Osmé pokračování GPD rally cupu 2016 proběhlo na konci října na kopřivnickém polygonu. Do soutěže se přihlásila třicítka jezdců, pro které byly připravené dvě rychlostní zkoušky a ty se jely ve třech sekcích.
V kategorii dvoukolek se sešlo osmnáct jezdců s různorodou technikou. Hledat favorita bylo velmi obtížné. Do Kopřivnice přivezli citroeny Jaroslav Vančík, Marcel Svačina a Adam Fabrika. Proti nim stál vítěz dvou letošních podniků Tomáš Dostál s VW Golf. Pozadu nechtěl zůstat ani Martin Vlček, jenž oprašoval vzpomínky na závodění v Peugeotu 206 Kit. Úvodní dvě zkoušky zajel nejrychleji Dostál, následovaný Vančíkem a Svačinou. Vlček lehce ztrácel díky problémům s tlakem paliva. Na 3.RZ vyrobil jezdec golfu chybu a vedení v dvoukolkách přepustil Vančíkovi. Byť Dostál pomalu stahoval odstup od lídra kategorie, vypadalo to, že tentokráte nenaváže na dvě předchozí vítězství. O vítězi ovšem rozhodlo prasklé plynové lanko v citroenu Jaroslava Vančíka. „Před závodem jsme zakoupili nové pneu a těšili se na svezení v závodě. Pohled do startovky mne velmi potěšil, neboť na polygon se sjelo více jezdců, se kterými jsem se mohl poměřovat. Podle mne byl jasným favoritem Vančík. Proto mne překvapilo, že jsem mu v úvodu lehce odskakoval. Na třetí zkoušce jsem se přetočil a zlehka políbil svodidla. Náš náskok byl pryč a já jel po zbytek soutěže bez tlaku na výsledek. Jel jsem na hraně svých možností, ale nějak jsem nedoufal, že bych mohl zvítězit. Jízdy jsme si užívali a s výsledkem jsme pochopitelně spokojeni,“ podělil se o dojmy Tomáš Dostál. Jaroslav Vančík strávil na poslední zkoušce spoustu času opravou a klesl až na samý chvost kategorie F2. Dostála tak doplnili na bedně druhý Marcel Svačina a třetí Martin Vlček.
Celkové klasifikaci opět dominovali jezdci s vozy kategorie F4. Do Kopřivnice z předních jmen dorazili Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jaroslav Podešva nebo Vladimír Barvík. Úvodní zkouška patřila ovšem Škodě Octavia WRC v rukou Silvestra Mikuláštíka.
"Ráno jsme měli problémy s motorem a museli jsme měnit před startem do RZ nové svíčky. Jinak auto fungovalo bez problémů a jízdu jsme si užívali a s výsledkem jsem spokojený".
Kopři
V dalším průběhu závodu se ale ukázala vyježděnost Romana Odložilíka, který svůj šestý start na GPD rally cupu proměnil v šesté vítězství. Pořadateli gépédéčka tentokráte v cíli patřilo druhé místo a Antonín Tlusťák obsadil bronzový stupínek. Do TOP 5 nejrychlejších jezdců se dostal i Tomáš Dostál s nejrychlejší dvoukolkou na 4. místě a pětici nejrychlejších uzavíral Jaroslav Podešva.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.