Velmi kvalitní podívanou slibuje 47. ročník Barum Czech Rally Zlín, který se pojede poslední srpnový víkend (25. – 27. srpna) ve Zlíně a bude součásti FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a TrueCam Mistrovství České republiky v rally 2017 (MCR). Pořadatelům se přihlásilo celkem 151 posádek z 22 států. Ve Zlíně se objeví všechna esa z čela průběžného pořadí evropského a domácího šampionátu.
Nebývalý počet celkem 37 vozů kategorie R5 na startu budí parádní podívanou pro fanoušky. K největším favoritům se řadí pětinásobný vítěz zlínské rally a obhájce prvenství Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) z továrního týmu Škoda Motorsport, úřadující evropský šampion a současný lídr ERC Kajetan Kajetanowicz z Polska (Ford Fiesta R5), dále Bruno Magalhaes z Portugalska (Škoda Fabia R5), Rus Alexej Lukjaňuk a Francouz Bryan Bouffier (oba Ford Fiesta R5). Kartami na předních příčkách určitě zamíchají Lotyš Nikolaj Gryazin, Němec Marijan Griebel, Francouz Sylvain Michel, Polák Grzegorz Grzyb, Slovák Martin Koči (všichni Škoda Fabia R5) nebo Španělé José Mária López a José António Suárez (oba Peugeot 208 T16). Čeřit vodu může i vítěz legendárního závodu 24 hodin Le Mans Romain Dumas z Francie (Porsche 997 GT3), bývalý okruhový tovární jezdec značek Audi a Porsche.
Z české špičky se představí vedle Kopeckého dále Václav Pech, Miroslav Jakeš (oba Ford Fiesta R5), Tomáš Kostka, Pavel Valoušek, Jan Černý, Vojtěch Štajf (všichni Škoda Fabia R5). Po třech letech se vrací na barumku legenda českého rallysportu a trojnásobný vítěz zlínské rally Roman Kresta. Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na umístění v elitní desítce Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Antonín Tlusťák (Škoda Fabia R5) nebo Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000).
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům dvojice jezdců továrního týmu Opel. Fin Jari Huttunen a Brit Chris Ingram (Opel Adam R2), kteří zároveň zápolí o juniorský titul. Mladík ze země tísíce jezer je velkým talentem světové rally a má před sebou slibnou budoucnost. Do Zlína přijede i lídr ERC3 Turek Bagra Banaz (Ford Fiesta R2T), dále Poláci Aleks Zawada (Opel Adam R2) a Jerzy Tomaszczyk (Ford Fiesta R2), evropskou konkurenci poměří lídr českého šampionátu „dvoukolkářů" Julian Wagner z Rakouska, z českých jezdců pojede o přední příčky Filip Mareš, Dominik Brož (oba Peugeot 208 R2), Egon Smékal (Citroën DS3 R3T) nebo Andrej Barčák (Opel Adam R2).
Ve startovním poli najdeme i „sedmičku" zástupkyň něžného pohlaví za volantem, na letošní barumce se představí i bývalý mistr světa v ledním hokeji Martin Špaňhel (Honda Civic VTi) nebo televizní moderátor Tomáš Hauptvogel (Opel Adam Cup). Barumka nabídne koncem prázdnin rozhodně zajímavou podívanou!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.