprintů. V seriálu RI Okna Rallysprint Série 2017 se prozatím odjely čtyři podniky, po zrušení Rally Jeseníky bude vsetínská soutěž pátým závodem. A v jeho průběhu bude stále o co bojovat, což dokládá i seznam přihlášených posádek (celkem 122 vozů), které organizační tým eviduje.
Fanoušci rallysportu jistě ví, že o titulu v hodnocení Rallysprint Série 2017 se rozhodlo už v Pačejově. Titul získala zlínská dvojice Egon Smékal - Petra Němcová. Na startu Bonver – Partr rally Vsetín však jejich Citroën DS3 R3T nebude chybět a bude zajímavé sledovat, jak se popasuje s tradičně nabitou třídou 6 (šestnáct speciálů).
„I když máme auto o kategorii výš, souboje s ´er dvojkami´ letos byly vždy ve vteřinách. Naštěstí to stačilo na titul. Teď na Vsetíně už nám vlastně až tak o nic nepůjde. Každopádně i přesto se budeme snažit dopravit auto do cíle s nejlepším výsledkem, žádné flákání se konat nebude,“ říká s tradičním úsměvem na tváři Smékalova navigátorka Petra Němcová.
Naopak za jejich zády se bude tvrdě bojovat. Teoreticky je stále ve hře o stupně vítězů v RSS 2017 šest jezdců a nikdo z nich mezi přihlášenými nechybí. V nejlepší pozici je zatím Matěj Kamenec (58 bodů), následován Josefem Zimmermannem a Michalem Horákem (oba 55 bodů), zbraně jistě ještě nesložili ani Radomír Kupec a Lukáš Nekvapil (oba 45 bodů). Teorii může živit i Marcel Svačina.
Tím však není výčet rychlých „dvoukolek“ vůbec u konce. Téměř domácí start si nenechají ujít třeba Adam Březík, Tomáš Pospíšilík, Michal Červenka či Petr Zedník.
Rozhodnuto ovšem není ani v hodnocení Poháru 2+ (pro vozy 4WD), kde se o titul poperou obhájce loňského prvenství Martin Vlček (Ford Fiesta R5) a Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Tím volně přecházíme do nejvyšších pater startovní listiny. Celkem se na Vsetíně sejde 9 speciálů R5, 3 vozy specifikace WRC a dvě „dvoutisícovky“. Kromě Martina Vlčka figurují ve startovní listině i další čtyři bývalí vítězové vsetínského sprintu – Petr Trnovec, Martin Březík, Antonín Tlusťák a Jaroslav Melichárek. Právě jeho Ford Fiesta RS WRC bude patřit k největším tahákům letošního ročníku. A do boje o podium se jistě zapojí i další zahraniční účastník Polák Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5).
Českou premiéru pak na Vsetíně obstará Agrotec Czech Abarth Team. Tandem Martin Rada – Jaroslav Jugas představí fanouškům unikátní Abarth 124 Rally kategorie R-GT.
Nezanedbatelný je i počet účastníků MČR v rally historických automobilů, kterých je přihlášeno 23. Mezi nimi nechybí třeba atraktivní cosworth Vlastimila Neumanna, mercedes Petra Hustého, opely Miroslava Krejsy a Josefa Kakrdy či bavoráky Aleše Jirátka a Martina Kučery.
Start Rally Vsetín je naplánován na sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Další informace budou postupně zveřejňovány na oficiálních webových stránkách rally – www.vsetinrally.cz, kde všichni mohou najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.