V pátek odstartovalo TrueCam Mistrovství ČR v rally 2017. Pro mnohé fanoušky rally bylo místo dějiště překvapením, neboť Valašská rally se v loňském roce úspěšně pořadatelsky odjela v rámci Rallysprint Série. Není tedy divu, že pořadatelé měli snahu se v další sezoně zařadit do velkého šampionátu dvoudenních podniků v rally. Na základě rozhodnutí Svazu Rally se oblíbená Valaška zařadila do letošního TrueCam Mistrovství ČR v rally 2017 a to hned do role úvodního podniku.
Význam úvodního podniku šampionátu podtrhla účast nového prezidenta Autoklubu ČR Jana Šťovíčka na slavnostním zahájení Valašské rally ve valašskomeziříčském zámečku. Přítomni byli starosta Valašského Meziříčí pan Robert Stržínek a řada dalších významných osobností kraje.
Přítomnost Jana Šťovíčka byla návratem prezidenta AČR po dlouhých 26 letech na místo konání samotných závodů. „Pro nás, jako Autoklub ČR je dnes velký den, neboť tímto závodem zahajujeme seriál mistrovství ČR v rally. Valaška je znovu součástí velkého šampionátu. Věřím, že v budoucnu bude mít své pevné místo v kalendáři našich dvoudenních rally,“ vyjádřil své přání prezident AČR.
V rámci TrueCam Mistrovství ČR 2017 v rally se nově představuje pohár pro vozy Peugeot 208 kategorie R2, a to pod názvem PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017. Jeho promotérem je Gekon Racing, hlavními partnery jsou značka Peugeot v ČR a společnost Total ČR, kteří jsou také současně partnery projektu Autoklub Peugeot Rally Talent jehož barvy hájí, v předešlém roce velice úspěšná posádka, Filip Mareš a Jan Hloušek. Tato dvojice, jako jedna ze tří, navíc v letošním roce pojede za národní tým ACCR Czech Team, který podporuje Autoklub ČR, juniorské Mistrovství Evropy v rally společně s posádkami Jan Černý - Petr Černohorský a Dominik Brož - Petr Těšínský. „Máme dané cíle a jdeme za nimi. Budeme podporovat naše závodníky, umožníme jim podmínky ke startům jak na evropském, tak na světovém poli. Česká rally si zaslouží podporu Autoklubu ČR ve všech směrech a my jsme připraveni ji poskytnout. Všem závodníkům bych touto cestou chtěl popřát úspěšné závodění po celou sezonu,“ dodává Jan Šťovíček.
Klára Sobotková, Autoklub ČR
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.