Pačejovské rozčarování pro Lumíra Firlu

Rally Pačejov (CZE)
Rally Pačejov (CZE), foto: Dušek, František
Miroslav Vebr 2. srpna 2017 17:00
Sdílej:

Čtvrtý start v letošní sezoně proměnili Lumír Firla se Zdeňkem Jůrkou na Mitsubishi Lancer EVO IX ve čtvrtou cílovou rampu. Naposledy se tak stalo při Rally Pačejov, kde posádka obsadila 18. příčku.

Kolotoč jednodenních soutěží se po dvouměsíční pauze přesunul na jihzápad Čech do Pačejova. Zde na posádky čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 ostrých kilometrů. Na startu nechyběl ani průběžně pátý nejrychlejší jezdec kategorie P2+ Lumír Firla. Pilot z Orlové stejně jako po celou sezónu i v Pačejově využil služeb K.I.T. racingu a společně se Zdeňkem Jůrkou usedl do Mitsubishi Lancer EVO IX. „Do Pačejova jsme se se Zdeňkem těšili, neboť dvouměsíční pauza nám jezdcům jaksi moc nevyhovuje. Člověk by byl raději častěji v závodním autě, ale jsou věci, které ovlivnit nelze. Na této soutěži jsem v minulosti několikrát startoval, a tudíž jsem měl představu, co nás zde čeká. Ale že budeme odjíždět lehce zklamaní, to jsem netušil ani v nejmenším,“ uvedl Lumír Firla. V úvodní sekci čekaly na posádky dvě rychlostní zkoušky. Obě zajeli Lumír se Zdeňkem shodně ve dvanáctém nejrychlejším čase a tato příčka patřila posádce i v průběžném hodnocení kategorie P2+. Také další čtyři zkoušky byly ze strany soutěžní dvojice na hranici první desítky. Na vině byl technický problém u Mitsubishi, který posádku lehce znervózňoval. „U Mitsubishi jsem měl lehce přebrzděný zadek vozu a z toho pramenily jezdecké chybičky. Na jedné ze zkoušek jsem se i přetočil a u auta mi pro jistotu zhasl i motor. Zde jsem ztratil několik vteřin. Nechci se ale vymlouvat na auto, prostě jsem neměl svůj den. I kdybych nechyboval s přetočením a zhasnutím motoru, mohl jsem být lepší maximálně o tři místa absolutně. Myslím si, že jsme měli na víc, ale taková prostě rally je. Připadá vám, že jedete rychle, ale ty časy tam prostě nejsou. A když se v cíli podíváte do výsledků a zjistíte, že vás pojeli i nejrychlejší dvoukolky, pak si řeknete… Není každý den posvícení. Jsme zklamaní, ale bereme situaci takovou, jaká je. Věřím, že na Vsetíně se svezu lépe a veškeré plány soustřeďuji tímto směrem,“ zhodnotil čtvrtý sprint letošní sezony zklamaný Lumír Firla. Po šesti odjetých zkouškách figurovali Firla s Jůrkou na 11. příčce v P2+. A i když v posledních dvou erzetách posádka zabojovala a zajela sedmý a šestý čas v kategorii, na posun ve výsledcích kategorie to již nestačilo. V cíli pačejovské rally byli Lumír se Zdeňkem klasifikováni na 18. místě absolutně a 11. místě v kategorii P2+.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.