Uplynulý víkend otevřel sezónu v automobilových soutěžích úvodní podnik sedmidílného seriálu 36. Janča Valašská rally.
Pod názvem Obadal Rally Team vstoupila do TrueCam mistrovství České republiky v rallye 2017 osvědčená trojice. Vozidlo Renault Clio R3, připravované v novém zázemí Minařík Racing, krotil za volantem Milan Obadal a poznámky v rozpise četl Vladimír Osička. Měřené rychlostní testy byly situovány poblíž soutoků řeky Bečva v okolí Valašského Meziříčí a druhým centrem se stalo město Kopřivnice. Prostory polygonu automobilky Tatra nabízejí maximální pohodlí pro celý cirkus doprovodných vozů a namotané kilometry, vedoucí testovací dráhou, dokonale prověřily techniku všech soutěžících. Zájem o rychlá auta projevili hojnou účastí i diváci a to nejen na zkušební dráze, ale i na zahajovací zkoušce s názvem Hukvaldy. Ty sice již spadají do oblasti Lašska a od původních tras úvodních ročníků Valašské rally jsou trochu mimo, ovšem náročnost tvořená rychlejším profilem prověřila všechny zúčastněné.
Vstup do závodu byl pojat s respektem, ale třetí čas ve třídě byl dostatečným navnaděním ke zrychlení. Uklidnění se dostavilo po kopřivnickém testu a nejdelší zkouška celé soutěže byla již v odpovídajícím tempu s patřičným výsledkem. V servisní pauze se ještě doladil podvozek a nikdo nečekal věci následující. Opakovaný průjezd pod hradem stejnojmenné zkoušky totiž obsáhl vše, co může rally připravit. Hned na startu si postavila hlavu technika a plouživý styl na výstražné blinkry nevěstil nic dobrého. Nepomohlo několik zastavení s resety a přepnutími, elektronika byla neúprosná a k trápení přišel vrchol v podobě defektu pravého předního kola. Za cílem přišlo rozhodnutí o odstoupení z dobře rozjeté soutěže. Mechanici sice příčinu odhalili, ale nedělní návrat již byl pouze slabou náplastí. Přesto třetí místo v samotné etapě a hlavně zajeté časy, dávají vidinu dobře nastolené cesty před dalším podnikem.
Autor: Obadal Rally Team
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?