Posádka AUTOKLUB PEUGEOT RALLY TALENT ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek o víkendu zahájila sezonu na JANČA – 36. Valašské rally. Současně se v rámci této soutěže zúčastnili jako jedni z favoritů nově vzniklého PEUGEOT TOTAL RALLY CUPu 2017. Stejně jako v předchozím roce posádka sedlá osvědčený Peugeot 208 R2, o který se jim v této sezoně stará milovický GEKON Racing.
V první etapě Valašské rally utržila posádka penalizaci 30 vteřin za neprojetí retardéru na trati 3. rychlostní zkoušky. Další chyby se posádka dopustila na začátku nedělní etapy. „Budu-li upřímný, věřil jsem před startem Valašky v lepší než třetí místo v hodnocení naší nabité třídě. Z bojů o lepší umístění nás tentokrát vyřadily především dvě mé hloupé chyby v retardérech. V sobotu jsme za neprojetí po mém nedobrzdění "vyfasovali" 30 vteřin penalizace a hned v neděli ráno jsem se nechal nachytat štěrkem na Bystřičce, zhasl mi motor a museli jsme couvat. S odstupem přesto hodnotím náš výsledek kladně a body za 3. místo jsou slušným základem do dalšího průběhu sezóny. Rychlost jsme snad na několika RZ také ukázali, zapracovat ale musím na vyrovnanosti svých výkonů v průběhu celého závodu. Vyzdvihnout musím každopádně rychlost našich soupeřů. Myslím si, že hned první závod sezóny potvrdil, že boje v naší třídě budou letos ještě vyrovnanější, než v loňské sezóně,“ hodnotí první start Filip Mareš.
V rámci PEUGEOT TOTRAL RALLY CUPu posádka obsadila druhé místo, ve velmi nabité třídě 6 potom místo třetí. Ve čtvrtek ve večerních hodinách našeho času startuje tato posádka v národních barvách za tým ACCR CZECH TEAM na Azores Airlines Rallye v kategorii U27. Příští start v rámci TrueCam Mistrovství ČR v rally 2017 je čeká na 52. Rallye Šumava ve dnech 21. – 22. dubna 2017.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.