Dalším podnikem Rallysprint série 2017 bude již XXXVIII. ročník Rally Pačejov. Po odchodu hlavního partnera rally byli organizátoři z AMK Pačejov v těžké situaci. Již na podzim minulého roku však bylo rozhodnuto, že se další ročník pačejovské rally pojede. Přestože se doposud nepodařilo najít nového hlavního partnera, přípravy na rally probíhají podle plánu.
Díky vstřícnému postoji obce Pačejov se podařilo zajistit nové zázemí pro rally, také všechna povolení ohledně trati rychlostních zkoušek již mají organizátoři na stole. Pokud se nepodaří uzavřít dohoda s novým generálním sponzorem, pojede se rally pod názvem „Rally Pačejov“. Pod tímto názvem se v Pačejově závodilo naposledy v roce 1989, kdy na pořádání rally ještě nebylo potřeba takové množství finančních prostředků. Dnes však můžeme garantovat, že napjatý rozpočet rally nebude mít na kvalitu letošního podniku žádný vliv. Pořadatelé věří, že se povede naplnit i startovní listinu, protože největšími partnery rally jsou v současné době právě soutěžní posádky.
Rally se pojede tradičně 28. -29. července. Kromě dalšího dílu RI Okna Rallysprint série 2017se v Pačejově pojede také přidružený pohár P2+ pro silné čtyřkolky a vozy GT. Tradičně sem zavítá i Autoklub Mistrovství České republiky v rally historických vozidel. Díky mnoha domácím posádkám má v Pačejově právě historické závodění velmi dobrou úroveň a tradici. Opět nebude chybět ani Česká trofej v rally pravidelnosti pro sériová historická vozidla. I v letošním roce je vypsán pohár pořadatele pro zahraniční účastníky.
V těchto dnech pořadatelé obdrželi schválená zvláštní ustanovení, která jsou k dispozici na stránkách Autoklubu ČR i na oficiální stránce rally www.rallypacejov.cz. V tomto dokumentu se posádky i fanoušci dozvědí všechny důležité informace o rally. Z časového harmonogramu je patrné, že se bude závodit v osvědčených lokalitách. Udělat výraznější změnu v trati dnes není otázka jednoho roku, proto rally pro letošní rok zůstává na identických tratí z minulého ročníku. Přesto na posádky jedna velká změna čeká.
Nejtěžší rychlostní zkouška Čečelovice se poprvé pojede v obráceném směru. Z pohledu posádek se tak bude jednat v podstatě o novou rychlostní zkoušku. Diváci se zase mohou těšit na neokoukaná divácká místa. Všechny informace k rally budou průběžně zveřejňovány na oficiální stránce rally www.rallypacejov.cz.
Autor: Miroslav Žitník, PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.