Milan Obadal a všehochutˇna Valašsku

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Dušek 30. března 2017 08:24
Sdílej:

Uplynulý víkend otevřel sezónu v automobilových soutěžích úvodní podnik sedmidílného seriálu 36. Janča Valašská rally.

Pod názvem Obadal Rally Team vstoupila do TrueCam mistrovství České republiky v rallye 2017 osvědčená trojice. Vozidlo Renault Clio R3, připravované v novém zázemí Minařík Racing, krotil za volantem Milan Obadal a poznámky v rozpise četl Vladimír Osička. Měřené rychlostní testy byly situovány poblíž soutoků řeky Bečva v okolí Valašského Meziříčí a druhým centrem se stalo město Kopřivnice. Prostory polygonu automobilky Tatra nabízejí maximální pohodlí pro celý cirkus doprovodných vozů a namotané kilometry, vedoucí testovací dráhou, dokonale prověřily techniku všech soutěžících. Zájem o rychlá auta projevili hojnou účastí i diváci a to nejen na zkušební dráze, ale i na zahajovací zkoušce s názvem Hukvaldy. Ty sice již spadají do oblasti Lašska a od původních tras úvodních ročníků Valašské rally jsou trochu mimo, ovšem náročnost tvořená rychlejším profilem prověřila všechny zúčastněné.

Vstup do závodu byl pojat s respektem, ale třetí čas ve třídě byl dostatečným navnaděním ke zrychlení. Uklidnění se dostavilo po kopřivnickém testu a nejdelší zkouška celé soutěže byla již v odpovídajícím tempu s patřičným výsledkem. V servisní pauze se ještě doladil podvozek a nikdo nečekal věci následující. Opakovaný průjezd pod hradem stejnojmenné zkoušky totiž obsáhl vše, co může rally připravit. Hned na startu si postavila hlavu technika a plouživý styl na výstražné blinkry nevěstil nic dobrého. Nepomohlo několik zastavení s resety a přepnutími, elektronika byla neúprosná a k trápení přišel vrchol v podobě defektu pravého předního kola. Za cílem přišlo rozhodnutí o odstoupení z dobře rozjeté soutěže. Mechanici sice příčinu odhalili, ale nedělní návrat již byl pouze slabou náplastí. Přesto třetí místo v samotné etapě a hlavně zajeté časy, dávají vidinu dobře nastolené cesty před dalším podnikem.

Autor: Obadal Rally Team

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.