Seznam přihlášených posádek na pačejovskou rally se pomalu, ale jistě plní. Zájemcům o start, kteří ještě neposlali přihlášku, zbývá už jen několik dní. Přijímání přihlášek se uzavře již tuto neděli 16. 7. 2017 ve 24 hod. Pohled do seznamu přihlášených již teď nabízí nejedno překvapení.
V Pačejově se měla odehrát česká premiéra vozu Hyundai i20 R5 prostřednictvím Patrika Rujbra, avšak ten před pár dny zvolil osvědčenou Fabii R5. Na start se chystá i loňský vítěz Jan Dohnal s Fordem Focus WRC, Jan Sýkora se Škodou Fabií R5 nebo německý multišampion Matthias Kahle také s Fabií R5. Velkým překvapením je i přihláška špičkového slovenského jezdce Martina Kočiho s legendárním českým spolujezdcem Filipem Schovánkem.
Po odvolání Rally Jeseníky bude pačejovská soutěž předposledním podnikem Rallysprint serie. Po dlouhých 27 letech se v oficiálním názvu rally objevuje jméno pořadatelské obce. "Rally Pačejov" se jela naposled v roce 1989 ještě jako oblastní soutěž. Po pětatřiceti letech se však mění také místo zázemí celé rally. Díky úzké spolupráci s obcí Pačejov bude v letošním roce umístěno v Kulturním domě v Pačejově nádraží. Co se nemění, to je sportovní centrum rally, které tradičně poskytne město Horažďovice. Také osvědčené lokality rychlostních zkoušek zůstávají zachovány, stejně jako prostorný servis na letišti v Kadově.
XXXVIII. Rally Pačejov se pojede pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje pana Josefa Bernarda. Plzeňský kraj patří v dnešní době mezi nejvýznamnější partnery Rally Pačejov. To této akci dodává punc nejvyšší kvality nejen na jihozápadě Čech.
Veškeré informace k rally jsou k dispozici na oficiální internetové stránce www.rallypacejov.cz
Zdroj: Miroslav Žitník ml.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.