Bonver – Partr rally Vsetín se ve dnech 13. – 14. října 2017 opět zhostí tradice zakončení sezony rallysprintů. V seriálu RI Okna Rallysprint Série 2017 se prozatím odjely čtyři podniky, po zrušení Rally Jeseníky bude vsetínská soutěž pátým závodem. A v jeho průběhu bude stále o co bojovat, což dokládá i seznam přihlášených posádek (celkem 122 vozů), které organizační tým eviduje.
Fanoušci rallysportu jistě ví, že o titulu v hodnocení Rallysprint Série 2017 se rozhodlo už v Pačejově. Titul získala zlínská dvojice Egon Smékal - Petra Němcová. Na startu Bonver – Partr rally Vsetín však jejich Citroën DS3 R3T nebude chybět a bude zajímavé sledovat, jak se popasuje s tradičně nabitou třídou 6 (šestnáct speciálů).
„I když máme auto o kategorii výš, souboje s ´er dvojkami´ letos byly vždy ve vteřinách. Naštěstí to stačilo na titul. Teď na Vsetíně už nám vlastně až tak o nic nepůjde. Každopádně i přesto se budeme snažit dopravit auto do cíle s nejlepším výsledkem, žádné flákání se konat nebude,“ říká s tradičním úsměvem na tváři Smékalova navigátorka Petra Němcová.
Naopak za jejich zády se bude tvrdě bojovat. Teoreticky je stále ve hře o stupně vítězů v RSS 2017 šest jezdců a nikdo z nich mezi přihlášenými nechybí. V nejlepší pozici je zatím Matěj Kamenec (58 bodů), následován Josefem Zimmermannem a Michalem Horákem (oba 55 bodů), zbraně jistě ještě nesložili ani Radomír Kupec a Lukáš Nekvapil (oba 45 bodů). Teorii může živit i Marcel Svačina.
Tím však není výčet rychlých „dvoukolek“ vůbec u konce. Téměř domácí start si nenechají ujít třeba Adam Březík, Tomáš Pospíšilík, Michal Červenka či Petr Zedník.
Rozhodnuto ovšem není ani v hodnocení Poháru 2+ (pro vozy 4WD), kde se o titul poperou obhájce loňského prvenství Martin Vlček (Ford Fiesta R5) a Jaromír Tarabus (Škoda Fabia R5). Tím volně přecházíme do nejvyšších pater startovní listiny. Celkem se na Vsetíně sejde 9 speciálů R5, 3 vozy specifikace WRC a dvě „dvoutisícovky“. Kromě Martina Vlčka figurují ve startovní listině i další čtyři bývalí vítězové vsetínského sprintu – Petr Trnovec, Martin Březík, Antonín Tlusťák a Jaroslav Melichárek. Právě jeho Ford Fiesta RS WRC bude patřit k největším tahákům letošního ročníku. A do boje o podium se jistě zapojí i další zahraniční účastník Polák Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5).
Českou premiéru pak na Vsetíně obstará Agrotec Czech Abarth Team. Tandem Martin Rada – Jaroslav Jugas představí fanouškům unikátní Abarth 124 Rally kategorie R-GT.
Nezanedbatelný je i počet účastníků MČR v rally historických automobilů, kterých je přihlášeno 23. Mezi nimi nechybí třeba atraktivní cosworth Vlastimila Neumanna, mercedes Petra Hustého, opely Miroslava Krejsy a Josefa Kakrdy či bavoráky Aleše Jirátka a Martina Kučery.
Start Rally Vsetín je naplánován na sobotu 14. října v 8 hodin ze servisního parkoviště na Ohradě. Předpokládaný dojezd první posádky na cílovou rampu u centra Samohýl Motor Zlín je krátce po 16. hodině (16:13 h).
Další informace budou postupně zveřejňovány na oficiálních webových stránkách rally – www.vsetinrally.cz, kde všichni mohou najít i přehledy uzávěr a přepravních opatření (změn ve veřejné dopravě, omezení autobusových linek). Aktivní je i facebookový profil Rally Vsetín.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?