Tým Minařík racing přivezl do Valašského Meziříčí na úvodní podnik velkého mistráku čtyři vozy. I přes drobné technické problémy dokončily všechny posádky nedělní závod, tři navíc na pódiu.
Po zimní pauze se rozběhl ve Valašském Meziříčí kolotoč podniků Mistrovství ČR v rally. Janča 36. Valašská rally Valmez obsahovala dvanáct rychlostních zkoušek v délce 150,56 km. Startovní listina čítala 77 posádek a mezi nimi i čtveřice, využívající služeb Minařík racing týmu. Ze čtveřice statečných ovšem pouze jedna projela kompletní soutěží. Lukáš Langmajer i letos startuje za Eruanno Rally Team a stejně jako na loňské Mikuláš rally ve Slušovicích, i letos ve Valmezu usedl do Renaultu Clio Sport. Pražský herec pro Valašku vyměnil spolujezdce a noty na kotárech slyšel z úst slovenky Zuzany Lieskovcové. Ve třídě 8, kde smíšená posádka startuje, bylo osm soupeřů. Lukáš se jízdou baví a rallysport má jako druh relaxace, přesto ve chvíli, kdy naskočí zelené terčíky na startu, i on jede jako o život. Důkazem může být fakt, že i Langmajer chytil „pentli“ za políbení retardéru. Po sobotní etapě patřilo mezinárodní posádce 4. místo ve třídě. Lukáš se Zuzanou úspěšně absolvovali i nedělní etapu, a jelikož pořadí ve třídě se nezměnilo, odvezli si z Valašky nepopulární bramborovou placku. Mezi dvoukolkami byla posádka hodnocena na 20. příčce.
Ve stejné třídě jako Langmajer byli i Petr Krajča s Honzou Houštěm, rovněž na Renaultu Clio Sport, startující za Rally Klub Paseky. Od týmových kolegů se ale posádka z Želechovických pasek výrazně lišila, neboť pro letošní sezonu zvolila zcela nový design vozu. „Pasekáři“ rozjeli soutěž pěkně zostra. První zkoušku zajeli ve shodném nejrychlejším čase jako Pelech, na druhé podlehli pouze Vaňharovi, součtem časů se však dostali do vedení třídy, ale na trojce je opět pokořil „Majkl“ Vaňhara. Přesto před prvním servisem drželi Petr s Honzou náskok 0,8 vteřiny. S dobrou náladou odjížděla posádka vstříc dalším erzetám, ale hned na první zkoušce v druhé rundě jim vystavila stopku poškozená poloosa. „Na tenhle závod budeme vzpomínat ještě hodně dlouho. Tréninky jsme začali ve čtvrtek ráno a ještě než jsme vyjeli ze Slušovic, tak nám prasklo čelní sklo, které jsme museli nenápadně přelepit nálepkou pro vjezd do servisu JJJ. Některé erzety jsme znali z minulého roku, tudíž jsme si je jen projeli a napsali. Rozdíl byl pouze v délkách zkoušek, ale i to jsme rychle zvládli. V sobotu ráno, když jsme chtěli vyrazit na shakedown, jsme zjistili, že nám nefunguje interkom. To byla práce pro rychlou spojku „Panniziho“, jenž zručně závadu odstranil. Shakedown proběhl výborně až na to, že ve druhé zatáčce jsme jeli do pásky :-), ale nakonec se i Míša (členka našeho fan klubu) svezla a z jízdy byla nadšená. A pak už šlo do tuhého. Sobotní etapa byla velmi náročná, měnilo se tempo jízdy a bylo těžké to vychytat. Bohužel na druhém průjezdu RZ Hukvaldy jsme museli odstoupit kvůli prasklé poloose. Odstoupení nás velmi mrzelo, protože jsme odstupovali z 1. místa ve třídě 8, kdy jsme jeli super závod s Michalem Vaňharou a Martinem Radou. Auto jsme dovezli do servisu a kluci měli závadu opravenou během dvaceti minut,“ popsal dění před závodem a během sobotní etapy Jan Houšť. Petr s Honzou mají Valašku prakticky za domácí soutěž a tudíž rozhodování, zda se postaví na start druhé etapy v rámci super rally, bylo jednoduché. V první rundě zajížděli ogaři třetí časy ve třídě, ale v servisu si dali povolený doping a druhou rundu zkoušek zcela ovládli. „V neděli po výborných špagetách v servisu jsme vyhráli tři zkoušky. Proto padlo rozhodnutí a Luba jej schválil, že na další soutěže se budou podávat v cateringu pouze špagety :-). Zbytek soutěže jsme si užili na výbornou, jen nás mrzí ta poloosa. Nyní se už těšíme na naši ryze domácí soutěž, což je Kopná. Chtěli bychom poděkovat hlavnímu partnerovi Janča V. M., díky kterému jsme se mohli téhle soutěže zúčastnit a doufáme v navázání spolupráce i na další závody. Poděkování patří také partnerům Pezzi Expres, DH elektro, Premier Container, Mašlaň, Apled a celému našemu fanklubu,“ zhodnotil nedělní etapu Petr Krajča. „Pasekáři“ nakonec dojeli pro body za 3. místo ve třídě 8 a v hodnocení dvoukolek obsadili 18. místo.
Renault Clio Sport, stopka ve čtvrté zkoušce, návrat v druhé etapě a pódiové umístění, jako přes kopírák obšlehla od Krajči Pavlína Tydlačková. I meziříčská jezdkyně spadá pod Eruanno Rally Team a pro domácí soutěž měla zcela nový vůz, který slušovický tým postavil během zimní pauzy. Pavlína slyšela noty z úst Jirky Hlávky. „Na Valašku, jakož to domácí závod, a ještě první v sezóně, jsem se těšila celou zimu. Má radost byla o to větší, když jsem dostala do rukou novou techniku a mého oblíbeného polujezdce Jirku Hlávku. S velkým respektem jsme nastoupili na sobotní start. Na RZ Lešná jsme dostali čtyřikrát hodiny, což mě lehce rozhodilo. Měla jsem pocit, že nás auto neposlouchá, předbíhala nás zadní část vozu a na pětku se roztočit kolem sloupu nebylo nic příjemného. Ten sloup byl fakt hodně blízko, ale jak říká Jirka, blízko není ve dveřích :-). V servisu kluci zjistili, že je přebrzděný zadek a oprava byla v mžiku hotova. Další runda byla už s klidnějším nástupem. Auto fungovalo skvěle, ale po jednom vracáku na Hukvaldech se nám odporoučel homokyneťák a my tím sobotní etapu nedokončili. Chlapci vyměnili kloub a pro jistotu ještě ráno v patnáctiminutovém servisu celou poloosu. V neděli už nebylo až tak co nahánět. Důležité pro mě bylo poznávat auto, jak se chová a funguje, jelikož nebyl čas před závodem testovat. Nakonec jsme zdárně druhou etapu dojeli a dovezli si první místo v Holčičkách a šesté ve třídě 8. Další závod nás čeká ve Vyškově. S Valaškou jsem spokojená hlavně pořadatelsky. Je moc dobře, že ji nové vedení vyhouplo zase zpět na výsluní velkého mistráku,“ zhodnotila závod Pavlína Tydlačková.
A do třetice všeho špatného, nebo dobrého. Milan Obadal s Vladimírem Osičkou (soutěžící Milan Obadal) opět vyrazili do rychlostních zkoušek s Renaultem Clio R3. V první etapě patřily posádce třetí časy ve třídě, ale na RZ4 si postavila hlavu elektronika a k tomu se přidal i defekt. Stejně jako Krajča a Tydlačková, i Obadal odstavil auto po RZ Hukvaldy. Ve druhé etapě obsadila Valašská posádka 3. místo ve třídě 5.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.