Tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník se v letošní sezoně zaměřuje na rallysprintové mistrovství. Doposud vždy bodovala a pečlivý sběr bodů jim zabezpečuje účast v bojích o nejvyšší příčky v závěrečném účtování třídy 6.
Po dvojnásobné pohárové kolekci za umístění ve třídě se Lukáš s Romanem na Rally Pačejov velmi těšili. Třetí místo z Vyškova a druhý flek z Mostu naznačoval stoupající trend posádky. Pro úplnost ještě doplníme umístění z úvodního sprintu sezony, tedy Kopné a 6. místo kluků ve třídě. Pačejovská rally je ovšem velmi náročná a rychlá soutěž se zatáčkami za křoví. Velmi důležitý je zde proto rozpis a sehranost posádky. I když tady oba kluci v minulosti již startovali, o náročnosti tratě se rychle přesvědčili. „Rally Pačejov patří pro nás mezi nejtěžší závody rallysprint série a navíc od posledního podniku uplynula téměř dvouměsíční pauza. Po absolvování administrativní přejímky jsme se šli připravovat na páteční trénování. Už při seznamovacích jízdách jsme pochopili, že RZ Čečelovice bude rozhodovat celou soutěž. Obrácený směr této RZ udělal tuto zkoušku ještě obtížnější. Tato zkouška v předchozích ročnících o mnohém rozhodovala, ale ani ostatní erzety nebyly nijak odpočinkové,“ přiblížil pohled na tratě Roman Koscelník. Ve třídě 6, kam je zařazen Opel Adam R2, bylo v Pačejově, ostatně jako na všech sprintech sezony, nabito. Celkem 17 posádek se chtělo porvat o desetinky vteřin. Nejenom pro jezdce z této třídy čekalo v závodě osm rychlostních zkoušek ve třech sekcích. „Když nás v sobotu ráno probudil déšť, báli jsme se, zda-li nebude proměnlivé počasí, jenž by ještě více ztížilo už tak náročnou soutěž. Naštěstí naše obavy byly zbytečné a po celou dobu soutěže bylo nádherně. Úvodní zkoušku jsme zajeli ve čtvrtém nejrychlejším čase ve třídě, a ikdyž jsme druhou erzetu dokončili na pátém místě, v průběžné klasifikaci jsme si drželi čtvrtou příčku. To vše hovoří o naprosté vyrovnanosti naší třídy. Nemůžete jít do závodu s tím, že některou zkoušku vypustíte, neboť v tu chvíli vám soupeři ujedou. A přesně to nás baví a naplňuje,“ uvedl po první sekci rychlostních zkoušek Lukáš Nekvapil. Po dvou odjetých erzetách byli Lukáš s Romanem těsně za „bednou“, kdy od třetího místa, které v tu chvíli držel Petr Semerád, dělilo kluky 2,6 vteřiny. Následovalo přeskupení a servis, po kterém čekala na jezdce nejnáročnější část soutěže se čtyřmi rychlostními zkouškami. Když Nekvapil s Koscelníkem zajeli na RZ Doubravice opět pátý čas ve třídě, na chvíli se posunuli v průběžném hodnocení na bednu. Zde se kluci vyhřívali po tři zkoušky, aby je na konci sekce předskočil Michal Horák. O výsledku tedy měly rozhodnout závěrečné dvě zkoušky soutěže a Lukáš s Romanem usilovali o návrat na bednu. Jejich snahu o dobrý výsledek ovšem zmařil v závěru defekt.
„Po druhé sekci rychlostních zkoušek jsme stále figurovali na 4. místě ve třídě, když jsme se během ní posunuli na 3. místo a následně opět propadli na 4. Pouze pořadí se promíchalo, na třetího Michala Horáka jsme ztráceli 0,3 vteřiny a za námi jsme měli o 1,2 vteřiny dotahujícího se Semeráda po penalizaci. To znamenalo, že v poslední sekci erzet bude velký boj o 3. místo. Jenže 7. RZ se nám nepovedla a propadli jsme se na 5. místo se ztrátou 3,4 vteřiny na Michala Horáka, jenž také klesl o jednu příčku. I přesto jsme šli do poslední RZ naplno, ale nebylo nám přáno a defekt v závěrečné části rozhodl, že lepší jak 5. místo si letos z Pačejova neodvezeme. Teď nás čeká více než dvouměsíční pauza před závěrečným závodem sezony, kde chceme bojovat o celkové pódium ve třídě 6. Děkujeme především našim partnerům TNT Počernice, Autodoprava Brno, Intertech, Sagitta, Zyksal, Geotest, Město Tišnov. Dále děkujeme Brynda racing za výborně připravený vůz, výborný catering a podporu. V neposlední řadě, musíme poděkovat našemu skvělému fanklubu, opět tam byl, opět diktoval DAJGAS!!!,“ odhalil problémy v závěru sprintu a zároveň pěl chválu nejbližším Roman Koscelník. Vedle 5. místa ve třídě 6 náleží posádce i 23. místo v absolutní klasifikaci a 7. místo v RSS. A na závěr ještě malé nahlédnutí do průběžné tabulky hodnocení třídy 6. Po odečtu nejhoršího výsledku vede třídu Matěj Kamenec s 75 body před Michalem Horákem s 58 body, Lukášem Nekvapilem s 55 body a čtyřku silných uzavírá Radomír kupec s 54 body. Na posledním sprintu sezony ve Vsetíně tedy půjde o hodně a Lukáš s Romanem mohu odjíždět jako vítězové nebo jako „bramboroví“.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.