Čtvrtý start v letošní sezoně proměnili Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou na Mitsubishi Lancer EVO IX ve čtvrtou cílovou rampu. Naposledy se tak stalo při Rally Pačejov, kde posádka obsadila 18. příčku.
Kolotoč jednodenních soutěží se po dvouměsíční pauze přesunul na jihzápad Čech do Pačejova. Zde na posádky čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 ostrých kilometrů. Na startu nechyběl ani průběžně pátý nejrychlejší jezdec kategorie P2+ Lumír Firla. Pilot z Orlové stejně jako po celou sezónu i v Pačejově využil služeb K.I.T. racingu a společně se Zdeňkem Jůrkou usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. „Do Pačejova jsme se se Zdeňkem těšili, neboť dvouměsíční pauza nám jezdcům jaksi moc nevyhovuje. Člověk by byl raději častěji v závodním autě, ale jsou věci, které ovlivnit nelze. Na této soutěži jsem v minulosti několikrát startoval, a tudíž jsem měl představu, co nás zde čeká. Ale že budeme odjíždět lehce zklamaní, to jsem netušil ani v nejmenším,“ uvedl Lumír Firla. V úvodní sekci čekaly na posádky dvě rychlostní zkoušky. Obě zajeli Lumír se Zdeňkem shodně ve dvanáctém nejrychlejším čase a tato příčka patřila posádce i v průběžném hodnocení kategorie P2+. Také další čtyři zkoušky byly ze strany soutěžní dvojice na hranici první desítky. Na vině byl technický problém u Mitsubishi, který posádku lehce znervózňoval. „U Mitsubishi jsem měl lehce přebrzděný zadek vozu a z toho pramenily jezdecké chybičky. Na jedné ze zkoušek jsem se i přetočil a u auta mi pro jistotu zhasl i motor. Zde jsem ztratil několik vteřin. Nechci se ale vymlouvat na auto, prostě jsem neměl svůj den. I kdybych nechyboval s přetočením a zhasnutím motoru, mohl jsem být lepší maximálně o tři místa absolutně. Myslím si, že jsme měli na víc, ale taková prostě rally je. Připadá vám, že jedete rychle, ale ty časy tam prostě nejsou. A když se v cíli podíváte do výsledků a zjistíte, že vás pojeli i nejrychlejší dvoukolky, pak si řeknete… Není každý den posvícení. Jsme zklamaní, ale bereme situaci takovou, jaká je. Věřím, že na Vsetíně se svezu lépe a veškeré plány soustřeďuji tímto směrem,“ zhodnotil čtvrtý sprint letošní sezony zklamaný Lumír Firla. Po šesti odjetých zkouškách figurovali Firla s Jůrkou na 11. příčce v P2+. A i když v posledních dvou erzetách posádka zabojovala a zajela sedmý a šestý čas v kategorii, na posun ve výsledcích kategorie to již nestačilo. V cíli pačejovské rally byli Lumír se Zdeňkem klasifikováni na 18. místě absolutně a 11. místě v kategorii P2+.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.