Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě.
Jarek a Marcin Szejové – aktuální mistři ČR v produkční kategorii – mají za sebou povedený debut v novém autě. Tým GK Forge Metkom Rally Team premiérově startoval s Fordem Fiesta R5. V silně obsazeném úvodním podniku TrueCam MČR v rally skončila polská dvojice na 7. místě. Díky tomuto výsledku si Jarek a Marcin připsali do tabulky českého šampionátu své první body. Na Valašské rally tým z Ustroně získal celkem 18 bodů – 9 za 7. místo v absolutní klasifikaci, 5 bonusových za hodnocení první etapy a 4 za druhou etapu.
Po přechodu ze Subaru Impreza do vyspělejšího auta třídy R5, bratři Szejové každým dalším kilometrem poznávali jeho možnosti. Polský tým si držel od samého začátku závodů stálé tempo. To jim dovolilo nejen zdárně dokončit všech 12 měřených úseků, ale také soupeřit s mnoha českými závodníky, kteří místní trasy znali mnohem lépe a mají s „er pětkami“ odjeto mnohem více kilometrů než Jarek s Marcinem.
Valašská rally Valmez skončila triumfem dua Kopecký – Dresler. Tovární dvojice Škody Motorsport o více než minutu pokořila sedminásobného mistra ČR Václava Pecha, navigovaného Petrem Uhlem. Plzeňská posádka získala druhé místo až na posledním rychlostním úseku. Pódium doplnil tandem Jan Černý – Petr Černohorský, který na Pecha ztratil sotva vteřinu. Valašskou rally dokončilo 49 z 77 posádek, které do závodu odstartovaly.
Seriál mistrovství ČR v rally bude pokračovat na západě Čech, při Rally Šumava Klatovy (21. – 22. dubna).
Jarek Szeja: – Splnili jsme náš jediný cíl v tomto závodě. Zdárně jsme absolvovali všechny speciální testy, spatřili jsme cílovou rampu a to vše v celkem dobrém tempu. S tím můžeme být spokojeni. Těší mne také to, kolik nových poznatků jsme získali. Rozdíl mezi auty, se kterými jsme závodili v dřívějších sezónách a Fiestou R5 je obrovský. Toto auto má úžasný potenciál. Během celého závodu jsem hledal, kde leží hranice možností tohoto auta a jak se k nim přiblížit. Jízda autem třídy R5 v silné konkurenci není pouze splněním snu, ale především skvělá šance a také výzva, kterou přijímáme i díky našim partnerům, společnostem GK Forge Grelowski – kovoobrábění, Skupina Metkom, Orsak Rally Sport, Satjam, GPD, a.s., Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed, Střešní krytiny Pniok Sylwester. Chceme proto dále tvrdě pracovat, abychom mohli na nejbližších závodech zase lépe Fiestu R5 využít a systematicky zvyšovat naše tempo. Děkujeme fanouškům z Polska za jejich podporu a tak početnou účast na Valašce. Opravdu Vás bylo vidět. Naviděnou na Rally Šumava!
Autor: GK Forge Rally Team
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?