Čtvrtý start v letošní sezoně proměnili Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou na Mitsubishi Lancer EVO IX ve čtvrtou cílovou rampu. Naposledy se tak stalo při Rally Pačejov, kde posádka obsadila 18. příčku.
Kolotoč jednodenních soutěží se po dvouměsíční pauze přesunul na jihzápad Čech do Pačejova. Zde na posádky čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 ostrých kilometrů. Na startu nechyběl ani průběžně pátý nejrychlejší jezdec kategorie P2+ Lumír Firla. Pilot z Orlové stejně jako po celou sezónu i v Pačejově využil služeb K.I.T. racingu a společně se Zdeňkem Jůrkou usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. „Do Pačejova jsme se se Zdeňkem těšili, neboť dvouměsíční pauza nám jezdcům jaksi moc nevyhovuje. Člověk by byl raději častěji v závodním autě, ale jsou věci, které ovlivnit nelze. Na této soutěži jsem v minulosti několikrát startoval, a tudíž jsem měl představu, co nás zde čeká. Ale že budeme odjíždět lehce zklamaní, to jsem netušil ani v nejmenším,“ uvedl Lumír Firla. V úvodní sekci čekaly na posádky dvě rychlostní zkoušky. Obě zajeli Lumír se Zdeňkem shodně ve dvanáctém nejrychlejším čase a tato příčka patřila posádce i v průběžném hodnocení kategorie P2+. Také další čtyři zkoušky byly ze strany soutěžní dvojice na hranici první desítky. Na vině byl technický problém u Mitsubishi, který posádku lehce znervózňoval. „U Mitsubishi jsem měl lehce přebrzděný zadek vozu a z toho pramenily jezdecké chybičky. Na jedné ze zkoušek jsem se i přetočil a u auta mi pro jistotu zhasl i motor. Zde jsem ztratil několik vteřin. Nechci se ale vymlouvat na auto, prostě jsem neměl svůj den. I kdybych nechyboval s přetočením a zhasnutím motoru, mohl jsem být lepší maximálně o tři místa absolutně. Myslím si, že jsme měli na víc, ale taková prostě rally je. Připadá vám, že jedete rychle, ale ty časy tam prostě nejsou. A když se v cíli podíváte do výsledků a zjistíte, že vás pojeli i nejrychlejší dvoukolky, pak si řeknete… Není každý den posvícení. Jsme zklamaní, ale bereme situaci takovou, jaká je. Věřím, že na Vsetíně se svezu lépe a veškeré plány soustřeďuji tímto směrem,“ zhodnotil čtvrtý sprint letošní sezony zklamaný Lumír Firla. Po šesti odjetých zkouškách figurovali Firla s Jůrkou na 11. příčce v P2+. A i když v posledních dvou erzetách posádka zabojovala a zajela sedmý a šestý čas v kategorii, na posun ve výsledcích kategorie to již nestačilo. V cíli pačejovské rally byli Lumír se Zdeňkem klasifikováni na 18. místě absolutně a 11. místě v kategorii P2+.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.