Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě.
Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě. Tým GK Forge Metkom Rally Team premiérově startoval s Fordem Fiesta R5. V silně obsazeném úvodním podniku TrueCam MČR v rally skončila polská dvojice na 7. místě. Díky tomuto výsledku si Jarek a Marcin připsali do tabulky českého šampionátu své první body. Na Valašské rally tým z Ustroně získal celkem 18 bodů – 9 za 7. místo v absolutní klasifikaci, 5 bonusových za hodnocení první etapy a 4 za druhou etapu.
Po přechodu ze Subaru Impreza do vyspělejšího auta třídy R5, bratři Szejové každým dalším kilometrem poznávali jeho možnosti. Polský tým si držel od samého začátku závodů stálé tempo. To jim dovolilo nejen zdárně dokončit všech 12 měřených úseků, ale také soupeřit s mnoha českými závodníky, kteří místní trasy znali mnohem lépe a mají s „er pětkami“ odjeto mnohem více kilometrů než Jarek s Marcinem.
Valašská rally Valmez skončila triumfem dua Kopecký – Dresler. Tovární dvojice Škody Motorsport o více než minutu pokořila sedminásobného mistra ČR Václava Pecha, navigovaného Petrem Uhlem. Plzeňská posádka získala druhé místo až na posledním rychlostním úseku. Pódium doplnil tandem Jan Černý – Petr Černohorský, který na Pecha ztratil sotva vteřinu. Valašskou rally dokončilo 49 z 77 posádek, které do závodu odstartovaly.
Seriál mistrovství ČR v rally bude pokračovat na západě Čech, při Rally Šumava Klatovy (21. – 22. dubna).
Jarek Szeja: – Splnili jsme náš jediný cíl v tomto závodě. Zdárně jsme absolvovali všechny speciální testy, spatřili jsme cílovou rampu a to vše v celkem dobrém tempu. S tím můžeme být spokojeni. Těší mne také to, kolik nových poznatků jsme získali. Rozdíl mezi auty, se kterými jsme závodili v dřívějších sezónách a Fiestou R5 je obrovský. Toto auto má úžasný potenciál. Během celého závodu jsem hledal, kde leží hranice možností tohoto auta a jak se k nim přiblížit. Jízda autem třídy R5 v silné konkurenci není pouze splněním snu, ale především skvělá šance a také výzva, kterou přijímáme i díky našim partnerům, společnostem GK Forge Grelowski – kovoobrábění, Skupina Metkom, Orsak Rally Sport, Satjam, GPD, a.s., Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed, Střešní krytiny Pniok Sylwester. Chceme proto dále tvrdě pracovat, abychom mohli na nejbližších závodech zase lépe Fiestu R5 využít a systematicky zvyšovat naše tempo. Děkujeme fanouškům z Polska za jejich podporu a tak početnou účast na Valašce. Opravdu Vás bylo vidět. Naviděnou na Rally Šumava!
Autor: GK Forge Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.