Zcela rozdílný přístup v přípravě na Barum rally zvolili „Pasekáři“. Zatímco Petr „Balvan“ Krajča cedil pot za volantem traktoru a kombajnu při žních na polích, Honza Houšť vzal přítelkyni a vyrazil chytat bronz na Kapverdy.
Svým způsobem to ale do sebe zapadá. Petr držel rytmus za volantem a Honza si čistil hlavu od posledního závodu, který společně odjeli v Pačejově. Z jihozápadu Čech odjížděla posádka z Želechovických pasek spokojena, neboť ovládla třídu 8. „Krásný závod na technických a rychlých zkouškách, který byl zakončený poháry za vítězství ve třídě. Takový závod se musí pochopitelně líbit každému jezdci. V průběhu předposledního sprintu sezony jsme neměli nejmenší problém s technikou nebo na trati a tak jsme si závod užívali. Byli bychom rádi, kdyby i ve stejném duchu pokračoval další závod, tedy Barum rally,“ vrátil se ještě myšlenkou k poslednímu startu Petr Krajča. Díky vítězství, ale také odstoupení největšího soupeře v boji o konečný titul ve třídě v rallysprintové sérii, Matěje Řeháka, si „pasekáři“ pojistili průběžné vedení ve třídě 8 a o jejich triumfu v této třídě je nemůže už nic letos připravit.
Nyní čeká na Petra s Honzou vrchol sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín. „Velice moc se na domácí soutěž těšíme a to už hned z několika důvodů. Jednak má Barum rally velké jméno nejenom u nás, ale i v Evropě a do Zlína se sjede velmi zajímavé startovní pole. Dále je radost závodit na domácích tratích, když víte, že se na vás přijde podívat spousta kamarádů a přátel. Pochopitelně okolo erzet nebude chybět náš fan klub, jenž nás letos doprovázel na každé soutěži. A nakonec nesmím zapomenout ani na skvělou atmosféru, ve které se po tři dny závodí. Barum rally je prostě u nás fenomén a je radost být jejím účastníkem. Proto bych rád pozval všechny naše fanoušky, aby přijeli do Zlína a podpořili nás, ale i všechny posádky, které se postaví na start. Přijďte i za námi do servisu, rádi se podělíme o zážitky a pro sběratele fotografií i zapózujeme,“ pozval příznivce motoristického sportu do Zlína Honza Houšť. Petr s Honzou najdou skvělé servisní zázemí opět u „oranžovočerných“, tedy u Minařík racing, který se bude po dobu závodu starat o jejich Renault Clio Sport. Pokud je pro posádku servisní stan neměnný, u designu Renaultu dojde k nepatrným změnám, které si kluci speciálně pro Barum rally připravili. Novinky na autě nebudeme dopředu prozrazovat, stálí příznivci posádky je jistě rychle odhalí. Poodhalíme ovšem důvod, proč navštívit kluky v servisu. Pro malé budou připravené malé dárky a pro velké příznivce posádky pak nové podpisové karty. „S hlavním a naším významným partnerem se představíme na konci srpna na Zlínsku. Přijďte za námi, těšíme se na vás,“ lákají své fanoušky Petr s Honzou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.