Čtvrtý start v letošní sezoně proměnili Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou na Mitsubishi Lancer EVO IX ve čtvrtou cílovou rampu. Naposledy se tak stalo při Rally Pačejov, kde posádka obsadila 18. příčku.
Kolotoč jednodenních soutěží se po dvouměsíční pauze přesunul na jihzápad Čech do Pačejova. Zde na posádky čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 ostrých kilometrů. Na startu nechyběl ani průběžně pátý nejrychlejší jezdec kategorie P2+ Lumír Firla. Pilot z Orlové stejně jako po celou sezónu i v Pačejově využil služeb K.I.T. racingu a společně se Zdeňkem Jůrkou usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. „Do Pačejova jsme se se Zdeňkem těšili, neboť dvouměsíční pauza nám jezdcům jaksi moc nevyhovuje. Člověk by byl raději častěji v závodním autě, ale jsou věci, které ovlivnit nelze. Na této soutěži jsem v minulosti několikrát startoval, a tudíž jsem měl představu, co nás zde čeká. Ale že budeme odjíždět lehce zklamaní, to jsem netušil ani v nejmenším,“ uvedl Lumír Firla. V úvodní sekci čekaly na posádky dvě rychlostní zkoušky. Obě zajeli Lumír se Zdeňkem shodně ve dvanáctém nejrychlejším čase a tato příčka patřila posádce i v průběžném hodnocení kategorie P2+. Také další čtyři zkoušky byly ze strany soutěžní dvojice na hranici první desítky. Na vině byl technický problém u Mitsubishi, který posádku lehce znervózňoval. „U Mitsubishi jsem měl lehce přebrzděný zadek vozu a z toho pramenily jezdecké chybičky. Na jedné ze zkoušek jsem se i přetočil a u auta mi pro jistotu zhasl i motor. Zde jsem ztratil několik vteřin. Nechci se ale vymlouvat na auto, prostě jsem neměl svůj den. I kdybych nechyboval s přetočením a zhasnutím motoru, mohl jsem být lepší maximálně o tři místa absolutně. Myslím si, že jsme měli na víc, ale taková prostě rally je. Připadá vám, že jedete rychle, ale ty časy tam prostě nejsou. A když se v cíli podíváte do výsledků a zjistíte, že vás pojeli i nejrychlejší dvoukolky, pak si řeknete… Není každý den posvícení. Jsme zklamaní, ale bereme situaci takovou, jaká je. Věřím, že na Vsetíně se svezu lépe a veškeré plány soustřeďuji tímto směrem,“ zhodnotil čtvrtý sprint letošní sezony zklamaný Lumír Firla. Po šesti odjetých zkouškách figurovali Firla s Jůrkou na 11. příčce v P2+. A i když v posledních dvou erzetách posádka zabojovala a zajela sedmý a šestý čas v kategorii, na posun ve výsledcích kategorie to již nestačilo. V cíli pačejovské rally byli Lumír se Zdeňkem klasifikováni na 18. místě absolutně a 11. místě v kategorii P2+.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.