Jeden z dílů rallysprintového seriálu (tedy jednodenních podniků) Rally Jeseníky, se letos bohužel neuskuteční, i přesto, že organizátoři měli připravené pěkné tratě a pár novinek na vylepšení jesenické rally. Díky pozastaveným dotacím z MŠMT ČR, o kterých slýcháváme z různých médií už delší dobu, se v letošním roce nebude konat více sportovních podniků a podzimní jesenická rally ve Šternberku je jedním z nich.
„Velmi mě mrzí, že nebudeme moci uskutečnit jubilejní 10. ročník tradiční Rally Jeseníky v našem městě a krásném okolí podhůří Jeseníků, ale bez dotací, které nám byly v minulých letech poskytovány, nejsme schopni soutěž uspořádat,“ řekl předseda organizačního výboru a prezident AMK Ecce Homo v ÚAMK, pan Vlastimil Malík.
Organizační výbor místního automotoklubu tak zasedl a rozhodl o zrušení konání rally. „Měli jsme pro pořádání rally vytvořenou finanční rezervu, kterou bychom kryli případné škody nebo nečekané situace (poškození vozovky apod.). Vzhledem k tomu, že jsme neobdrželi žádné dotace pro pořádání ME v závodech automobilů do vrchu, jediného ME svého druhu v ČR, použili jsme všechny dostupné prostředky na jeho profinancování. Náš AMK ECCE HOMO nezůstal nikdy nikomu nic dlužen, tudíž jsme nechtěli podstoupit toto riziko, a proto rada rozhodla rally nepořádat,“ dodal Malík. Rally Jeseníky, součást rallysprintového mistrovství, která se měla uskutečnit 15. – 16. září 2017, je tedy s konečnou platností zrušena.
„Nezbývá než poděkovat všem kolegům z organizačního výboru, zúčastněným obcím na plánovaných tratích, Městu Šternberk, Olomouckému kraji a věřit, že do příštího ročníku se situace vyřeší a my budeme moci uspořádat do třetice desátý ročník soutěže,“ uzavírá předseda Malík.
Posádky bojující o titul Rallysprint série + Pohár 2+ tedy budeme moci vidět při posledním klání 13. - 14. 10. 2017 na Bonver Partr Rally Vsetín.
Zdroj: Autosport.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.