Alfou a omegou pořadatelského týmu je při JANČA – 36. Valašské rally Valmez 2017 bezpečnost. Právě o bezpečnosti se hodně mluvilo i při tiskové konferenci Autoklubu České republiky v Praze před zahájením TrueCam MČR v rally 2017, ve stejném duchu přistupuje k přípravám předseda organizačního výboru valašské automobilové soutěže Jaromír Tomaštík.
Prioritou pořadatelského týmu je zajištění bezpečnost diváků, a samozřejmě i soutěžních posádek.
„U diváků nám mimo jejich fajn zážitků jde také o to, aby měli neustále na paměti, že rallysport je sice nádherná motoristická diciplína, ale dokáže být i nesmlouvavě drsná a krutá. Zvláště při nerespektování těch nejzákladnějších bezpečnostních pravidel. S těmi se fanoušci mohou seznámit prostřednictvím bezpečnostních videí na kanále youtube AČR, stejně jako v oficiálním programu a letácích, které jako pořadatel Valašky vydáváme,“ pověděl organizační šéf letošní Valašky.
Právě samotní pořadatelé jsou v tomto směru velmi aktivní. Už při přípravě rychlostních zkoušek se snažili vybrat pro sledování taková místa, která se ukazují s ohledem na rally jako nejbezpečnější. „Kromě kopřivnického areálu, kam se snažíme nalákat maximum fanoušků rally, máme připraveno na dalších měřených testech celkem jedenáct klasických diváckých míst a dvě divácké arény. Na ně bych rád upozornil a do jejich prostor fanoušky pozval. Jedna je umístěna na známém místě, na parkovišti pod přehradní nádrží Bystřička. V programu soutěže bude v nedělní etapě, při rychlostní zkoušce stejného názvu Bystrička. Obdobný areál vytváříme pro diváky u Muzea řeznictví ve Valašském Meziřící – části Krásno, na valašskomeziříčské příměstské části RZ Juřinka. Ta je na programu rovněž v neděli,“ přiblížil Jaromír Tomaštík pořadatelské aktivity směrem k divákům.
S tím souvisí i jedna novinka. Pořadatel JTRT pro s.r.o. se nakonec rozhodl vyslyšet přání „skalních fanoušků“ rallysportu a pro ně bude v prodeji na vybraných místech permanentka v ceně 200,- Kč.
„Vzhledem ke změnám v legislativě, zavádění EET jsme původně neměli v úmyslu jít cestou permanentek, ale nakonec jsme po tlaku skalních fanoušků jak na mou osobu, tak organizační štáb ( ) změnili názor a pro ty, kteří budou chtít vidět soutěžní posádky na více rychlostních zkouškách, ji nakonec připravíme,“ říká Jaromír Tomaštík. Zároveň na tyto fanoušky rallysportu apeluje: „Rychlostní zkoušky často vedou v obydlených oblastech, proto chci všechny návštěvníky Valašky požádat o dodržování dopravních předpisů, zejména dodržování maximální povolené rychlosti ve všech obcích, kudy budou k tratím rychlostních zkoušek přijíždět. Tímto svým chováním nám můžete pomoci do dalších vyjednávání o podobě Valašské rally v blízké budoucnosti.“
Permanentky budou v pátek 24. 3. v prodeji na administrativní přejímce v areálu Autocentra Lukáš, na ředitelství ve Valašském Meziříčí (v pátek v rámci slavnostního startu v blízkosti startovní rampy a rovněž v sobotu) a dále na všech přístupových místech k trati Valašské rally, hlavně na komunikacích k diváckým místům.
Pokud jde o bezpečnost soutěžních posádek na tratích rychlostních zkoušek, ani tady nenechal pořadatel letošní Valašky nic náhodě.
„V případě rychlostních testů mimo kopřivnický areál čeká na posádky množství vymezených průjezdů a retardérů. Počet těchto prvků čítá kolem čtyř desítek. Nepůjde nám jen o to, aby soutěžící nepřekročili povolený rychlostní limit, ale i v tomto směru nám zejména půjde o bezpečnost obecně. K tomu napomůže i činnost devětadvaceti pořadatelů na pozici tzv. radiobodu. Tito lidé jsou připraveni v případě nutnosti bezprodleně upozornit na vzniklou situaci bezpečnostní dispečink rally, a tak přijmout v podstatě okamžitě taková opatření, která okolnosti na trati erzety vyžadují,“ doplňuje předseda organizačního výboru JANČA – 36. Valašské rally Valmez 2017 Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem JANČA – 36. Valašské rally, úvodního podniku TrueCam MČR v rally 2017, je internetová stránka www.valasskarally.cz. Zde mohou fanoušci najít podrobnější informace k jednotlivým rychlostním zkouškám, včetně popisů diváckých míst.
Informace k soutěži se postupně objevují i na facebookovém profilu Valašská Rally Valmez.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.