První únorový pátek se soutěžící opět sešli na testovacím polygonu Tatry truck a.s. v Kopřivnici. Pořadatel tentokrát připravil rychlostní zkoušku o délce 4,7 km, která byla zcela pokrytá sněhem, ledem a vysokými bariérami. Možnost svést se na švédských pneumatikách využilo sedm posádek s poháněnou jednou nápravou a patnáct vozů 4x4.
Do závodu vstoupil nejlépe Antonín Tlusťak s Fabií R5. Tonda startoval o týden dříve na zimní soutěži v Litvě, což bylo znát. Pět nejrychlejších časů a zasloužené vítězství si z druhého podniku GPD rally cupu odvezl právě on. Ondra Bisaha startující s Fordem Fiesta R5 se do Kopřivnice přijel rozjet před víkendovým závodem na Slovensku. Ondra začal opatrně a postupně zrychloval. Posun z páté příčky po první erzetě na druhou v cíli byl maximem, co bylo v jeho silách. Čtvrtá příčka v úvodu soutěže a třetí v cíli, to je výsledek Silvestra Mikuláštíka se starším Subaru Impreza WRC. Silverovi tentokrát technika fungovala bez problémů a bronzový stupínek se ztrátou 3,3 sekundy na druhého Bisahu je pro bystřického jezdce dobrým výsledkem. Nepopulární bramborovou medaili si odvezl Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Stejně jako Bisaha, i Roman ihned po závodě odjížděl na Slovensko, kde se jela Dobšinská zimní rally a tak „gépédéčko“ pojal jako test. A test to byl rozhodně dobrý, protože tam Roman dokázal vyhrát. Velkou nevýhodou bylo i startovní číslo 1 a takzvaná pozice čističe stopy. Jako na houpačce se musel cítit Jára Podešva se svým Subaru Impreza 22B. V úvodu se posunul ze třetí příčky na druhou, ale jezdecká chyba na RZ 4 jej stála skoro půl minuty a propad na páté místo absolutně. Útěchou mu však může být jasné vítězství v kategorii N4.
Šestý absolutně a druhý v N4, to je výsledek nováčka na Gépédéčku Martina Černého s Mitsubishi Lancer evo 8. Martin si jízdu na hřebech náramně užíval a v cíli z toho byl pěkný výsledek. Sedmá příčka absolutně a třetí v N4 je pro Lukáše Maráška výborným výsledkem a se svým Subaru Impreza GT combi za sebou zanechal spoustu silnějších vozů. Rozladěný z Kopřivnice odjížděl Lukáš Matěna s Mitsubishi Lancer evo 9. Na druhé erzetě šel Lukáš ve velké rychlosti ven a tím přišel víc jak o minutu, než se dostal zpět na trať, ale zároveň i o jezdeckou jistotu a pohodu. Bylo z toho 8. místo absolutně a 4. v N4. Devátá příčka absolutně a 5. místo ve třídě bylo výsledkem Karla Kupce, který se do Kopřivnice přijel „sklouznout“ také s Mitsubishi osmé evoluce. Desátý celkově a pátý ve třídě, tímto výsledkem se prezentoval nováček při závodech v rally Tomáš Hradecký s Mitsubishi evo 9. Tomáš jel nejen poprvé závod, ale taky poprvé na pneu s hřeby a tak výsledek v top ten jej motivoval do dalších podniků. Jedenáctá příčka v cíli patřila Zbyňku Šantavému také s Lancerem evo 9. Po opatrném začátku se Zbyněk postupně sžíval s technikou jízdy na sněhu a poslední erzety si náležitě užíval. Třináctý dojel Simon Nytra s Audi Quattro. Radek Fiala s Lancerem evo X obsadil místo patnácté. Sedmnáctý dojel Daniel Zpěvák se Subaru Impreza. Nedařilo se Lukáši Čalovi, který musel odstoupit na 3. erzetě pro technickou závadu jeho evo devítky.
V kategorii dvoukolek se na start postavilo sedm posádek, ne všechny však přijely do Tatrovky s těmi správnými pneumatikami, což je u aut s poháněnou jednou nápravou velký handicap. Pro prvenství ve třídě a dvanácté místo v absolutním pořadí si dojel s náskokem víc jak minuty a půl Martin Vopatřil s Oplem Adam. Martin sice na 4. rychlostce zaváhal, ale v zápětí na poslední opět vyhrál a tím nenechal nikoho na pochybách o vítězi. Jediný komu se podařilo porazit na rychlostce vítězného Martina, byl Marcel Látal s BMW M3. Marcel si zadní náhon vysloveně užíval a časy v cíli mu vynesly druhou příčku ve třídě. Třetí místo na stupních vítězů patřilo polskému jezdci Sebastianovi Puzoňovi, který si do Kopřivnice přivezl tréninkovou Hondu Civic.
Velký souboj o bramborovou medaili mezi sebou předvedli Adam Pustějovský s Favoritem a Rosťa Kovařčík s Felicií. Lépe začal Rosťa a po třetí rychlostce vedl, ale Adam zavelel k útoku a na čtvrté RZ šel před Rosťu. Ten byl na poslední rz sice rychlejší, ale na Adama to nestačilo a odvezl si tak body za páté místo. Šestý, i přes kolizi na poslední rychlostce, dojel Ondra Kučera s Citroenem Saxo. Sedmá příčka patří Adamovi Fabrikovi s Renaultem Clio.
Výborné zimní podmínky si všechny posádky náležitě užívaly a bylo to vidět i na průjezdech jednotlivých jezdců. Závěrem vás zveme na následující podnik, který se uskuteční v pátek 17. března na autodromu ve Vysokém Mýtě, kde budou připraveny pro fanoušky rallysportu bezpečné divácké zóny. Věříme, že se i tentokrát bude na co dívat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.