Legendární jezdec rallye Roman Kresta se po více než třech letech vrací zpátky mezi závodníky. Bude hájit barvy MOGUL Racing Teamu, ve kterém v minulosti strávil sedm let a nasbíral s ním řadu úspěchů včetně vítězství na Rally Bohemia nebo Barum Czech Rally Zlín. Právě těchto dvou podniků se letos zúčastní. V kabině závodního speciálu Škody Fabia R5 mu bude jako spolujezdec sekundovat Petr Starý.
MOGUL Racing Team získal nejméně pro letošní sezónu fenomenálního jezdce Romana Krestu, kterého přemluvil k návratu na závodní tratě. Tato legenda, která letos oslavila jedenačtyřicáté narozeniny, ve stáji doplní největší naději české rallye Jana Černého. MOGUL Racing Team bude mít se dvěma takto skvělými posádkami nejvyšší ambice. „Chceme, aby se motorsport v Česku dál rozvíjel, aby přitáhl nové diváky. Česká rallye potřebuje podpořit, a kdo jiný by jí měl být oporou než tradiční české značky MOGUL a BENZINA. Věříme, že kombinace jezdeckého guru Romana Kresty a mladého talentovaného závodníka Jana Černého bude pro diváky ten správný magnet,“ vysvětluje Petr Kalach, vedoucí odboru marketingu společnosti Paramo spadající do skupiny Unipetrol, pod jejíž křídla MOGUL Racing Team patří.
Roman Kresta, který se v poslední době věnoval vlastnímu týmu Kresta Racing a ladění závodních aut, dostával nabídky na návrat pravidelně. Podle svých slov byl ale jednak velmi pracovně vytížený a jednak po mnoha letech strávených za volantem také bez chuti a motivace k závodění. To se ale letos změnilo.
„Sešlo se víc faktorů najednou. Začal jsem cítit, že bych si mohl udělat radost, trochu si odpočinout od běžného pracovního shonu a prostě se zase svézt v závodním autě. Na stole stále ležela nabídka od Parama, spolujezdec Petr Starý se mi připomínal a i od dětí jsem v poslední době slýchával, kdy že mě zase uvidí závodit. Do toho se postupně z těžké autonehody zotavuje můj kamarád a dlouholetý spolujezdec Petr Gross, kterému jsem slíbil, že až se dostane do formy, svezeme se spolu. No a na to musím být ve formě i já,“ usmívá se Roman Kresta. „V neposlední řadě chci udělat radost fanouškům. Bez nich by rallye neexistovala, zaslouží si to,“ doplňuje.
Právě sportovním fanouškům se dlouhodobě věnuje i Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice patřící do skupiny Unipetrol, která MOGUL Racing tým podporuje. „V rámci projektu Rozjeďte to naplno přinášíme neotřelé sportovní zážitky široké veřejnosti, ať jde o extrémní běžecké závody nebo možnost vyzkoušet si na vlastní kůži třeba akrobatické létání. Podpora motorsportu má v našich aktivitách pevné místo, a když můžeme být letos součástí takovéhoto velkého návratu, je to pro nás čest,“ říká vedoucí odboru marketingu Benziny Agnieszka Bobrukiewicz.
Ačkoliv Roman Kresta bere přípravy naprosto vážně, trénuje a ladí závodní vůz, přiznává, že po tak dlouhé době strávené mimo kokpit musí poprvé – minimálně v prvním podniku – přestat myslet na nejvyšší mety: „Vždycky bylo mým cílem vyhrávat, teď je cílem zúčastnit se. I když dám do závodu maximum, musím být v tomto ohledu realistický. Samotná jízda pro mě bude odměnou. Rally Bohemia je skvělý závod a chci si ho užít,“ uzavírá Kresta, který dnes po tiskové konferenci míří rovnou do Mladé Boleslavi, aby využil poslední dva dny před závodem k seznámení se s tratí.
Fanoušci Romana Krestu uvidí na Rally Bohemia v sobotu a v neděli 1. a 2. července. Na Barum Czech Rally Zlín bude Kresta bojovat od 25. do 27. srpna.
Zdroj: Pavel Kaidl, tiskový mluvčí skupiny Unipetrol
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?