Už třetí sezonu je nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín zážitkový program, který fanouškům automobilových soutěží nabízí řadu forem, jak si populární barumku okořenit. A protože zájem o tento program neutuchává, rozhodli se zlínští pořadatelé v tomto směru program rozšířit o jeho zimní variantu.
Mezi pravidelně nejnavštěvovanější atrakce patří jízda v závodním voze na sedadle spolujezdce. Zatímco letní varianta zážitkové jízdy se odehrávala na asfaltu a částečně na šotolině, u té zimní se zimní se účastníci mohou těšit na jízdu plnou smyků na sněhu a ledu. A co víc, okusí špičkovou techniku v podobě Škody Fabia R5 zádveřického pilota Antonína Tlusťáka. „Jízda v takovémto voze a s hřebíkovými pneumatikami je jedinečný zážitek, který si zamiluje každý fanoušek rally. Pevně doufáme, že „vyjde" počasí a budeme mít k dispozici skutečné zimní podmínky. Ale i v kritickém případě, kdyby sněhu bylo málo, máme nachystanou variantu s trati částečně obsahující nezpevněný povrch. Spolu s vysokým podvozkem a šotolinovými pneumatikami na Antonínově voze tedy bude o zábavu postaráno," říká Ing. Jan Regner, jeden z hlavních organizátorů zážitkového programu.
Spoustu adrenalinu a zážitků si ale účastníci mohou užít i mimo závodní speciál. Stejně jako při barumce bude možnost prolétnout se ve vzduchu vrtulníkem Bell 206, ti co se raději drží při zemi, se budou moci vydovádět v kabině bagru. A kdo by chtěl vyzkoušet své jezdecké schopnosti a reflexy za volantem vlastního automobilu, bude moct vyzkoušet projížďku předem vytyčené a pořádně uklouzané trasy pod dohledem zkušeného instruktora.
Celý balík vyjmenovaných atrakcí se uskuteční 21. ledna 2017 a proto jej stihnete včas nadělit třeba svým blízkým jako vánoční dárek. Zážitkový program můžete objednat za cenu 7900 Kč na e-shopu www.visitrally.cz, kde také naleznete širokou vánoční kolekci propagačních dárků s tématikou Barum Czech Rally Zlín, anebo při osobní návštěvě sekretariátu Barum rally ve Zlíně na Hornomlýnské ulici. Jako bonus všichni účastníci zimního zážitkového programu dostanou tričko a permanentku na srpnovou Barum Czech Rally Zlín.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.