Tým Minařík racing přivezl do Valašského Meziříčí na úvodní podnik velkého mistráku čtyři vozy. I přes drobné technické problémy dokončily všechny posádky nedělní závod, tři navíc na pódiu.
Po zimní pauze se rozběhl ve Valašském Meziříčí kolotoč podniků Mistrovství ČR v rally. Janča 36. Valašská rally Valmez obsahovala dvanáct rychlostních zkoušek v délce 150,56 km. Startovní listina čítala 77 posádek a mezi nimi i čtveřice, využívající služeb Minařík racing týmu. Ze čtveřice statečných ovšem pouze jedna projela kompletní soutěží. Lukáš Langmajer i letos startuje za Eruanno Rally Team a stejně jako na loňské Mikuláš rally ve Slušovicích, i letos ve Valmezu usedl do Renaultu Clio Sport. Pražský herec pro Valašku vyměnil spolujezdce a noty na kotárech slyšel z úst slovenky Zuzany Lieskovcové. Ve třídě 8, kde smíšená posádka startuje, bylo osm soupeřů. Lukáš se jízdou baví a rallysport má jako druh relaxace, přesto ve chvíli, kdy naskočí zelené terčíky na startu, i on jede jako o život. Důkazem může být fakt, že i Langmajer chytil „pentli“ za políbení retardéru. Po sobotní etapě patřilo mezinárodní posádce 4. místo ve třídě. Lukáš se Zuzanou úspěšně absolvovali i nedělní etapu, a jelikož pořadí ve třídě se nezměnilo, odvezli si z Valašky nepopulární bramborovou placku. Mezi dvoukolkami byla posádka hodnocena na 20. příčce.
Ve stejné třídě jako Langmajer byli i Petr Krajča s Honzou Houštěm, rovněž na Renaultu Clio Sport, startující za Rally Klub Paseky. Od týmových kolegů se ale posádka z Želechovických pasek výrazně lišila, neboť pro letošní sezonu zvolila zcela nový design vozu. „Pasekáři“ rozjeli soutěž pěkně zostra. První zkoušku zajeli ve shodném nejrychlejším čase jako Pelech, na druhé podlehli pouze Vaňharovi, součtem časů se však dostali do vedení třídy, ale na trojce je opět pokořil „Majkl“ Vaňhara. Přesto před prvním servisem drželi Petr s Honzou náskok 0,8 vteřiny. S dobrou náladou odjížděla posádka vstříc dalším erzetám, ale hned na první zkoušce v druhé rundě jim vystavila stopku poškozená poloosa. „Na tenhle závod budeme vzpomínat ještě hodně dlouho. Tréninky jsme začali ve čtvrtek ráno a ještě než jsme vyjeli ze Slušovic, tak nám prasklo čelní sklo, které jsme museli nenápadně přelepit nálepkou pro vjezd do servisu JJJ. Některé erzety jsme znali z minulého roku, tudíž jsme si je jen projeli a napsali. Rozdíl byl pouze v délkách zkoušek, ale i to jsme rychle zvládli. V sobotu ráno, když jsme chtěli vyrazit na shakedown, jsme zjistili, že nám nefunguje interkom. To byla práce pro rychlou spojku „Panniziho“, jenž zručně závadu odstranil. Shakedown proběhl výborně až na to, že ve druhé zatáčce jsme jeli do pásky :-), ale nakonec se i Míša (členka našeho fan klubu) svezla a z jízdy byla nadšená. A pak už šlo do tuhého. Sobotní etapa byla velmi náročná, měnilo se tempo jízdy a bylo těžké to vychytat. Bohužel na druhém průjezdu RZ Hukvaldy jsme museli odstoupit kvůli prasklé poloose. Odstoupení nás velmi mrzelo, protože jsme odstupovali z 1. místa ve třídě 8, kdy jsme jeli super závod s Michalem Vaňharou a Martinem Radou. Auto jsme dovezli do servisu a kluci měli závadu opravenou během dvaceti minut,“ popsal dění před závodem a během sobotní etapy Jan Houšť. Petr s Honzou mají Valašku prakticky za domácí soutěž a tudíž rozhodování, zda se postaví na start druhé etapy v rámci super rally, bylo jednoduché. V první rundě zajížděli ogaři třetí časy ve třídě, ale v servisu si dali povolený doping a druhou rundu zkoušek zcela ovládli. „V neděli po výborných špagetách v servisu jsme vyhráli tři zkoušky. Proto padlo rozhodnutí a Luba jej schválil, že na další soutěže se budou podávat v cateringu pouze špagety :-). Zbytek soutěže jsme si užili na výbornou, jen nás mrzí ta poloosa. Nyní se už těšíme na naši ryze domácí soutěž, což je Kopná. Chtěli bychom poděkovat hlavnímu partnerovi Janča V. M., díky kterému jsme se mohli téhle soutěže zúčastnit a doufáme v navázání spolupráce i na další závody. Poděkování patří také partnerům Pezzi Expres, DH elektro, Premier Container, Mašlaň, Apled a celému našemu fanklubu,“ zhodnotil nedělní etapu Petr Krajča. „Pasekáři“ nakonec dojeli pro body za 3. místo ve třídě 8 a v hodnocení dvoukolek obsadili 18. místo.
Renault Clio Sport, stopka ve čtvrté zkoušce, návrat v druhé etapě a pódiové umístění, jako přes kopírák obšlehla od Krajči Pavlína Tydlačková. I meziříčská jezdkyně spadá pod Eruanno Rally Team a pro domácí soutěž měla zcela nový vůz, který slušovický tým postavil během zimní pauzy. Pavlína slyšela noty z úst Jirky Hlávky. „Na Valašku, jakož to domácí závod, a ještě první v sezóně, jsem se těšila celou zimu. Má radost byla o to větší, když jsem dostala do rukou novou techniku a mého oblíbeného polujezdce Jirku Hlávku. S velkým respektem jsme nastoupili na sobotní start. Na RZ Lešná jsme dostali čtyřikrát hodiny, což mě lehce rozhodilo. Měla jsem pocit, že nás auto neposlouchá, předbíhala nás zadní část vozu a na pětku se roztočit kolem sloupu nebylo nic příjemného. Ten sloup byl fakt hodně blízko, ale jak říká Jirka, blízko není ve dveřích :-). V servisu kluci zjistili, že je přebrzděný zadek a oprava byla v mžiku hotova. Další runda byla už s klidnějším nástupem. Auto fungovalo skvěle, ale po jednom vracáku na Hukvaldech se nám odporoučel homokyneťák a my tím sobotní etapu nedokončili. Chlapci vyměnili kloub a pro jistotu ještě ráno v patnáctiminutovém servisu celou poloosu. V neděli už nebylo až tak co nahánět. Důležité pro mě bylo poznávat auto, jak se chová a funguje, jelikož nebyl čas před závodem testovat. Nakonec jsme zdárně druhou etapu dojeli a dovezli si první místo v Holčičkách a šesté ve třídě 8. Další závod nás čeká ve Vyškově. S Valaškou jsem spokojená hlavně pořadatelsky. Je moc dobře, že ji nové vedení vyhouplo zase zpět na výsluní velkého mistráku,“ zhodnotila závod Pavlína Tydlačková.
A do třetice všeho špatného, nebo dobrého. Milan Obadal s Vladimírem Osičkou (soutěžící Milan Obadal) opět vyrazili do rychlostních zkoušek s Renaultem Clio R3. V první etapě patřily posádce třetí časy ve třídě, ale na RZ4 si postavila hlavu elektronika a k tomu se přidal i defekt. Stejně jako Krajča a Tydlačková, i Obadal odstavil auto po RZ Hukvaldy. Ve druhé etapě obsadila Valašská posádka 3. místo ve třídě 5.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.