Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě.
Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě. Tým GK Forge Metkom Rally Team premiérově startoval s Fordem Fiesta R5. V silně obsazeném úvodním podniku TrueCam MČR v rally skončila polská dvojice na 7. místě. Díky tomuto výsledku si Jarek a Marcin připsali do tabulky českého šampionátu své první body. Na Valašské rally tým z Ustroně získal celkem 18 bodů – 9 za 7. místo v absolutní klasifikaci, 5 bonusových za hodnocení první etapy a 4 za druhou etapu.
Po přechodu ze Subaru Impreza do vyspělejšího auta třídy R5, bratři Szejové každým dalším kilometrem poznávali jeho možnosti. Polský tým si držel od samého začátku závodů stálé tempo. To jim dovolilo nejen zdárně dokončit všech 12 měřených úseků, ale také soupeřit s mnoha českými závodníky, kteří místní trasy znali mnohem lépe a mají s „er pětkami“ odjeto mnohem více kilometrů než Jarek s Marcinem.
Valašská rally Valmez skončila triumfem dua Kopecký – Dresler. Tovární dvojice Škody Motorsport o více než minutu pokořila sedminásobného mistra ČR Václava Pecha, navigovaného Petrem Uhlem. Plzeňská posádka získala druhé místo až na posledním rychlostním úseku. Pódium doplnil tandem Jan Černý – Petr Černohorský, který na Pecha ztratil sotva vteřinu. Valašskou rally dokončilo 49 z 77 posádek, které do závodu odstartovaly.
Seriál mistrovství ČR v rally bude pokračovat na západě Čech, při Rally Šumava Klatovy (21. – 22. dubna).
Jarek Szeja: – Splnili jsme náš jediný cíl v tomto závodě. Zdárně jsme absolvovali všechny speciální testy, spatřili jsme cílovou rampu a to vše v celkem dobrém tempu. S tím můžeme být spokojeni. Těší mne také to, kolik nových poznatků jsme získali. Rozdíl mezi auty, se kterými jsme závodili v dřívějších sezónách a Fiestou R5 je obrovský. Toto auto má úžasný potenciál. Během celého závodu jsem hledal, kde leží hranice možností tohoto auta a jak se k nim přiblížit. Jízda autem třídy R5 v silné konkurenci není pouze splněním snu, ale především skvělá šance a také výzva, kterou přijímáme i díky našim partnerům, společnostem GK Forge Grelowski – kovoobrábění, Skupina Metkom, Orsak Rally Sport, Satjam, GPD, a.s., Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed, Střešní krytiny Pniok Sylwester. Chceme proto dále tvrdě pracovat, abychom mohli na nejbližších závodech zase lépe Fiestu R5 využít a systematicky zvyšovat naše tempo. Děkujeme fanouškům z Polska za jejich podporu a tak početnou účast na Valašce. Opravdu Vás bylo vidět. Naviděnou na Rally Šumava!
Autor: GK Forge Rally Team
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.