Valašské Meziříčí – Návrat mezi velké mistrovské soutěže chystají po pěti letech organizátoři automobilového závodu Valašská rally. Populární „Valaška" se pojede už po třicáté šesté v termínu 24. až 26. března 2017. Už nyní ale nastal čas ostrých příprav.
Aktuálně pořadatelé, společnost JTRT pro s. r. o. a organizační výbor vedený Jaromírem Tomaštíkem, vybírají trasy rychlostních zkoušek. Později navážou přípravy Bezpečnostního plánu rally, organizačních a provozních řádů RZ i doprovodného programu.
Pořadatelé 36. ročníku chtějí návrat Valašky mezi českou toprallyovou společnost oslavit důstojně a dokázat, že valašská automobilová soutěž je schopná čestně stát po boku Hustopečí, Barumky, Šumavy a dalších známých podniků.
Valašská rally se mezi velké dvoudenní mistráky řadila naposledy v roce 2012.
„Jsme rádi, že se podařilo již po našem necelém ročním působení u Valašky vrátit ji mezi elitu. Je to pro celý organizační tým nejen velký úspěch, ale současně i nesmírný závazek. Vůči Valašce, sobě samým i fanouškům," řekl Jaromír Tomaštík.
Přípravy nového 36. ročníku se opírají o úspěšný ročník minulý.
„Město Valašské Meziříčí nám garantuje podporu a spolupráci. V budově městského úřadu proto tradičně najde zázemí vedení rallye. Do města umístíme i administrativní a technické přejímky a montáže sledovacího systému ONI," přiblížil šéf organizačního výboru. Beze změn zůstává servisní areál v Kopřivnici.
TRADIČNÍ I NOVÉ ÚSEKY RYCHLOSTNÍCH ZKOUŠEKV těchto dnech začíná organizační výbor se stavbou trati s cílem alespoň částečně zařadit kdysi tradiční horské rychlostní zkoušky (RZ).
„Bylo by předčasné mluvit o něčem konkrétním. Jisté ale je, že kromě několika v minulosti tradičních zkoušek přibudou nové. Téměř všechny hodláme doplnit o nové atraktivní úseky, které pomohou k návratu tvrzení, že Valaška je jednou z nejkrásnějších, ale současně i nejnáročnějších soutěží v Česku," poodhalil záměr Jaromír Tomaštík.
Ohledy berou organizátoři na sportovní řády a maximální bezpečnost soutěžících i diváků. Současně chtějí co nejméně omezit veřejnou dopravu a jen minimálně zatížit obyvatele dotčených lokalit.
„Z dosavadních úvah vychází, že do programu Valašky zahrneme čtrnáct rychlostních zkoušek na osmi úsecích," prozradil ředitel rallye Rudolf Kouřil.
První, sobotní etapa se uskuteční v okolí Kopřivnice a na dalších místech Novojičínska.
Nedělní část rallye absolvují soutěžní posádky na Valašskomeziříčsku.
„Část rychlostek bude polokruhových. Diváci tak uvidí soutěžní vozy z jednoho místa několikrát za sebou v krátkém sledu," naznačil Kouřil. S meziříčskou radnicí jednají organizátoři také o možnosti zařadit RZ v některé z příměstských částí.
SPORTOVNÍ ČÁST DOPLNÍ DOPROVODNÝ PROGRAMK Valašce tradičně patří i doprovodný program. V těchto dnech vyhlásila pořádající společnost JTRT ve spolupráci se vsetínskou Základní školou Vsetín-Sychrov třetí ročník výtvarné soutěže pro děti a mládež nazvané Nakresli rallye.
V plánu je také vrátit do programu Valašky po několikaleté odmlce fotografickou soutěž pro fanoušky.
Se Střediskem volného času Domeček v Meziříčí připravují pořadatelé soutěž pro školáky na dopravním hřišti, chystá se též beseda k rallye a bezpečnosti v silničním provozu na některé z valašskomeziříčských škol za účasti známých jezdců.
„Chybět nebude autogramiáda předních českých posádek, slavnostní zahájení rallye s programem na meziříčském náměstí včetně vystoupení známých umělců. Chceme, aby se moderování programu ujala některá z osobností českého showbyznysu. Doprovodný program připravujeme rovněž do Kopřivnice v místě servisního areálu," informovala tajemnice rallye Petra Mynářová.
Součástí doprovodného programu Valašské rally 2017 se stane též jarní valašský sraz skútrařů spojený se spanilou jízdou Valašským Meziříčím.
Do přípravy Valašky se pořadatelům podařilo zapojit také Střední uměleckoprůmyslovou školu sklářskou ve Valašském Meziříčí, kde vzniknou skleněné plastiky pro tři nejlepší posádky a putovní pohár Valašské rally.
V pořadí 36. ročník Valašské rally 2017 se v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice uskuteční ve dnech 24. 26. března 2017 jako úvodní podnik sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky v rallye automobilů za účasti nejužší špičky a předních rallye jezdců České republiky.
Očekává se též účast kvalitních posádek ze zahraničí. Zejména z Polska, Maďarska a ze Slovenska a dalších zemí střední a západní Evropy.
Zdroj: http://valassky.denik.cz/ostatni_region/valaska-hlasi-navrat-mezi-mistrovske-souteze-20161102.html
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.