Závěrečný díl letošní GPD Rally cupu 2016 se odehrál na začátku prosince. Vítězi Mikuláš rally se stali Roman Odložilík v absolutní klasifikaci, Jaroslav Podešva v produkčních vozech a René Dohnal v kategorii dvoukolek.
Pro necelou třicítku zúčastněných čekaly dvě rychlostní zkoušky na kopřivnickém polygonu, které se jely čtyřikrát. Poslední podnik byl hodnocen dvojnásobným počtem bodů a tudíž bylo v každé kategorii o co bojovat. Ve skupině dvoukolek se sešla slušná konkurence čtrnácti jezdců. K ozdobám soutěže jistě patřili jezdci s Peugeoty 208 R2 René Dohnal a Matěj Kamenec, který po vítězství v Opel Adam cupu využil příležitosti otestovat konkurenční vůz. Na startu závodu nechyběli ani první tři z průběžného hodnocení dvoukolek, lídr Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia, druhý Tomáš Dostál s VW Golf a prozatím třetí Jiří Gerych s Citroenem Saxo. Do Kopřivnice zavítali i dva polští jezdci, Sebastian Puzoň s Renaultem Clio a Robert Niemec s Oplem Corsa. Body těsně unikly Kovařčíkovi, který dojížděl závěrečnou zkoušku na defektu. Zklamaný odjížděl z Kopřivnice Jirka Gerych, neboť na zmrzlé a uklouzané trati si dojel pro body jen za 9. místo. Při svém prvním startu s Oplem Adam si pro osmou příčku dojel v atraktivním stylu jízdy Martin Baďura. Sedmý dokončil závod Vlastimil Grygařík s Hondou Civic Type R, šesté místo pak patřilo polskému zástupci Robertu Niemecovi. Umístění v TOP5 neuniklo Martinovi Kalakajovi, který si pro prosincový závod zapůjčil vůz Renault Clio z dílny Lubomíra Minaříka. Nádherné souboje se svedly o bednu. O třetí místo si to rozdali Matěj Kamenec a Sebastian Puzoň. Oba jezdci se přetahovali o desetinky vteřin a několikrát si prohodili umístění. O všem rozhodla předposlední zkouška závodu, kdy Kamenec chyboval a lehce políbil svodidla. Zuberský jezdec si nakonec odvezl z Kopřivnice 4. místo, bronz míří do Polska. Také o vítězství v kategorii dvoukolek byla pěkná přetahovaná. Čtyřikrát zajel nejrychlejší čas Tomáš Dostál, čtyřikrát René Dohnal. Přetahovaná o desetinky vteřin vyvrcholila i tady v předposlední zkoušce, kdy se Dostál dostal na chvíli mimo trať a ztratil cenné vteřinky. Rozdíl mezi druhým Dostálem a vítězným Dohnalem byl po osmi odjetých rychlostních zkouškách 2,7 vteřiny.
„Po posledním podniku Rallysprint série jsme považovali sezonu za uzavřenou. S ubíhajícími týdny v nás začala hlodat myšlenka týkající se jakékoliv formy svezení v závodním voze. Tato myšlenka vycházela jednoduše z toho, aby pauza mezi sezonami byla pokud možno co nejmenší. Pražský sprint nepřipadal v úvahu a na Mikuláš rally ve Slušovicích byl již peugeot zamluvený. Proto se ukázala účast na GPD Rally cupu v Kopřivnici jako ideální možnost nasbírat zkušenosti ve zrádných podmínkách a navíc jsme mohli svézt kamarády na sedadle spolujezdce, na což nebyl během celé sezóny čas. Závod probíhal perfektně a všichni jsme si ho náramně užívali. Po časech jsem samozřejmě pokukoval, ale nebylo to vůbec směrodatné. Konečné výsledky mě velmi mile překvapily, ale taky vím, že kdyby Tomáš Dostál neudělal jednu chybičku, určitě by nás o pár vteřin porazil. Prožili jsme super neděli, závod si užili a moc děkuji jak týmu, tak pořadatelům za skvělou organizaci. Rád se někdy zase tohoto seriálu zúčastním,“ uvedl v cíli spokojený Dohnal. V konečném pořadí kategorie F2 to znamená, že letošní vítězství i díky „Mikulášským“ bodům získal Tomáš Dostál, druhé místo patří Rostislavu Kovařčíkovi a třetí příčka Sebastianu Puzoňovi.
V kategorii produkčních aut se sešlo v Kopřivnici osm jezdců, ale pouze šest bylo klasifikovaných. Šesté místo obsadil Vojta Mikl se Škodou Octavia. Pátým místem začíná plejáda vozů Mitsubishi Lancer EVO IX, kterou načíná Zbyněk Šantavý. Jako na houpačce byli Rado Čikor s Lukášem Čalou. Úvodní zkouška vyšla dobře slovenskému jezdci, Lukáš kontroval ve druhém testu a v interním souboji těchto dvou jezdců šel do čela po 3.RZ opět Čikor. I když v závěrečných třech rychlostních zkouškách Lukáš Čala silně stahoval odstup, v cíli na svého soupeře ztrácel 2,2 vteřiny. Bramborová příčka tedy patří Čalovi a pohár za 3. Místo míří na Slovensko. Velice atraktivní jízdu předváděl další slovenský jezdec Ján Kundlák, který si připsal i tři nejrychlejší časy v kategorii. V konečném hodnocení náleží Kundlákovi 2.místo. Vítězství si ze závěrečného podniku GPD rally cupu 2016 odvezl Jaroslav Podešva na Subaru Impreza.
V absolutní klasifikaci obsadil desátou příčku Lukáš Čala, devátý skončil Rado Čikor. Další tři příčky obsadili jezdci s vozy s poháněnou jednou nápravou. Osmé místo patří Sebastianu Puzoňovi, sedmé Tomáši Dostálovi a šestá příčka pak Renému Dohnalovi. TOP 5 otvírá Ján Kundlák, nepopulární čtvrtá pozice patří Jaroslavu Podešvovi. O první tři místa si to rozdali mezi sebou jezdci s vozy nejvyšší specifikace. Do Kopřivnice přijel stvrdit celkové vítězství Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5, konkurovat mu měl Antonín Tlusťák se Škodou Fabia R5 a pozadu nechtěl zůstat ani otec celého seriálu Silvestr Mikuláštík na Škodě Octavia WRC. Pro 3. místo si nakonec dojel Silvestr Mikuláštík, druhý dokončil Mikulášskou rally Antonín Tlusťák a vítězství si letos po osmé odvezl Roman Odložilík. V konečné klasifikaci GPD rally cupu 2016 zvítězil Roman Odložilík, který své starty proměnil vždy ve vítězství. Stříbrnou příčku obsadil Silvestr Mikuláštík a pomyslný bronz patří Jaroslavu Podešvovi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.