První únorový pátek se soutěžící opět sešli na testovacím polygonu Tatry truck a.s. v Kopřivnici. Pořadatel tentokrát připravil rychlostní zkoušku o délce 4,7 km, která byla zcela pokrytá sněhem, ledem a vysokými bariérami. Možnost svést se na švédských pneumatikách využilo sedm posádek s poháněnou jednou nápravou a patnáct vozů 4x4.
Do závodu vstoupil nejlépe Antonín Tlusťak s Fabií R5. Tonda startoval o týden dříve na zimní soutěži v Litvě, což bylo znát. Pět nejrychlejších časů a zasloužené vítězství si z druhého podniku GPD rally cupu odvezl právě on. Ondra Bisaha startující s Fordem Fiesta R5 se do Kopřivnice přijel rozjet před víkendovým závodem na Slovensku. Ondra začal opatrně a postupně zrychloval. Posun z páté příčky po první erzetě na druhou v cíli byl maximem, co bylo v jeho silách. Čtvrtá příčka v úvodu soutěže a třetí v cíli, to je výsledek Silvestra Mikuláštíka se starším Subaru Impreza WRC. Silverovi tentokrát technika fungovala bez problémů a bronzový stupínek se ztrátou 3,3 sekundy na druhého Bisahu je pro bystřického jezdce dobrým výsledkem. Nepopulární bramborovou medaili si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Stejně jako Bisaha, i Roman ihned po závodě odjížděl na Slovensko, kde se jela Dobšinská zimní rally a tak „gépédéčko“ pojal jako test. A test to byl rozhodně dobrý, protože tam Roman dokázal vyhrát. Velkou nevýhodou bylo i startovní číslo 1 a takzvaná pozice čističe stopy. Jako na houpačce se musel cítit Jára Podešva se svým Subaru Impreza 22B. V úvodu se posunul ze třetí příčky na druhou, ale jezdecká chyba na RZ 4 jej stála skoro půl minuty a propad na páté místo absolutně. Útěchou mu však může být jasné vítězství v kategorii N4.
Šestý absolutně a druhý v N4, to je výsledek nováčka na Gépédéčku Martina Černého s Mitsubishi Lancer evo 8. Martin si jízdu na hřebech náramně užíval a v cíli z toho byl pěkný výsledek. Sedmá příčka absolutně a třetí v N4 je pro Lukáše Maráška výborným výsledkem a se svým Subaru Impreza GT combi za sebou zanechal spoustu silnějších vozů. Rozladěný z Kopřivnice odjížděl Lukáš Matěna s Mitsubishi Lancer evo 9. Na druhé erzetě šel Lukáš ve velké rychlosti ven a tím přišel víc jak o minutu, než se dostal zpět na trať, ale zároveň i o jezdeckou jistotu a pohodu. Bylo z toho 8. místo absolutně a 4. v N4. Devátá příčka absolutně a 5. místo ve třídě bylo výsledkem Karla Kupce, který se do Kopřivnice přijel „sklouznout“ také s Mitsubishi osmé evoluce. Desátý celkově a pátý ve třídě, tímto výsledkem se prezentoval nováček při závodech v rally Tomáš Hradecký s Mitsubishi evo 9. Tomáš jel nejen poprvé závod, ale taky poprvé na pneu s hřeby a tak výsledek v top ten jej motivoval do dalších podniků. Jedenáctá příčka v cíli patřila Zbyňku Šantavému také s Lancerem evo 9. Po opatrném začátku se Zbyněk postupně sžíval s technikou jízdy na sněhu a poslední erzety si náležitě užíval. Třináctý dojel Simon Nytra s Audi Quattro. Radek Fiala s Lancerem evo X obsadil místo patnácté. Sedmnáctý dojel Daniel Zpěvák se Subaru Impreza. Nedařilo se Lukáši Čalovi, který musel odstoupit na 3. erzetě pro technickou závadu jeho evo devítky.
V kategorii dvoukolek se na start postavilo sedm posádek, ne všechny však přijely do Tatrovky s těmi správnými pneumatikami, což je u aut s poháněnou jednou nápravou velký handicap. Pro prvenství ve třídě a dvanácté místo v absolutním pořadí si dojel s náskokem víc jak minuty a půl Martin Vopatřil s Oplem Adam. Martin sice na 4. rychlostce zaváhal, ale v zápětí na poslední opět vyhrál a tím nenechal nikoho na pochybách o vítězi. Jediný komu se podařilo porazit na rychlostce vítězného Martina, byl Marcel Látal s BMW M3. Marcel si zadní náhon vysloveně užíval a časy v cíli mu vynesly druhou příčku ve třídě. Třetí místo na stupních vítězů patřilo polskému jezdci Sebastianovi Puzoňovi, který si do Kopřivnice přivezl tréninkovou Hondu Civic.
Velký souboj o bramborovou medaili mezi sebou předvedli Adam Pustějovský s Favoritem a Rosťa Kovařčík s Felicií. Lépe začal Rosťa a po třetí rychlostce vedl, ale Adam zavelel k útoku a na čtvrté RZ šel před Rosťu. Ten byl na poslední rz sice rychlejší, ale na Adama to nestačilo a odvezl si tak body za páté místo. Šestý, i přes kolizi na poslední rychlostce, dojel Ondra Kučera s Citroenem Saxo. Sedmá příčka patří Adamovi Fabrikovi s Renaultem Clio.
Výborné zimní podmínky si všechny posádky náležitě užívaly a bylo to vidět i na průjezdech jednotlivých jezdců. Závěrem vás zveme na následující podnik, který se uskuteční v pátek 17. března na autodromu ve Vysokém Mýtě, kde budou připraveny pro fanoušky rallysportu bezpečné divácké zóny. Věříme, že se i tentokrát bude na co dívat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?