V Kopřivnici nejrychlejší Odložilík a Dostál

RallyCup Kopřivnice VI.
RallyCup Kopřivnice VI., foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 28. října 2016 18:48
Sdílej:

Osmé pokračování GPD rally cupu 2016 proběhlo na konci října na kopřivnickém polygonu. Do soutěže se přihlásila třicítka jezdců, pro které byly připravené dvě rychlostní zkoušky a ty se jely ve třech sekcích.

V kategorii dvoukolek se sešlo osmnáct jezdců s různorodou technikou. Hledat favorita bylo velmi obtížné. Do Kopřivnice přivezli citroeny Jaroslav Vančík, Marcel Svačina a Adam Fabrika. Proti nim stál vítěz dvou letošních podniků Tomáš Dostál s VW Golf. Pozadu nechtěl zůstat ani Martin Vlček, jenž oprašoval vzpomínky na závodění v Peugeotu 206 Kit. Úvodní dvě zkoušky zajel nejrychleji Dostál, následovaný Vančíkem a Svačinou. Vlček lehce ztrácel díky problémům s tlakem paliva. Na 3.RZ vyrobil jezdec golfu chybu a vedení v dvoukolkách přepustil Vančíkovi. Byť Dostál pomalu stahoval odstup od lídra kategorie, vypadalo to, že tentokráte nenaváže na dvě předchozí vítězství. O vítězi ovšem rozhodlo prasklé plynové lanko v citroenu Jaroslava Vančíka. „Před závodem jsme zakoupili nové pneu a těšili se na svezení v závodě. Pohled do startovky mne velmi potěšil, neboť na polygon se sjelo více jezdců, se kterými jsem se mohl poměřovat. Podle mne byl jasným favoritem Vančík. Proto mne překvapilo, že jsem mu v úvodu lehce odskakoval. Na třetí zkoušce jsem se přetočil a zlehka políbil svodidla. Náš náskok byl pryč a já jel po zbytek soutěže bez tlaku na výsledek. Jel jsem na hraně svých možností, ale nějak jsem nedoufal, že bych mohl zvítězit. Jízdy jsme si užívali a s výsledkem jsme pochopitelně spokojeni,“ podělil se o dojmy Tomáš Dostál. Jaroslav Vančík strávil na poslední zkoušce spoustu času opravou a klesl až na samý chvost kategorie F2. Dostála tak doplnili na bedně druhý Marcel Svačina a třetí Martin Vlček.

Celkové klasifikaci opět dominovali jezdci s vozy kategorie F4. Do Kopřivnice z předních jmen dorazili Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jaroslav Podešva nebo Vladimír Barvík. Úvodní zkouška patřila ovšem Škodě Octavia WRC v rukou Silvestra Mikuláštíka.

"Ráno jsme měli problémy s motorem a museli jsme měnit před startem do RZ nové svíčky. Jinak auto fungovalo bez problémů a jízdu jsme si užívali a s výsledkem jsem spokojený".

Kopři

V dalším průběhu závodu se ale ukázala vyježděnost Romana Odložilíka, který svůj šestý start na GPD rally cupu proměnil v šesté vítězství. Pořadateli gépédéčka tentokráte v cíli patřilo druhé místo a Antonín Tlusťák obsadil bronzový stupínek. Do TOP 5 nejrychlejších jezdců se dostal i Tomáš Dostál s nejrychlejší dvoukolkou na 4. místě a pětici nejrychlejších uzavíral Jaroslav Podešva.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?