Tým Škoda se po zledovatělých horských průsmycích připravuje na nejtěžší asfaltovou soutěž světa – Tour de Corse na Korsice.
Andreas Mikkelsen a Jan Kopecký se s vozem ŠKODA FABIA R5 připravují na klasickou asfaltovou soutěž FIA WRC2. Přibližně 320 kilometrů rychlostních zkoušek s jedinečným labyrintem zatáček je náročným testem pilotů i jejich strojů.
Tři starty ve WRC, tři vítězství – ŠKODA míří na Korsiku s hattrickem - Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Právě tam je nutná maximální koncentrace.“
Tým ŠKODA se po zledovatělých horských průsmycích Rallye Monte Carlo, vysokorychlostních zasněžených cestách Švédska a šotolinových horských zkouškách v Mexiku připravuje na nejtěžší asfaltovou soutěž světa – Tour de Corse na Korsice (6.–9. dubna 2017). I když nikdo dosud nepočítal množství zatáček na trati této soutěže, organizátoři ji označují jako rally 10 000 zatáček. O nejlepší čas se zde bojuje na tratích, které nemají rovinky delší než 50 metrů.
Na Korsice se jede pouhých deset měřených rychlostních zkoušek, každá z nich je ale velmi náročná zejména z důvodu značné délky. V neděli se pojede nejtěžší vysilující „erzeta“ mezi Antisanti a Poggio do Nazza, která je nepřetržitou sekvencí zatáček o délce 54 kilometrů. „Právě tam je nutná maximální koncentrace. I ta nejmenší chyba bude potrestána,“ říká šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. A dodává: „Pro jezdce je prioritou číslo jedna sledování stavu pneumatik. Když pojedete příliš agresivně, zaplatíte za to dramatickým zhoršením přilnavosti.“
Změny v kalendáři přesunuly Tour de Corse opět na jaro, které je známé svým nevyzpytatelným aprílovým počasím. Veteráni této soutěže pamatují, jak přicházely náhlé přívalové deště, po nichž se povrchy silnic náhle měnily v kluziště. To je další faktor, který Korsické rally dodává další dávku dramatičnosti.
Na obtížnou Korsickou rally se v rámci náročného tréninkového programu připravovaly nejen tovární posádky Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger a Jan Kopecký/Pavel Dresler, ale také jejich soutěžní vůz ŠKODA FABIA R5, který prošel rozsáhlými úpravami pro závodění na asfaltu. Má menší světlou výšku a zároveň upravené tlumiče a zavěšení kol.
Poprvé se Andreas Mikkelsen, tehdy jako hostující pilot, objevil v barvách týmu ŠKODA Motorsport na letošní Rallye Monte Carlo, kterou senzačně vyhrál. Nyní se již těší na svůj druhý start v pozici továrního pilota, tentokrát v soutěži na francouzském ostrově ve Středozemním moři. Dodává k tomu: „Jsem šťastný, že mi ŠKODA opět dala důvěru a umožnila mi řídit vůz ŠKODA FABIA R5.“ Mikkelsen v minulosti již několikrát dokázal, že na asfaltu patří k nejrychlejším jezdcům světa. V letech 2015 a 2016 skončil v Tour de Corse celkově třetí. Své první vítězství v absolutním pořadí soutěže WRC tento Nor zaznamenal ve Španělské rally v roce 2015, většina této soutěže se jela na asfaltu.
Také Jan Kopecký je připraven na středomořském ostrově bojovat o příčky nejvyšší. „Loni jsem na Korsice v soutěži mistrovství světa skončil druhý a stejného umístění jsem tam dosáhl také v letech 2012 a 2013, kdy se tam jelo v rámci mistrovství Evropy. Není důvod, proč bych se letos nemohl posunout o jedno místo výš,“ říká český pilot s úsměvem. Před letošní Korsickou rally Kopecký absolvoval speciální trénink v podobě první soutěže MČR – Valašské rally, kterou suverénně vyhrál.
Tovární tým ŠKODA cestuje na ostrov se třemi vítězstvími v řadě. Ve všech třech letošních soutěžích zvítězil některý z pilotů vozu ŠKODA FABIA R5. V Rallye Monte Carlo vyhrál Andreas Mikkelsen, Pontus Tidemand triumfoval ve Švédsku a v Mexiku (Korsickou rally vynechává). Kromě dvou továrních posádek bude na Korsice s vozy ŠKODA bojovat také čtveřice privátních jezdců. Celkem se letošního ročníku Tour de Corse ve třídě WRC2 zúčastní 22 vozů, což je zárukou početného a kvalitního pole.
Věděli jste, že…
v letech 1973 až 2008 byla Tour de Corse francouzskou soutěží v kalendáři WRC? se Tour de Corse jela i v letech 2009 až 2014 i přesto, že nebyla součástí WRC? v roce 2015 se Tour de Corse vrátila do kalendáře WRC, stejně jako legendární Rallye Monte Carlo, s níž představuje nejtradičnější soutěž mistrovství světa? bezpočet průjezdů vesnic a neustálé změny asfaltového povrchu vyžadují od jezdců maximální koncentraci? nejdelší rychlostní zkouška měří 54 kilometrů a nejkratší power stage přibližně 10 kilometrů? Obě se jedou závěrečný den soutěže. tovární pilot ŠKODA Pontus Tidemand po třech soutěžích aktuálně vede průběžné pořadí WRC2? když se továrnímu pilotovi týmu ŠKODA Andreasi Mikkelsenovi podaří na Korsice vyhrát, dostane se na úroveň svého týmového kolegy?Autor: ŠKODA MOTORSPORT
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.