Jeden z dílů rallysprintového seriálu (tedy jednodenních podniků) Rally Jeseníky, se letos bohužel neuskuteční, i přesto, že organizátoři měli připravené pěkné tratě a pár novinek na vylepšení jesenické rally. Díky pozastaveným dotacím z MŠMT ČR, o kterých slýcháváme z různých médií už delší dobu, se v letošním roce nebude konat více sportovních podniků a podzimní jesenická rally ve Šternberku je jedním z nich.
„Velmi mě mrzí, že nebudeme moci uskutečnit jubilejní 10. ročník tradiční Rally Jeseníky v našem městě a krásném okolí podhůří Jeseníků, ale bez dotací, které nám byly v minulých letech poskytovány, nejsme schopni soutěž uspořádat,“ řekl předseda organizačního výboru a prezident AMK Ecce Homo v ÚAMK, pan Vlastimil Malík.
Organizační výbor místního automotoklubu tak zasedl a rozhodl o zrušení konání rally. „Měli jsme pro pořádání rally vytvořenou finanční rezervu, kterou bychom kryli případné škody nebo nečekané situace (poškození vozovky apod.). Vzhledem k tomu, že jsme neobdrželi žádné dotace pro pořádání ME v závodech automobilů do vrchu, jediného ME svého druhu v ČR, použili jsme všechny dostupné prostředky na jeho profinancování. Náš AMK ECCE HOMO nezůstal nikdy nikomu nic dlužen, tudíž jsme nechtěli podstoupit toto riziko, a proto rada rozhodla rally nepořádat,“ dodal Malík. Rally Jeseníky, součást rallysprintového mistrovství, která se měla uskutečnit 15. – 16. září 2017, je tedy s konečnou platností zrušena.
„Nezbývá než poděkovat všem kolegům z organizačního výboru, zúčastněným obcím na plánovaných tratích, Městu Šternberk, Olomouckému kraji a věřit, že do příštího ročníku se situace vyřeší a my budeme moci uspořádat do třetice desátý ročník soutěže,“ uzavírá předseda Malík.
Posádky bojující o titul Rallysprint série + Pohár 2+ tedy budeme moci vidět při posledním klání 13. - 14. 10. 2017 na Bonver Partr Rally Vsetín.
Zdroj: Autosport.cz
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?