Máme po uzávěrce. A po ní lze předpokládat, že na start JANČA - 36. Valašské rally Valmez se postaví kolem osmdesáti startujících. Podle očekávání budou mít největší zastoupení soutěžní speciály tříd 3 (produkční vozy) a 6 (kategorie R2). V těsném závěsu následuje třída 2, ze které s jistotou vzejde vítěz letošní Valašky.
Pořadatelskému týmu se do uzávěrky registrovalo 83 soutěžících, kteří si to ve dnech 24. – 26. března 2017 rozdají o úvodní mistrovské body do TrueCam Mistrovství České republiky v rally 2017. JANČA – 36. Valašská rally je totiž úvodním podnikem sedmidílného šampionátu.
„Do velkého mistráku se Valaška vrací po čtyřech letech a jsem rád, že se to odrazilo na zájmu největších českých týmů startovat ve Valašském Meziříčí a jeho okolí. Čelo startovky bude excelentní. Naopak trochu nás mrzí nezájem ze slabších tříd. Vždyť třídy 7 a 10 bývaly v minulosti chloubou českého rallysportu. Nyní jsme však neobdrželi jedinou přihlášku. V rámci Poháru Miroslava Hošáka umožníme start i devíti vozům z bývalých takzvaných pohárových tříd,“ vypovídá šéf organizačního výboru a předseda organizace ÚAMK VR Vsetín, která se podílí na přípravách, Jaromír Tomaštík.
Hlavní pozornost bude s největší pravděpodobností soustředěna do nejvyšších pater startovní listiny. V nich se objeví hned třináct speciálů třídy 2 - dvanáct vozů kategorie R5 a jeden Super 2000. Shodou okolností se divákům představí šest speciálů Škoda Fabia R5 i Ford Fiesta R5.
Škodovku budou chtít protlačit na čelní příčky zejména úřadující český šampion a člen továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký či oba vicemistři MČR v rally 2016 Jan Černý a Vojtěch Štajf. Naopak vítěznou hegemonii fabií se s Fiestami R5 pokusí narušit Václav Pech, Miroslav Jakeš, ambasador Valašské rally Martin Vlček, Roman Odložilík, Jaroslaw Szeja či Ondřej Bisaha. S jedinou dvoutisícovkou je přihlášen Jaromír Tarabus (Škoda Fabia Super 2000), jenž se v posledních sezonách objevoval převážně na podnicích ERC. Bez šance není ani Jan Dohnal s Fordem Focus WRC (jeden ze tří vozů specifikace WRC na startu – další povedou po trati Karel Trněný a Silvestr Mikuláštík). Zajímavá sestava se sjede do Valašského Meziříčí i v produkční kategorii (Václav Kopáček, Martin Březík, Jaroslav Pešl, Jan Jelínek, Pavel Ševčík a další).
Ve dvoukolkách bude mít podle očekávání svou kvalitu i kvantitu třída 6 (16 vozů). K tomu přispívá i zařazení soutěže do nově vypsaného poháru Peugeot Total Trophy 2017. Mezi jeho hlavní favority lze považovat Václava Dunovského, Filipa Mareše či Reného Dohnala. Shodné vozy Peugeot 208 R2 osedlají na valašských tratích i dva solidní zahraniční jezdci - Polák Tomasz Gryc a Rakušan Simon Wagner.
Jejich cestu za vítězstvím ve dvoukolkách však jistě budou chtít zkřížit dva výkonnější speciály Renault Clio R3T (tř. 5) v rukou vítěze Rallysprint Série 2016 Patrika Rujbra a talentovaného Václava Stejskala jr. či Ford Fiesta S1600 Petra Zedníka.
Atraktivitu a přednosti na pěkném asfaltu, tedy zejména na polygonu v Kopřivnici, jistě fanouškům předvede i šestice vozů Porsche 997 GT3.
JANČA – 36. Valašská rally Valmez 2017, kterou pořádá JRTR pro s.r.o. spolu s ÚAMK, slavnostně odstartuje v pátek 24. března 2017 v 17 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí, kde bude rovněž sídlit ředitelství soutěže. V té době už soutěžní posádky budou mít za sebou seznamovací jízdy a většina z nich i administrativní a technickou přejímkou v areálu Autocentra Lukáš ve Valašském Meziříčí.
Vlastní soutěž se uskuteční ve formátu sobota – neděle. Vše zahájí v sobotu ráno shakedown na kopřivnickém polygonu, odkud se také v pravé poledne vydá na trať soutěže posádka se startovním číslem 1. Na soutěžící je připraveno dvanáct rychlostních zkoušek v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice. Šest v sobotní etapě (úseky Hukvaldy, Kopřivnice - Tatra 1, Lešná), dalších šest v nedělní etapě (testy Bystřička, Juřinka, Kopřivnice - Tatra 2). Tahákem pro fanoušky se stanou v obou závodních dnech zejména divácké speciálky na kopřivnickém polygonu (v neděli okruhový formát). V tomto prostoru bude pro diváky připraven i zajímavý doprovodný program.
„Osobně považuji kopřivnický polygon především za krok směrem k divákům, kteří na rally pravidelně nechodí. Beru to jako místo, kam mohou přijít rodiče s dětmi, táta se synem, budou tam v bezpečí. Nebudou se nikde toulat po mezích či lesích. Kopřivnický polygon je z bezpečnostního hlediska dobře kontrolovatelný. Mezi erzetami navíc budou mít diváci možnost projít se servisem,“ říká předseda ÚAMK VR Vsetín a organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
„Naší letošní prioritou je, aby byl pořadatelský tým bez jediného zásadního problému schopen uspořádat dvoudenní závod. Proto jsme v maximální možné míře využili loňské úseky, kde se ukázalo, že je umíme zabezpečit. K nim jsme připojili nové pasáže. Pokud tedy tuto prioritu zvládneme, potom můžeme pomýšlet na zařazení nových úseků. S touto vizí do letošního ročníku vstupujeme. Mým osobním cílem je závod posouvat dál a dál a pevně Valašku ve velkém mistráku usadit. A také závodu vrátit jeho charakter tak, jak ho má každá z velkých soutěží. Vzhledem k tomu, jak aktuálně vypadají tratě, ho ztratila,“ doplňuje Jaromír Tomaštík.
Na cílové rampě na náměstí ve Valašském Meziříčí budou nejrychlejší posádky očekávány v neděli odpoledne 26. března 2017 krátce před 15. hodinou.
Informačním kanálem JANČA – 36. Valašské rally je internetová stránka www.valasskarally.cz.
Informace k soutěži se postupně objevují i na facebookovém profilu „Valašská Rally Valmez“.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.